user icon
user icon

Nico Hulkenberg vertelt over zijn afgelopen 24 uur

  • Gepubliceerd op 31 jul 2020 18:47
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Het moet één van de meest gekke dagen uit de carrière van Nico Hulkenberg zijn. De Duitser, geboren net over de grens in Duitsland in Emmerich am Rein, was op weg naar de Nurburgring om te racen en commentaar te geven toen hij een telefoontje ontving van de teambaas van Racing Point.

Hij kent het team goed uit zijn tijd bij Force India, aangezien grotendeels alle mensen die daar toen werkten, nu ook actief zijn. Dat alles op het laatste moment geregeld moest worden blijkt wel uit het feit dat hij vandaag reed in een reserve-overall van Lance Stroll en ook de reserve-schoenen van de Canadees droeg.

De 24 uur van Nico Hulkenberg

De Hulk vertelde na afloop van de trainingen hoe hij de afgelopen 24 uur had beleefd: "De afgelopen 24 uur waren wel speciaal. krankzinnig en wild, zo kan ik het wel noemen."

"Gistermiddag om 16:30 uur kreeg ik het telefoontje van Otmar Szafnauer en nam hier een vliegtuig richting Engeland. Daarna ben ik tot 2 uur 's nachts met het team samen gaan zitten. Vervolgens om 8 uur een uur in de simulator gaan zitten om voorbereidend werk te doen. Het was een korte nacht, maar allemaal de moeite waard."

"Het is een geweldige inspanning van het team en ik wil de jongens van de nachtploeg bedanken die uitstekend werk hebben geleverd om me vrij comfortabel in de auto te laten voelen. Ook de FIA moet ik bedanken voor het zo snel acteren zodat ik weer een geldige superlicentie heb om F1 te kunnen rijden. Het was heel bijzonder. We hebben het programma vandaag in elkaar gezet; leg een flink aantal ronden af en vooral zo veel ronden rijden als het kan. Ik ben hier in het diepe gegooid en ik weet zeker dat mijn lichaam het morgen en de dag erna zal voelen. Het is een enorme uitdaging, maar ik ben er klaar voor."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Carrinthe

    Posts: 766

    Wat een verhaal zou het zijn als hij in de RP nu een.pudium pakt. Geheel onrealistisch is dat zekee niet. Ik gun het hem van harte

    • + 5
    • 31 jul 2020 - 18:59
    • Precies wat ik dacht :-)

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 19:03
    • meister

      Posts: 2.422

      Een podium voor de Hulk is ergens toch wel onrealistisch daar hij altijd choked in het zicht van de finish.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 21:50
    • Als Nico een podiumplekkie pakt, gaat hij uit de kleren en zal hij lachen tot hij groen ziet.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 23:36
  • Snork

    Posts: 7.728

    Top voor Hulk. Sympathieke gast die ik dit zeer gun. Ik verwacht hem niet op het podium, maar een finish in de top 6 zou knap zijn. Vergeet niet dat hij niet als de meeste andere coureurs zwaar getraind heeft deze winter. Nek, rug en armspieren hebben het met tot 5g versnellingen en vertragingen nogal zwaar. Ik wens hem het best haalbare resultaat toe.

    • + 4
    • 31 jul 2020 - 19:14
    • Klus

      Posts: 916

      Ik geloof niet dat hij niet getraind heeft. Hij heeft ook al een bierbuik zeker?

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 03:34
  • Lampje01

    Posts: 289

    Dit maakt het saaie f1 seizoen toch weer leuk. alles is onvoorspelbaar. Hulk doe je best en pak je podium. Dan maak je iedereen blij. ;)

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 19:41
  • Remmmmm

    Posts: 1

    Mooi verhaal.:)
    Ben benieuwd hoe die het er van af brengt, en hoe fit die is.

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 21:21
  • ringo

    Posts: 3.142

    toch wel goede tijden gezet. Denk dat robert kubica die meer recent een wagen heeft gereden , dat niet na kan doen... Moet toch aar doen in een vreemde auto

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 00:00
  • Trulla

    Posts: 1.392

    Ik ben benieuwd hoe veel races hij gaat rijden. Perez ligt immers al niet erg lekker bij Racing Point, nu hij zijn stoeltje dreigt kwijt te raken. Reizen naar Mexico was waarschijnlijk het grootste risico. Hij kan zelf misschien wel voorzichtig zijn geweest, zijn medereizigers wellicht niet. Mexico zit momenteel in de piek. De vraag is of hem dat intern kwalijk wordt genomen.

    Ook kan het wel even duren voor hij negatief test. Ik verwacht dat hij na een negatieve test past 2 weken erna weer mag rijden. Drie races voor Hulk lijkt mij zeer waarschijnlijk. Als Sergio ziek wordt, kan het wel eens langer duren eer hij weer fit genoeg is.

    Hulk zou wel eens een flink deel van het seizoen kunnen rijden, en als de relatie met Sergio en RP verpest is, dan misschien wel het gehele restant van het seizoen.

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 00:13
    • Huh, waarom nog 2 weken wachten als je een negatieve test hebt? Test bewijst toch dat je virusvrij bent.

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 00:46
    • "Reizen naar Mexico was waarschijnlijk het grootste risico. Hij kan zelf misschien wel voorzichtig zijn geweest, zijn medereizigers wellicht niet."

      Daarnaast is hij in Mexico gezellig met zijn familie op stap geweest waarbij hij restaurantjes heeft bezocht en is hij daarna op vakantie gegaan naar Italië waarbij hij wederom lekker op stap is geweest en restaurantjes heeft bezocht.

      Maar vervolgens wél onbegrijpend een verklaring voorlezen waarin hij aangeeft in zijn "bubbel" te zijn gebleven en nietbte snappen waar hij het kan hebben opgelopen.
      Checo, de hele wereld kan gewoon op je insta meelezen waar je uithangt en wat je doet!
      Daar kan je beter niet over liegen.

      Daarom zeg ik; Welkom terug Hulk.
      En pak dat podium!

      • + 1
      • 1 aug 2020 - 08:03
    • Arie54

      Posts: 3.018

      @Evert van der Pick: Wáár liegt Checo dan? Het enige wat hij zegt is dat hij niet wete of hij het in Mexico of Italië heeft opgelopen.

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 11:39
  • Arie54

    Posts: 3.018

    Als de Hulk op de een of andere manier een podiumplek weet te scoren dan is dit seizoen alsnog helemaal geslaagd wat mij betreft.

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 11:37

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 279
  • Podiums 0
  • Grand Prix 103
  • Land DE
  • Geb. datum 19 aug 1987 (32)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar