user icon

Helmut Marko bevestigt line-up AlphaTauri voor 2021

  • Gepubliceerd op 31 okt 2020 16:07
  • comments 23
  • Door: Brick van Boxtel

Het zat eraan te komen, Tsunoda die naar AlphaTauri gaat. Pierre Gasly werd eerder deze week bevestigd door de renstal, maar nu is ook de tweede coureur voor het 2021-seizoen ongeveer bekend.

Yuki Tsunoda komt momenteel uit in de Formule 2 en is Red Bull-junior en zit ook in het talentenprogramma van Honda. De Japanners zijn de motorleverancier van het team en hoopte in het laatste jaar met Tsunoda te kunnen samenwerken en dat lijkt nu werkelijkheid te gaan geworden. Helmut Marko vertelde dat er naast Pierre Gasly een 'jonge getalenteerde coureur zal komen te zitten'.

Helmut Marko, de talentenscout en adviseur van Red Bull, maakte zojuist tegenover de Duitse tak van Sky bekend dat Daniil Kvyat AlphaTauri gaat verlaten. Helmut Marko: "Pierre rijdt het hele jaar door geweldig. Hij is volgend jaar niet bij Red Bull, omdat Alpha Tauri een teamleider nodig heeft. Volgend jaar staat er een jonge coureur naast hem." De verslaggever ging er dieper op in. Kvyat niet in 2021 en Tsunoda wel? Helmut Marko: "Ja, zo moet je het zien."

Tsunoda krijgt dit seizoen waarschijnlijk nog een eerste vrije training en neemt deel aan de test in Bahrein.

Red Bull Racing

Bij de grote team van Red Bull Racing is er nog één stoeltje over naast Max Verstappen. Alexander Albon vecht voor dat stoeltje, maar Sergio Perez en Nico Hulkenberg voeren de druk op. 

 

 

Reacties (23)

Login om te reageren
  • De torpedo is door de kerk!

    • + 6
    • 31 okt 2020 - 16:10
    • NicoS

      Posts: 12.972

      Denk dat Albon ook gewoon blijft......

      • + 2
      • 31 okt 2020 - 16:11
    • Dus het is voor Albon erop of eronder... als hij zijn stoeltje kwijt raakt, dan is het exit

      • + 1
      • 31 okt 2020 - 17:24
    • @Nicos, ik vrees dat Albon gewoon blijft.....

      • + 1
      • 31 okt 2020 - 19:39
    • Ik denk dat Albon op het puntje van zijn stoeltje zit wat Marko gaat beslissen....

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 22:56
  • DonKarst

    Posts: 256

    Dan xal Albon ook wel blijven...

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 16:12
    • Daar kan je bij Helmut niet van op aan, als hij nu laten we zeggen weer tegen of op een ronde word gezet, dan is hij echt wel weg daar.

      • + 1
      • 31 okt 2020 - 16:16
  • VER

    Posts: 386

    Als Albon bij RBR blijft zou ik onbegrijpelijk vinden. Dan verzeker ik her Marko dat 2021 exact de zelfde taferelen plaats gaan vinden als huidig seizoen.

    • + 3
    • 31 okt 2020 - 16:23
    • Alleen als Albon morgen netjes 4e achter Max wordt, binnen zeg maar een seconde of 10/15 is hij mogelijk nog houdbaar. Maar Albon kennende zal het wel een dramatische eerste ronde worden en daarna 40 rondjes vastzitten achter een Alfa Romeo om uiteindelijk 10e te worden oid, op anderhalve minuut achter Max.

      • + 1
      • 31 okt 2020 - 18:31
  • Als Albon blijft dan is dat dus echt niet goed te praten.

    • + 1
    • 31 okt 2020 - 16:30
  • joop

    Posts: 1.113

    Als Albon dan bij RBR blijft dan hoop ik wel dat ze ophouden met te roepen dat ze volgend jaar voor het wk gaan... Wat dat gaat dan zeker niet gebeuren...

    • + 1
    • 31 okt 2020 - 16:46
  • Als Albon blijft heeft hij een seks tape van Helmut in handen.

    • + 5
    • 31 okt 2020 - 17:09
    • Dat is beter dan dat hij iets anders van Helmut in zijn handen heeft. ;-)

      • + 10
      • 31 okt 2020 - 17:16
    • WC MAX

      Posts: 3.371

      Helmut met Fred van Leer...?
      Omg, ik zie het voor me🤮

      • + 4
      • 31 okt 2020 - 18:28
    • Thá, Sting Ray!
      (ook je voornaam trouwens?)

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 18:30
    • 'Just call me Ray' :-)

      • + 1
      • 31 okt 2020 - 19:44
    • Google mijn naam qua Twitter Stingz

      • + 1
      • 1 nov 2020 - 03:29
  • Ik kreeg er gewoon yuki van dat het allemaal zo lang duurde voor de beslissing kwam dat Yuki bij A.T werd bevestigd.

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 18:44
  • maxioos

    Posts: 1.706

    Dan blijft Albon. Ze gaan Albon niet in eens compleet uit de F1 gooien, als niet bij RBR was hij terug geplaatst in AT.

    • + 1
    • 31 okt 2020 - 18:48
    • Mwah, daar hebben ze bij RB doorgaans niet zoveel moeite mee hoor. Er zijn er meer uitgegooid dan dat er terug zijn geplaatst naar TR/AT.

      • + 1
      • 31 okt 2020 - 19:05
    • Albon wordt dan gewoon de reserve coureur van RBR en AT denk ik

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 19:35
    • Albon wordt reserve en test rijder.
      Lijkt er echt op dat Perez of Hulk het gaat worden nu.
      Perez schijnt goede kaarten te hebben.... en een bak geld!

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 20:06
  • John6

    Posts: 5.650

    Als Albon op een ronde gezet wordt, en Gasly is elke GP sneller, dan is het aanblijven van Albon uiteraard niet te verkopen. Ik denk als hij vandaag weer als een krant deze GP rijd, dat Marko bekend gaat maken wie er naast Max komt te zitten.

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 23:41

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 194
  • Podiums 3
  • Grand Prix 165
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (27)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar