user icon

Nico Hulkenberg: "Meerdere coureurs strijden om hetzelfde stoeltje"

  • Gepubliceerd op 14 okt 2020 11:08
  • comments 30
  • Door: Rob Veenstra

Nico Hulkenberg heeft niet de hoop dat hij volgend jaar fulltime terugkeert in de Formule 1. Nu hij 3 keer is ingevallen voor Racing Point in 2020, en ook gecontacteerd door Red Bull op de Nurburgring, is de werkloze coureur dit jaar de 'super sub' geworden.

De 33-jarige Hulkenberg zegt echter dat een reserverol niet zijn streven is voor 2021, zelfs als het coronavirus betekent dat hij meer kansen heeft op de markt. De Hulk: "Soms willen ze je, soms niet. Kortom, een vaste racestoel is mijn prioriteit."

Hulkenberg werd uitgeroepen tot de officiële 'coureur van de dag' na de race op de Nurburgring, nadat hij zijn weekend pas begon toen de lichten op groen gingen voor de kwalificatie. Hulkenberg zou echter liever een andere prijs winnen; een racestoeltje voor 2021.

Hulkenberg: "Helaas was het na Silverstone ook hetzelfde, ook toen had ik niet een beter vooruitzicht voor 2021. Misschien heeft de Formule 1 genoeg goede coureurs en hebben ze mij niet meer nodig. Ik ben er nog steeds, maar het is een proces dat al heel lang aan de gang is. Er is een overschot aan coureurs op de markt. En dan zijn er de coureurs die financieel aantrekkelijk zijn voor bepaalde teams."

Helmut Marko van Red Bull zette na de Eifel Grand Prix Alex Albon onder druk door Hulkenberg en Sergio Perez te benoemen als mogelijke vervangers voor 2021. De Red Bull-adviseur houdt hiermee de deur open om Albon te vervangen door een coureur buiten het eigen coureursprogramma.

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.244

    Dat gaat Albon echt niet sneller maken. Die kunnen ze niet heel lang meer de hand boven het hoofd houden.

    • + 1
    • 14 okt 2020 - 11:09
  • Towel986

    Posts: 429

    Dat geneuzel met het talentenprogramma van Red Bull. Het is de facade van Helmut Marko.

    Als de vijver droog is kies dan een rijder van de markt! Hopelijk gaat die deur eindelijk eens helemaal open

    • + 0
    • 14 okt 2020 - 11:19
    • De meest snelste keuze in mijn ogen is, Perez.

      • + 0
      • 14 okt 2020 - 11:25
    • Stitch

      Posts: 5.244

      De Hulk had in zijn tijd samen met Perez over het algemeen de meeste punten, ondanks dat Perez af en toe op het podium stond. Bovendien is de Hulk in tweegevechten met zijn teamgenoot altijd fair. Dat is met heethoofd Perez niet altijd het geval.

      • + 7
      • 14 okt 2020 - 11:34
    • NFS1

      Posts: 285

      Het voordeel van uitgestelde beslissingen zijn dat de beslissing vroeg of laat voor je gemaakt wordt. Dat maakt het leven een stuk eenvoudiger, maar niet noodzakelijkerwijs beter...

      • + 0
      • 14 okt 2020 - 11:48
    • Alles leuk en aardig, maar als ik bijvoorbeeld Haas was dan had ik allang Perez en Hulkenberg als rijdersduo gecontracteerd. Het is echt waanzin dat die twee nog geen stoeltje hebben voor volgend jaar. Maar goed, Mazepin zal de boel wel gaan overnemen verwacht ik. Dus dan hebben we zoonlief Mazepin bij Haas samen met ik gok een Kvyat.

      Hulkenberg zou bij RBR moeten gaan rijden. Albon en Gasly zijn te licht bevonden. Gasly is echt wel goed, zou heel goed bij AT kunnen blijven, maar er is dus kennelijk iets gaande tussen Gasly en RBR/AT.

      Je kunt je tevens af gaan vragen hoe dat talentenprogramma in elkaar steekt van RBR. Als je naar Ferrari kijkt dan hebben ze dus gewoon met Schumacher, Illot en Schwarzman drie grote talenten in huis. Wat heeft RBR? Tsunoda.... tja op zich leuk, vooral als Honda mee zou blijven doen. En dan is er nog Daruvala die meedoet, maar dat is niet een hoogvlieger. Dus misschien moet je van je talentenprogramma af gaan stappen.

      • + 2
      • 14 okt 2020 - 11:55
    • Helemaal mee eens. Het beleid van een eigen kweekvijver is prima, maar als het aanbod daarin te karig is op dit moment, kun je er prima gemotiveerd van afwijken

      • + 2
      • 14 okt 2020 - 11:56
    • Mrduplex

      Posts: 588

      Als teambaas zou ik dus nooit voor Perez kiezen.. Het niveau van Max haalt ie niet, blijft over een slechte teamplayer.

      • + 1
      • 14 okt 2020 - 12:25
    • ADN

      Posts: 170

      @MrDuplex. Toevoeging: met geld van sponsoren

      • + 1
      • 14 okt 2020 - 12:29
    • Patrace

      Posts: 2.516

      Senninha: Ik zie Mazepin ook wel samen met Schwartzman naar Haas gaan, omdat dat een Ferrari junior is en, voor Mazepin wellicht relevant: ook een Rus.

      • + 1
      • 14 okt 2020 - 13:05
    • @Patrace, klopt, daar zou je ook weleens gelijk in kunnen hebben. Ik weet alleen niet of ze het aandurven met twee onervaren rijders in de F1.

      • + 0
      • 14 okt 2020 - 13:43
    • Twee Russen naar een Amerikaans team? De Amerikaanse gaat eerst alle macht uitoefenen om die sponsor geld stroom goed door te kammen vrees ik

      • + 1
      • 14 okt 2020 - 16:12
  • Iemand die nog koffie aan het drinken was en vervolgens van 20e naar top 10 rijdt - verdient gewoon om in F1 te zijn.

    • + 9
    • 14 okt 2020 - 11:30
    • Mrduplex

      Posts: 588

      Ben niet zo'n fan van de Hulk als coureur,wel als persoon zijnde.maar wat ie de laatste 2 invalbeurten laat zien vind ik meer dan indrukwekkend👍!

      • + 1
      • 14 okt 2020 - 13:16
    • Ik ben ook geen echte fan van Hulk maar wat hij nu een paar keer heeft laten zien is gewoon klasse. Dwingt gewoon respect af, ongeacht of ik fan en of niet. Het is zeker geen 1-dag-vlieger en ik ben echt benieuwd wat hij zou presteren als hij nog een paar races met die auto moet rijden.

      • + 0
      • 14 okt 2020 - 13:46
  • En dan ruzie maken met Max wie de mooiste GT3 heeft.

    • + 0
    • 14 okt 2020 - 11:38
  • jd2000

    Posts: 4.667

    Hulkenberg is een hele aardige vent, daar is niks mis mee. Maar als je na 13 jaar F1 ervaring en relatief kort eruit een auto die goed is voor de top 6 mede door uitvallers de top 10 in stuurt,zo bijzonder is dat niet. Onze troetelduitser heeft het 13 jaar kunnen laten zien en op cruciale momenten gefaald. Het is en blijft een rijder van dertien in een dozijn.

    • + 1
    • 14 okt 2020 - 12:20
    • John6

      Posts: 5.167

      Een jonkie hoef je niet meer naast Max te zetten, dus van alle beschikbare F1 rijders zie ik er maar 2, en dat zijn Perez en de Hulk, ik zou gaan voor de Hulk.

      • + 2
      • 14 okt 2020 - 12:32
    • Helemaal mee eens John. Een 2e coureur bij RBR die wat steviger in zijn schoenen staat is hard nodig. Een 2e coureur daar hoeft max niet te verslaan, maar moet wel wat weerbaarder zijn dan de tere groentjes Albon en Gasly.

      Nico is eigenlijk ideaal. Is snel, is in de herfst van zijn carriere dus ambities zullen bijgesteld zijn, en heeft een (Hulken)berg aan ervaring.

      • + 3
      • 14 okt 2020 - 13:11
  • Er is misschien wel een hele grote carrousel op komst want Perez wordt gelinkt aan Williams en Gasly aan Renault (zowel Russell als Ocon zouden dan buiten spel komen te staan)

    Dus: Williams Latifi en Perez
    Renault Alonso en Gasly
    AT Albon en Tsunoda
    RB Max en ????

    • + 0
    • 14 okt 2020 - 12:56
  • greinsje

    Posts: 96

    Hulkenberg gewoon de laatste 2 wedstrijden het stoeltje van albon geven en kijken of het wat is.

    • + 0
    • 14 okt 2020 - 13:06
    • John6

      Posts: 5.167

      Als het nog erger gaat worden dan afgelopen zondag met Albon, dan denk ik dat de Hulk al eerder kan instappen, misschien is het wel niet veilig meer om Albon te laten rijden, zo zag hij er wel uit naar mijn mening.

      • + 0
      • 14 okt 2020 - 13:35
  • Hulk bewees in no-time aan een voor hem vreemde auto zich te kunnen aanpassen.

    Ik zeg volgend weekend Albon zich ziek laten melden en Hulk als meester vervanger in laten stappen en kijken of hij en het team matchen.

    Hulk heeft de leeftijd en de ervaring om zich niet gek te laten maken, hij hoeft zich niet te bewijzen.

    Laat het maar gebeuren!

    • + 0
    • 15 okt 2020 - 00:10

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 0
  • Grand Prix 105
  • Land DE
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit