user icon
user icon

Max Verstappen over GP Portugal: "De eerste ronde was een ramp!"

  • Gepubliceerd op 25 okt 2020 22:22
  • comments 11
  • Door: Brick van Boxtel

Max Verstappen reed een goede race in Portugal. Met een derde plek mag hij niet klagen, maar die derde plek was even in gevaar. De Nederlander kreeg namelijk auto na auto om zijn oren in de openingsronde. Ook kwam hij in een botsing met Racing Point-coureur Sergio Perez.

De eerste ronde van de race was chaotisch. Alle coureurs waren aan het zoeken naar grip, op twee teams na. Alfa Romeo en McLaren. Carlos Sainz van McLaren wist zelfs de leiding in de wedstrijd over te nemen van Valtteri Bottas en Lewis Hamilton. Verstappen snapte er niets van. “Het was een ramp! Ik had totaal geen grip en ineens begonnen die McLarens te vliegen”, zegt hij in de FIA-persconferentie na de Portugese Grand Prix.

De 23-jarige coureur met nummer 33 op zijn bolide probeerde uit de chaos te blijven. “Ik wilde niet te veel riskeren, normaal zijn die twee (Sainz en Norris red.) niet de coureurs waar we in de race tegen vechten. Die eerste ronde was ongelooflijk, ik was zelf vooral bezig met uit de problemen blijven.”

Toen kwam Kimi Raikkonen ook nog om de hoek kijken. De Fin had een fenomenale start en wist zich van het achterveld naar de top te rijden na de start van de race in Portugal. “'Ik was in shock en dacht, gaat dit me nou echt gebeuren? Ik denk dat zijn ervaring als rally-coureur hem heeft geholpen, het was in ieder geval ontzettend indrukwekkend.”

Raikkonen verraste 

Lewis Hamilton sloot zich aan bij Verstappen en complimenteerde Raikkonen in de persconferentie. “Dat laat wel zien dat het nog allemaal mogelijk is als je 40 bent”, zegt Lewis in de persconferentie. Waarop Max antwoordt. “Precies, ik moet er nog niet aan denken om die leeftijd te bereiken.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Was wel een uiterst vermakelijke 1e ronde.
    De gedoodverfde top 3 allemaal aan het tobben, en de mclarens en kimi die vlogen. Jammer dat de orde snel weer hersteld was. Het had de wedstrijd van mij wel lekker op zn kop mogen zetten

    • + 0
    • 25 okt 2020 - 22:48
    • Jammer dat DRS de orde snel herstelde.

      Had een leukere race geweest als er geen DRS was geweest. Dan was Kimi niet zo snel naar achteren gegleden. Waardoor het veld langer dicht op elkaar bleef.

      • + 2
      • 26 okt 2020 - 08:12
  • Vet jammer dat Kimi geen p.ntje over heeft gehouden aan deze race.

    • + 0
    • 25 okt 2020 - 23:01
  • Kwamen de toppers zomaar boven drijven...

    • + 0
    • 25 okt 2020 - 23:42
  • prachtige openingsfase waarin nog eens écht geracet werd, Sainz en Raikkonen reden geweldig, na een paar ronden waren ze tóch weer kansloos tegen het materiaal van de top 3 mannen, en werd het toch weer hetzelfde liedje, dezelfde lauwe smakeloze prut die we iedere 'race' krijgen voorgeschoteld!
    Wel een leuk baantje trouwens!

    • + 1
    • 26 okt 2020 - 07:49
    • f(1)orum

      Posts: 473

      Inderdaad top start; daarna kakte de boel vooraan weer ouderwets in. Middenveld gevechten waren wel leuk, maar die benzen... Ik las dat Horner achteraf spijt had van kwalificatie van Max op rood ipv geel. Volgens mij had dat wellicht iets uit kunnen maken t.o.v. Bottas, maar verder; al schroef je winterbanden met sneeuwkettingen onder die auto's, dan nog staan ze op 1 en 2 :-)

      • + 2
      • 26 okt 2020 - 08:18
    • Misschien had hij daarmee Bottas kunnen hebben idd.
      Ik vond het erg jammer dat de verwachte regen niet kwam, of een crash halverwege de race en een SC, dat had de race nog kunnen 'redden' ...
      Ook wel een opmerkelijke ontwikkeling, dat ik laatste tijd gewoon op een crash zit te wachten, kan me niet schelen hoe vaak de SC de baan op moet :)

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 08:26
    • @Pete

      Ik vond het buiten de openingsfase na een waardeloze vertoning. Ik heb kruiswoordpuzzels gemaakt waar ik meer spanning aan heb beleefd.

      De DRS-zone was veel te lang en gaf een veel te groot voordeel. Perez was de enige die nog voor wat actie zorgde buiten de DRS-zone en uitgerekend hij heeft naderhand op zijn kloten gekregen ivm een harde maar faire verdedigingsactie tegen een DRS-aanval van Gasly (één move = één move).

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 08:55
    • Lees dit dan:

      "After speaking to both drivers the stewards made observed Perez's move was not late and "fundamentally okay", but at the same time was "too close to the limit" given the speed differential. He has been given a reprimand, rather than a more serious sanction."

      "Given the speed differential". Hoe denken ze dat dat speed differential er komt? Zullen we anders maar een rechter rijbaan aan laten leggen?

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 08:59
  • Jammer dat de regen niet echt doorzette

    • + 0
    • 26 okt 2020 - 08:20
    • Iets meer regen en de mensen op de hardere banden waren helemaal de klos. Nog moeilijker om temp in de banden te krijgen.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 08:56

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar