user icon

Italiaanse F1 Grand Prix werd nachtmerrie voor Ferrari: "Goed dat er geen fans waren"

  • Gepubliceerd op 06 sep 2020 19:45
  • comments 30
  • Door: Arjan Hoefakker

Sebastian Vettel zegt dat het maar goed was dat er geen Tifosi langs de baan waren tijdens de Grand Prix van Italië. De race op Monza werd een drama voor het Italiaanse team. 

Gevecht voor P17

Sebastian Vettel moest zijn zeventiende plaats zelfs verdedigen ten opzichte van George Russell in de Williams. Juist als hij aanvalt op het rechte stuk, valt Vettel uit met opgeblazen remleidingen. Hij schiet op het hoge snelheidscircuit bij Milaan recht door bij de eerste chicane, waarbij hij dwars door de schuimborden raast. 

Vettel: "Het is momenteel heel moeilijk voor het hele team. We zitten in deze positie, dus we zullen een waardig einde moeten maken aan dit seizoen. We moeten nog veel doen en verbeteren. Ik zou het liefst nu in de auto zitten en vooraan rijden, maar dat is nu niet het geval. Het leven is wat het is."

Lage verwachtingen

"Het is wat het is professioneel gezien, maar we moeten ons hoofd proberen niet te laten hangen. We hebben veel worstelingen om de auto af te stellen, dus we kunnen ook in Mugello geen wonderen verrichten, de verwachtingen zijn heel erg laag. Als we er uit de problemen blijven zijn we al heel ver."

Crash

Ferrari-rijder Charles Leclerc crashte hard in de laatste bocht, waarop de raceleiding besloot de race tijdelijk stil te leggen. 

Leclerc kan kort zijn na zijn enorm harde crash in de Parabolica: "Het was een hele moeilijke race, in het begin ging het wel redelijk, maar toen ik eenmaal op de harde banden reed was het bijna niet te doen. Ik probeerde wel hard te gaan op de harde banden, maar ik verloor de controle over de auto." 

Vooruit kijken en hard werken

Ferrari-baas Mattia Binotto zegt dat dit het slechtst denkbare scenario was voor Ferrari, dat er lessen geleerd moeten worden en dat vooruit kijken nu het voornaamste is voor Ferrari. 

"Het was een heel moeilijk weekend, maar de race niet finishen is nog slechter. We moeten verbeteren, vooral de auto van Sebastian. Het is nu van belang om vooruit te kijken en vooruitgang te boeken." 

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Ach, 1 ding hebben ze toch bereikt... dankzij Ferrari hadden we de meest spectaculaire race van het seizoen!

    • + 3
    • 6 sep 2020 - 19:52
    • Ik mag hopen voor ze dat die nieuwe spec motor iets opleverd... want als F1 fan vind ik het moeilijk om ze zo te zien worstelen... Gewoon 6de in de tussenstand met het kleine Alpha Tauri in hun nek en de aansluiting met Mclaren wel echt kwijt nu.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 20:00
    • Q3FI

      Posts: 504

      Net als voor sommige voetbalclubs ben je ook niet voor je lol Ferrari-fan. De gifbeker moet blijkbaar helemaal leeg en het is een diepe beker.

      Forza Ferrari, avanti!

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 20:27
    • Het zou Ferrari sieren om eens de deal bekend te maken tussen de FIA en hun.


      Wie weet hoeveel jaar ze al in het grijs/zwarte bezig waren. Als het daadwerkelijk om meerdere jaren gaat, dan mag die gifbeker nog wel een paar jaar duren.

      • + 0
      • 7 sep 2020 - 06:47
  • It’s all apart of the Ferrari masterplan.

    • + 1
    • 6 sep 2020 - 19:56
  • Goed dat er geen fans waren? Hoe kan je zoiets zeggen? Ik denk dat de fans de eerste overwinning van Gasly prachtig hadden gevonden.

    De eerste overwinning van een coureur is altijd mooi en AT is een Italiaans team.

    Vandaag heeft niet alleen Gasly maar ook de kijker gewonnen!

    • + 2
    • 6 sep 2020 - 20:10
    • nr 76

      Posts: 1.454

      Precies mijn eerste reactie bij het lezen van deze kop!!

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 20:56
    • Klopt natuurlijk helemaal Damon maar ik denk dat 95% van de fans die daar komt Ferrari fan is en eigenlijk alleen Ferrari wil zien winnen dus wat dat betreft snap ik de uitspraak wel.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 22:03
    • Wanneer beide Ferrari's zo vroeg uitvallen is de helft van het publiek in Italië al weg.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 23:48
    • Vettel was rond de rode vlag al van het circuit vertrokken. Maar blijf vooral verontwaardigd reageren, keer op keer op keer op keer. En anders snap je dit toch ook nog wel uit de mond van een Ferrari coureur op hun thuiscircuit?

      • + 0
      • 7 sep 2020 - 02:00
  • LimboF1

    Posts: 4.762

    Ze mogen dan blij zijn dat er geen fans op de tribunes zaten, maar vergeten dat deze fans TV’s hebben.

    • + 1
    • 6 sep 2020 - 20:10
    • en wij vergeten vaak hoeveel zij mee krijgen van de entourage.. Vettel en alle andere coureurs missen de fans heus wel, maar dit weekend kwam het misschien wel ff goed uit dat er niemand was..

      • + 0
      • 7 sep 2020 - 02:03
    • LimboF1

      Posts: 4.762

      Het was idd wel erg bizar geen fans onder het podium te zien.
      Hoop dat komende seizoen weer als vanouds is.

      • + 0
      • 7 sep 2020 - 09:39
  • Seb stapte piepschuim bekkend uit zijn auto.

    • + 3
    • 6 sep 2020 - 20:14
  • sailor

    Posts: 10.268

    Maar die fans zijn er volgende week wel en Italianen zijn heel goed met sinaasappels , dus zorg maar dat je de boel voor elkaar hebt volgende week

    • + 0
    • 6 sep 2020 - 20:53
    • nr 76

      Posts: 1.454

      Ze hebben nog een sinaasappeltje te schillen?

      • + 1
      • 6 sep 2020 - 20:56
    • sailor

      Posts: 10.268

      Wat de Spanjaarden doen met tomaten, doen Italianen met sinaasappelen , snap je het nu? ;-)

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 21:49
    • nr 76

      Posts: 1.454

      Hehe

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 22:53
  • In ander Ferrari-nieuws:

    Ferrari heeft het beroep tegen Racing Point laten vallen.

    • + 0
    • 6 sep 2020 - 21:07
    • Waarom?

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 21:16
    • Na Renault heeft Toto ook zijn hulp aan Ferrari aangeboden ;)

      • + 2
      • 6 sep 2020 - 21:20
    • De reglementen voor 2021 zijn aangepast en verduidelijkt en daar is Ferrari kennelijk content mee.

      Nu Racing Point ook het beroep heeft ingetrokken is het dossier hiermee gesloten.

      Enigszins onbevredigend.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 21:27
    • @schwantz

      Voor die nieuwe motor is alle hulp welkom! :-P

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 21:29
    • @RogerZzz

      dat zou wat zijn haha, nee dan nog liever buiten de top 10 rond boeren, zolang er maar niets maar dan ook niets Mercedes achtigs aan de Ferrari is!

      • + 0
      • 7 sep 2020 - 07:39
  • "Goed dat er geen fans waren" ...grappig dit krakeelde ik een paar dagen geleden ook al...ik ga denk ik een diploma aanvragen voor helderziende.

    • + 0
    • 6 sep 2020 - 21:57
  • WouterP

    Posts: 73

    De Ferrari van dit jaar is dus een dweil op de weg die niet snel genoeg is ten opzichte van de concurrentie en problemen heef om vanaf die te lage (maar nog altijd aanzienlijke) snelheid veilig tot stilstand te komen..

    • + 0
    • 7 sep 2020 - 06:58
  • Ben altijd fanatiek Ferrari supporter, maar kansloos buiten de top 10 prutsen dan zie ik ze maar net zo lief uitvallen eerlijk gezegd, goïng out with a bang, zoals Leclerc!
    Werkelijk ten hemel schreiend wat Ferrari laatste tijd laat zien, fikkende en falende remmen, wanneer zagen we dat voor het laatst in F1? Of een rijder die m middenin de parabolica verliest?
    Lang lang geleden, en wie krijgen het voor elkaar? Juist mijn geliefde Ferrari team...

    • + 0
    • 7 sep 2020 - 07:44
    • Ze weten ons telkens weer te verrassen Pete. Zo kun je het ook zien :)

      • + 0
      • 7 sep 2020 - 10:29
    • gelukkig is er licht aan het einde van deze donkere tunnel, volgend jaar komt niemand minder dan Carlos Sainz ons team versterken, dan komt alles goed! You shall see!

      • + 0
      • 7 sep 2020 - 11:08

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 122
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit