user icon

Ochtend Update F1 test dag 3: Perez snelste, Leclerc tweede en Norris derde

  • Gepubliceerd op 14 maa 2021 11:58
  • comments 22
  • Door: Bo Brautigam

Red Bull Racing topt opnieuw een F1 test sessie. Sergio Perez sloot de derde ochtendsessie als snelste af, met Charles Leclerc en Lando Norris daar achter.

De Mexicaan wist deze rondetijd neer te zetten op de zachte C4-band. Achter hem zetten Charles Leclerc en Lando Norris hun rondetijden neer op een hardere C3-band.

Het was vrijwel de eerste keer dit weekend dat Sergio Perez zachtere banden heeft geprobeerd, aangezien hij gisteren vrijwel alleen maar de witte en gele banden heeft gebruikt. Ook zagen we dat Red Bull Racing herhaaldelijk hun pitstops oefenden. Sergio Perez zal de RB16B overdragen aan Max Verstappen, die de laatste kilometers voor Red Bull zal maken. 

Valtteri Bottas ervaarde een probleemvrije ochtendsessie, maar heeft geen competitieve rondetijd neergezet. Hij zal de W12 overdragen aan Lewis Hamilton

George Russell is de enige coureur die ook de middagsessie zal rijden, alle andere teams zullen hun coureurs wisselen. Voorspeld is dat veel teams met name in het laatste uur gaan focussen op kwalificatie-runs, waarbij de zachtste banden gebruikt gaan worden. Voorzichtig kan er dan gekeken gaan worden naar een eventuele pikorde, maar het is uiteraard niet bekend wat voor krachtbron-modi er worden gebruikt en hoeveel brandstof er aan boord zit. Om 13:00 Nederlandse tijd begint de laatste wintertest-sessie van 2021.

Foto's Bahrein, 14 maart 2021

BH Bahrain International Circuit - 14 maart 2021

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Ik begin toch wel een beetje(op de goede manier) te vrezen voor Mclaren. Die gaan lekker hoor.

    • + 0
    • 14 maa 2021 - 12:08
    • beerkuh

      Posts: 2.117

      De McL heeft het goed voor elkaar ja! Het shortbase chassis in combinatie met de mooie vondst van de diffuser en de Mercedes PU ziet er goed uit! Ik verwacht deze zeker in de top 3 dit jaar!

      • + 0
      • 14 maa 2021 - 12:12
    • Beetle

      Posts: 1.228

      Zien er in ieder geval beter uit dan RB en Ferrari

      • + 2
      • 14 maa 2021 - 12:12
    • Beetle, Dat zeker niet, Dan Ferrari wel. Maar RB is vooral op de langere runs nog oppermachtig, Is ook geen schande. Maar de Mclaren kan zeker op eigen kracht(vooral in het begin) podiums gaan pakken.

      • + 1
      • 14 maa 2021 - 12:14
    • Beetle

      Posts: 1.228

      Roy, ik ben bang dat je van een koude kermis thuis gaat komen. Het enige wat ze nog missen bij McLaren is een echte topper qua coureur

      • + 1
      • 14 maa 2021 - 12:16
    • We gaan het zien. iK denk dat ze het 3e team zijn. Je loopt niet zomaar even 1 minuut per race in. Maar goed, Over 2 weekies weten we meer.

      • + 1
      • 14 maa 2021 - 12:17
    • NicoS

      Posts: 12.282

      Mooi is dat er een team is die iets anders heeft, maar dit wil nog niet zeggen dat het gelijk het wondermiddel is.
      Over twee weken weten we hoe de zaak er voor staat, tot die tijd blijft het gissen.
      Ik zou het toejuichen als meerdere teams zich voorin melden, en dat het niet weer alleen Mercedes feestjes gaan worden.

      • + 2
      • 14 maa 2021 - 12:21
  • Dit vond ik interessant om te zien. Kimi trouwens 91!! rondjes gereden!

    LEC:
    C3 (13 laps) 1:38.119
    C2 (18 laps) 1:37.297
    C2 (19 laps) 1:35.979

    RAI:
    C3 (15 laps) 1:38.142
    C2 (18 laps) 1:37.283
    C2 (18 laps) 1:35.984

    Data van @f1debrief

    • + 6
    • 14 maa 2021 - 12:18
    • nr 76

      Posts: 1.293

      Op de tiende gelijk! Netjes

      • + 0
      • 14 maa 2021 - 12:42
    • Supa

      Posts: 1.918

      Fuel load kan verschillen.

      • + 0
      • 14 maa 2021 - 13:42
    • @supa

      Weet niet of het waar is maar heb gisteren elders gelezen dat 70% fuel load de norm is voor de meeste teams om die lange runs uit te testen

      • + 0
      • 14 maa 2021 - 15:01
  • Goede solide sessie van RB en Perez die naar mijn mening zeer snel gewend raakt aan de RB. (veel ervaring telt toch ook mee)
    Ik maakte me wel een beetje zorgen toen de neus gewisseld moest worden en moest meteen aan Lee Stevenson denken (zal hij in dit soort situaties gemist worden ?)

    • + 0
    • 14 maa 2021 - 12:32
    • "Ik maakte me wel een beetje zorgen toen de neus gewisseld moest worden en moest meteen aan Lee Stevenson denken (zal hij in dit soort situaties gemist worden ?)" Je kan ook overdrijven, er lopen een heleboel goede engineers daar rond en iedereen is daarom vervangbaar. Dit is waarom ze het oefenen; een vleugel wisselen in de pits en ze hebben er meer van geleerd dan als het wél probleemloos was gegaan .

      • + 1
      • 14 maa 2021 - 12:45
  • Waarom heeft newey die nieuwe diffuser niet bedacht? Is hij niet meer zo creatief

    • + 1
    • 14 maa 2021 - 12:40
    • nr 76

      Posts: 1.293

      Die ontwikkelt hij altijd in de loop van het seizoen pas.

      • + 1
      • 14 maa 2021 - 12:43
    • Ja jongens, wie helpt Aapnootmies uit de brand? Die dekselse Newey ook altijd.

      • + 3
      • 14 maa 2021 - 12:48
    • NicoS

      Posts: 12.282

      Eerst maar zien of die “nieuwe” diffuser ook het ei van Columbus is? Het mag dan wel afwijken van de rest, maar zegt verder nog niet alles.

      • + 1
      • 14 maa 2021 - 13:20
  • Wat betreft Red Bull blijf ik bij mn gewaagde voorspelling, namelijk: "dit wordt um". Dit is de wagen waarmee Max zn eerste titel pakt. De auto ziet er niet alleen snel uit maar de start is ook veelbelovend! Ik onderschat Mercedes zeker niet maar denk dat dit keer t kwartje goed valt.

    Wat McLaren laat zien is ook super gaaf en met Ricciardo hebben ze de juiste man!

    Verder gaf ik ook aan dat AM zou kunnen verrassen maar ik denk dat ik daarin ongelijk ga krijgen. T ziet er allemaal niet geweldig uit.

    • + 2
    • 14 maa 2021 - 14:06
    • Ik hoop met je mee Damon ik durf er niks op te zeggen , ik denk zelf dat we na 3 races pas echt voorspellingen kunnen doen

      • + 0
      • 14 maa 2021 - 14:32
    • Axel

      Posts: 2.197

      Even een paar races afwachten en dan pas een conclusie trekken. Het zijn nu maar testdagen.

      • + 0
      • 14 maa 2021 - 16:06
  • Schumacher en Mazepin dragen verschillende racepakken. En een AT mét groene verfspatten is echt wel vet.

    • + 0
    • 14 maa 2021 - 14:07
    • nr 76

      Posts: 1.293

      Doordat BWT op jet laatste moment toch sponsor bleef, is er een roze lijn over de wagen getrokken. In eerste instantie zou deze lijn lichtgroen zijn, ongeveer de kleur van de flowvis

      • + 0
      • 14 maa 2021 - 14:13

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 528
  • Podiums 6
  • Grand Prix 118
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit