user icon
user icon

Max Verstappen boos op Lance Stroll: "Wil er niet eens over praten!"

  • Gepubliceerd op 23 okt 2020 18:03
  • comments 13
  • Door: Brick van Boxtel

Max Verstappen kan spreken over een goede vrijdag in Portugal. Op het Autódromo Internacional do Algarve was Verstappen in de eerste vrije training de derde snelste en in de tweede vrije training de tweede snelste. Alleen in die training ging het mis, een incident met Lance Stroll verpestte het voor de 23-jarige Nederlander.

In de eerste vrije training kreeg hij de kans om het nieuwe circuit met een nieuwe asfaltlaag te ontdekken, waar hij last van had. Hij spinde een keer, maar verder was alles in orde. Verstappen was vooral data aan het verzamelen, de Formule 1 had hier namelijk nog nooit geracet. De coureur van Red Bull Racing zegt dat dat vooral de orde van de dag was. "Ik vond het niet makkelijk met het nieuwe asfalt. Het is behoorlijk glad en er is geen goede lijn die je kan rijden. Als je iets te breed gaat, verlies je grip. Het is hier dus best lastig. In de middag nam ook de wind toe."

Betere auto in VT2

Gelukkig heeft Verstappen de auto kunnen verbeteren. "Over het algemeen hebben we de auto verbeterd van FP1 naar FP2. Het voelt dus allemaal een beetje prettiger om in te rijden. We blijven gewoon doorwerken en nog verder verbeteren, want er zijn nog veel dingen die we hier beter kunnen doen en dan zullen we morgen zien. Mercedes is nog steeds erg snel en je kunt het voorspellen maar zeg nooit nooit. We doen altijd graag ons best en we zullen het morgen ontdekken."

Crash Stroll Verstappen

Tijdens de tweede kwalificatiesessie moesten alle coureurs de nieuwe 2021-banden van Pirelli in gebruik nemen. Dit gebeurde alleen in het eerste half uur. Daarna konden de teams hun programma verder afwerken, alleen was dat met Max niet helemaal gelukt.

Hij kwam in een knullige crash met Racing Point-coureur Lance Stroll. "Ik wil er niet over praten! Ik was verrast dat hij er op eens zat terwijl ik bezig was met een snelle ronde. Ik wist niet waar ik heen moest. Ik begon mijn ronde en hij maakte net zijn ronde af. Het is jammer dat we elkaar hebben aangeraakt. Het is FP2."

Max grapte nog even over Lance zijn terugtrekking van vorig raceweekend. "Zou hij zich hebben teruggetrokken?" Toen hem werd gevraagd over het gevloekt op de boordradio: "Niet mijn probleem."

Zie het incident hieronder:

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Wat een mannetje ook. Heerlijk. Ja als Hamilton/Leclerc/Vettel etc dit hadden gedaan/gezegd had ik dat ook goud gevonden.

    • + 1
    • 23 okt 2020 - 18:12
    • Max heeft schijt aan Stroll.

      • + 1
      • 23 okt 2020 - 18:25
    • Snork

      Posts: 9.209

      Heerlijk? Verwaand en arrogant gedrag bedoel je. Allemaal ikke ikke ikke. Ja, een hele “volwassen” man voor zijn leeftijd. Tuurlijk.

      • + 4
      • 23 okt 2020 - 19:41
  • VER

    Posts: 341

    Het is onzin dat Stroll Max zogenaamd niet heeft gezien. Hij haalde hem in, dus dat moment wist hij van zijn bestaan. Daarna zat Max flinke tijd achter Stroll. Dat moet je toch opvallen als je af en toe eens in je spiegels kijkt.
    Stroll had er waarschijnlijk zo zijn handen vol aan om die auto op de baan te houden dat hij niet eens in zn spiegels kon kijken.

    Daarnaast zet Max gewoon zijn ronde in met de gedachte dat Stroll een uitloop ronde in ging. Puur naar safety gekeken gaan ze dit Max aanrekenen vrees ik. Hij was de gene die zijn ronde af had moeten breken, met het oog op veiligheid, ook al was het raar wat Stroll deed.

    • + 0
    • 23 okt 2020 - 18:19
  • Dit is toch zo onnodig

    • + 0
    • 23 okt 2020 - 18:27
  • sailor

    Posts: 10.161

    Waarom boos? alsof Max het in het verleden allemaal zo perfect heeft gedaan

    • + 4
    • 23 okt 2020 - 18:28
    • Welke rijder heeft het wel perfect gedaan in het verleden?

      Stop maar met zoeken. je gaat er geen 1 vinden.

      • + 1
      • 23 okt 2020 - 18:31
    • NicoS

      Posts: 11.909

      Verstappen maakt ruimte voor Stroll die in z’n snelle ronde zit, dan verwacht je hetzelfde als jij in je snelle ronde zit. Daarom misschien?
      Stroll heeft niet in z’n spiegels gekeken, en wist daardoor niet dat Max naast hem zat.
      Max verwachte dat Stroll na z’n snelste ronde hem zou laten passeren, wat dus niet gebeurde.
      Op dat moment kan ik snappen dat je boos bent, het is ook niet voor het eerst dat Stroll niet in z’n spiegels kijkt.
      Misverstand, dat kan gebeuren, gelukkig viel de schade voor beiden mee.

      • + 1
      • 23 okt 2020 - 18:47
  • Max moet boos op zichzelf zijn, ga me steeds meer afvragen of hij niet (al dan niet licht) autistisch is.

    • + 5
    • 23 okt 2020 - 18:38
    • Is hij ook. dat maakt hem ook 1 van de beste.

      • + 0
      • 23 okt 2020 - 18:43
    • Max is een race autist, dat zei ik 5 jaar geleden al toen hij keihard NO schreeuwde en daardoor een teamorder door het putje spoelde om Sainz te laten passeren. Ben ik nu een kenner? ;)

      • + 0
      • 23 okt 2020 - 18:50
    • Jane

      Posts: 239

      Meen je dit nou serieus

      • + 0
      • 23 okt 2020 - 18:50
    • @Jane Ja dit meen ik serieus, hoezo?

      • + 0
      • 24 okt 2020 - 12:24

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.137
  • Podiums 41
  • Grand Prix 117
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar