user icon

Hulkenberg over het succes van Red Bull: "Ik kan maar beter niet kijken want dan moet ik huilen"

  • Gepubliceerd op 25 apr 2021 12:45
  • comments 23
  • Door: Bo Brautigam

Lang werd gedacht dat Nico Hülkenberg de logische opvolger zou zijn van Alexander Albon, welke het in het 2020 Formule 1-seizoen erg lastig had. Nico Hülkenberg heeft publiekelijk toegegeven dat hij lang en vaak heeft gepraat met het team uit Milton Keynes, maar deze hebben uiteindelijk voor Sergio Perez gekozen om Alexander Albon te vervangen voor het 2021-seizoen. Op een grappende wijze vertelde Nico Hülkenberg aan Ziggo Sport dat hij nu liever niet naar Red Bull kijkt, omdat die dan misschien wel zou kunnen gaan huilen. 

Tijdens de wintertests voor het 2021-seizoen kwam naar voren dat Red Bull Racing wellicht wel de snelste auto van het veld was. Dit werd enigszins bevestigd toen Max Verstappen zijn wagen in Bahrein op pole zette met bijna vier tienden. Ook in Imola wekte Red Bull Racing de indruk dat zij de snelste wagen hadden. 

"Ik kijk maar beter niet naar Red Bull Racing, want dan ga ik huilen", zo vertelde Hülkenberg aan Ziggo Sport. "Maar eerlijk gezegd denk ik er niet heel veel aan. Tijdens de tweede helft van het seizoen vorig jaar ben ik lang in gesprek geweest met Red Bull", zo vertelt Hülkenberg verder. "Maar toen Perez het eenmaal erg goed ging doen - en toen ook nog eens een race won - toen was het over voor mij."

Ondanks het feit dat Nico dit seizoen geen volwaardig zitje heeft in de sport, is hij nog steeds betrokken. Aston Martin F1 - één van zijn oude werkgevers - heeft hem aangenomen als test- en reservecoureur. Ook Mercedes heeft hem deze rol geboden. Echter, hij ziet zijn rol bij zijn oude werkgever als zijn prioriteit, aangezien zijn betrokkenheid bij Mercedes slechts voor en paar races nodig is. 

"Ik ben meer een testcoureur voor Aston Martin, voor Mercedes is het maar een paar races. Hun reservecoureurs Stoffel Vandoorne en Nyck de Vries rijden zelf Formule E en WEC, dus als zij niet beschikbaar zijn tijdens bepaalde weekenden dan ben ik degene die klaarstaat", zo concludeert Nico Hülkenberg. 

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Tja, Perez.hulkenberg/bottas Het maakt weinig uit. Alle 3 op hetzelfde niveau, Maar als ik dan toch moest kiezen als RB zijnde dan was ik voor hulkie gegaan. Puur omdat ik hem mag en het geniale filmpjes had opgeleverd voor RB. Podium had hij zeker ook wel gepakt.

    Puur op snelheid weet ik niet wie er sneller is van die 2
    Perez moet eerst maar eens gaan aanhaken in de race. Dat die RB als een raket gaat over 1 rondje weten we nu wel. Maar op zondag worden de straatfeesten gevierd en niet op Zaterdag middag.

    • + 1
    • 25 apr 2021 - 13:21
    • Snork

      Posts: 10.791

      Perez schat ik toch wel wat hoger in dan Bottas. En hij gaat wel op tempo komen op de zondagen, daar twijfel ik niet aan.

      • + 5
      • 25 apr 2021 - 13:48
    • Eerst zien dan geloven.

      • + 1
      • 25 apr 2021 - 14:00
    • snailer

      Posts: 4.852

      In de paar afgedwongen uitlatingen die Verstappen heeft gedaan leek toch wel naar voren te komen dat hij erg respectvol over met Perez.

      En met afgedwongen. Interviewers vroegen het hem. Momenteel krijgt hij van veel ik denk Mexicaanse interviewers vragen in die richting.

      • + 0
      • 25 apr 2021 - 15:16
    • Phantom01

      Posts: 522

      Perez is meer niveau Max/Sainz/Ric, iets boven het gemiddelde.

      • + 1
      • 25 apr 2021 - 23:11
    • Perez heeft nog niet aan mijn verwachtingen voldaan. Bij het uitvallen van Bottas had hij toch zeker op bij de top 6 moeten zitten.

      twee spins in een race is toch echt te veel van het goede. Die DRS trein kon hij niets aan doen.

      • + 0
      • 26 apr 2021 - 10:38
  • Nico Huilkenberg.

    • + 2
    • 25 apr 2021 - 13:59
    • Ollandos

      Posts: 114

      Bij het lezen van de titel alleen al kun je bijna al voorspellen wat de meestergrappenmaker daar weer van zal maken. Best wel leuk die simpele humor en toch om te lachen.

      • + 1
      • 25 apr 2021 - 14:16
    • mario

      Posts: 7.639

      Een meestergrappermaker zou ik Schwantz nou ook niet willen noemen.... Hij probeert het wel altijd, maar valt ook vaak in herhaling....
      Deze vind ik dan wel weer aardig en regelmatig kan ik ook wel om 'm lachen.... Of het nou om ROFL is of een glimlachje, je moet er wel ff op komen.... Dus daarvoor toch kuddo's voor Schwantz 😘

      • + 1
      • 25 apr 2021 - 14:35
    • schwantz heeft een bull grapjes in zijn hoofd zitten.

      • + 1
      • 25 apr 2021 - 14:48
    • snailer

      Posts: 4.852

      Het is dat Olandus over een grap begon. Ik had volledig de i gemist. Goed ik ben behoorlijk kippig dus een i en l.... dat is niet veel verschil voor het oog.

      • + 2
      • 25 apr 2021 - 15:19
    • mario

      Posts: 7.639

      Vroeger toen de pest nog een fenomeen was, had ie waarschijnlijk Nico Builkenberg geheten.....

      • + 0
      • 25 apr 2021 - 15:23
    • Jane

      Posts: 349

      Nou v Putten, op gevoel voor humor kunnen zullen we jou niet snel kunnen betrappen.

      • + 7
      • 25 apr 2021 - 15:34
    • Ja binnen 30 plempsels al ontmaskerd worden .. Hoe grappig is dat !

      • + 2
      • 25 apr 2021 - 17:58
    • @Jane en @MO,

      @Ollandos is het nieuwe account van Diezemer, die een ban had.
      Ik kan in zijn berichten niet de stijl van @VPutten ontdekken.

      • + 1
      • 25 apr 2021 - 19:31
    • Onze zeer gewaardeerde forumgenoot @vPutten heeft zo te lezen wel diepe indruk gemaakt op velen, gezien het feit dat er na dik drie maanden afwezigheid nog dikwijls over hem wordt gesproken.

      Je zou bijna denken dat de Oranjecamping haar meest geliefde slachtoffer om op tribale wijze haar frustratie op te botvieren mist. Ik hoop dat hij het als een aanmoediging ziet om zijn rentree te maken, want ik kon smakelijk lachen om zijn observaties over 'het blikken blaasorkest dat wederom hetzelfde valse wijsje droeftoetert' etc. XD Als je dan in herhaling valt met een grap, zorg dan in ieder geval dat hij spitsvondig is. En dat was onze @vPutten zeker.

      • + 3
      • 25 apr 2021 - 23:23
    • mario

      Posts: 7.639

      @RogerzZz: Niet bij mij.... het is dat anderen er weer over beginnen en dan herinner ik mij vPutten wel weer, maar ik was 'm allang vergeten ;)

      • + 0
      • 26 apr 2021 - 06:42
  • " Aston Martin F1 - één van zijn oude werkgevers".
    Ik weet zeker dat Nico nog nooit voor Aston Martin heeft gereden.

    • + 0
    • 25 apr 2021 - 15:03
    • "nog nooit voor Aston Martin heeft gereden", die Aston Martin was er al voorbij op de openbare weg? ;)

      • + 0
      • 25 apr 2021 - 18:00
  • Als Vettel zo doorgaat zie ik Hulkenberg zijn stoel nog wel over nemen.

    • + 0
    • 25 apr 2021 - 15:33
    • John6

      Posts: 5.208

      Zag je post niet.

      • + 0
      • 26 apr 2021 - 05:23
    • Je moet ook niet zo vroeg reageren😂

      • + 0
      • 1 mei 2021 - 17:30
  • John6

    Posts: 5.208

    Als Vettel het niet beter gaat doen, kan Hulk zijn stoeltje wel overnemen in 2022, niks mis mee.

    • + 0
    • 26 apr 2021 - 05:22

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 0
  • Grand Prix 105
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos