user icon
user icon

Sergio Perez over F1-vervolg: "Zij zijn mijn enige keuze"

  • Gepubliceerd op 27 nov 2020 07:27
  • comments 15
  • Door: Bo Brautigam

Na dit seizoen bestaat er een kans dat Sergio Perez (huidig Racing Point-coureur) zonder race-stoeltje komt te zitten. Wanneer het huidige Racing Point volgend jaar als Aston Martin doorgaat, zal Sergio Perez vervangen worden door Sebastian Vettel. Veel andere teams hebben hun line-up voor volgend jaar al bepaald, en zijn keuzes lijken steeds meer gelimiteerd.

Daarbuiten heeft de Mexicaan toegegeven dat hij alleen in de Formule 1 wil blijven wanneer hij bij een competitief team kan rijden. "Er is maar één optie", zo geeft Perez toe. "Ik heb het al eerder gezegd, ik ben hier nu al een tijdje en ik wil echt nog even door. Ik heb het gevoel alsof ik nu op de piek van mijn carrière zit", aldus de Mexicaan. "Maar ik wil ook doorgaan voor een bepaalde reden. Ik wil goed gemotiveerd blijven, en als ik merk dat ik mezelf niet 100% gemotiveerd kan houden dan denk ik dat het liever niet doe."

Ook werd hem gevraagd waarom het team uit Milton Keynes hem boven Alexander Albon of Nico Hulkenberg zou moeten kiezen. "Ik denk dat dat de verkeerde vraag is die ik mezelf stel", aldus Perez. "Ik kan natuurlijk mezelf de hemel in prijzen en mezelf wat dat betreft op pole-positie stellen voor het stoeltje, maar ik ben niet degene die over mij moet oordelen", zo vertelt Perez verder. 

"Ik heb een duidelijk plan qua wat ik wil doen. Plan A is natuurlijk blijven in motorsport. Plan B is een jaar er tussenuit gaan om te kijken hoe erg ik het mis", aldus Perez. "Er zijn coureurs die na zes maanden gestopt te zijn helemaal gek worden en weer terug willen komen, maar ik heb zoiets nog nooit kunnen ervaren. Ik heb nog veel andere interesses naast motorsport. Maar nu ik nog jong ben wil ik nog steeds voor vol racen gaan", zo concludeert Perez. 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.219

    Als ik RBR zou zijn zou ik echt wel voor Perez of Hulkenberg gaan.... Wat ze zelf in de stal hebben is gewoon niet goed genoeg voor de hoofdmacht...

    • + 1
    • 27 nov 2020 - 07:59
    • mUtt3n

      Posts: 308

      OK, Perez naast Albon dan!

      • + 2
      • 27 nov 2020 - 08:07
    • Supersoft

      Posts: 965

      Waarom niet naast Max? Of ben je grapjes aan het maken..

      • + 0
      • 27 nov 2020 - 11:59
  • John6

    Posts: 4.920

    Ze geven Albon nog 1 jaar, ik ga dit meer geloven, als je echt een andere rijder zou willen, dan had die al een contract.

    • + 1
    • 27 nov 2020 - 08:27
    • f(1)orum

      Posts: 786

      Misschien heb je gelijk. Ik denk dat ze sowieso pas na het seizoen een besluit nemen dan wel pas bekend zullen maken. Als ze dan niet kiezen voor Perez of Hulk en Albon blijft dan geloof ik niet dat RBR heel ambitieuze verwachtingen heeft voor 2021...

      • + 1
      • 27 nov 2020 - 08:42
    • John6

      Posts: 4.920

      Als ze al een keuze hadden gemaakt, dan was dat wel bekend geworden, we horen het wel van Marko wat ze gaan doen.

      • + 0
      • 27 nov 2020 - 09:22
  • Redenen om Perez aan te nemen:
    - Wint alt 5 jaar op rij van zijn teamgenoot.
    - elke gestarte race afgelopen 1.5 jaar in de punten geëindigd
    - 9 podiums in middelmatige auto's
    - brengt geld mee / kost geen geld
    - mexicaanse markt is goed voor Red Bull
    - zijn Rijstijl past bij het team
    - de ideële teamgenoot om druk op Bottas te zetten in de races

    Redenen om Albon te behouden:
    - Eigenaar is Thais en heeft 51% belang
    - geen gezichtverlies Helmut Marko voor het Junior programma

    • + 4
    • 27 nov 2020 - 08:28
    • Je bedoelt - geen verzetje meer voor ome Marko als Albon er niet meer is..;-)

      • + 0
      • 27 nov 2020 - 09:20
    • Mee eens. Perez naar naar RBR! Ik zou het heel leuk vinden als hij samen met Bottas in dienst van Benz om de titel zou strijden. Maar dat is meer een wens.

      • + 0
      • 27 nov 2020 - 11:05
    • “Geen gezichtsverlies Helmut Marko”
      In mijn ogen (hahahah flauw), is Helmut al een tijdje zijn gezicht kwijt. Ofwel, er gebeurt niks met dat junior programma.

      • + 2
      • 27 nov 2020 - 11:39
  • winti

    Posts: 1.341

    Perez met z’n sponsoring naar AT naast Gasly en de Hulk naast Max!

    • + 2
    • 27 nov 2020 - 10:15
  • Perez, niets om af te dingen aan jouw prestaties. Maar Marko en Horner staan onder immense druk van de Thaise aandeelhouders, om Albon ook voor 2021 te behouden. Als het aan Marko en Horner lag had Albon RB al lang verlaten.

    • + 0
    • 27 nov 2020 - 10:32
    • "Marko en Horner staan onder immense druk van de Thaise aandeelhouders"
      Bron?

      • + 0
      • 27 nov 2020 - 21:21
  • LimboF1

    Posts: 4.622

    Ik weet niet welke opties Perez binnen de F1 heeft, maar mij lijkt het geen slimme zet om op een paard te wedden.
    Haas lijkt mij een optie voor Perez en denk dat Haas ook geen nee zou zeggen. Een jaar langs de lijn hopen het jaar erop een stoeltje te krijgen is een risico.
    Je kunt zomaar in de vergetelheid raken en er zijn mensen die zicht afvragen hoe goed Perez is, want de Mercedes kopie waar hij in rijdt maakt ook veel.
    Dus als ik hem was zou ik niet zomaar op RBR hopen, die gaan met Albon door als hij niet meer blundert..

    • + 0
    • 27 nov 2020 - 10:36
  • De formule 1. De sport waar met pensioen gaan gewoon vervelend is. Wie kan dat nog meer zeggen?

    • + 0
    • 27 nov 2020 - 11:36

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (30)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar