user icon
user icon

Steiner: "Ontwikkeling blijft stil tot ik weet wat ons budget is"

  • Gepubliceerd op 07 jul 2020 10:31
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Volgens Haas-teambaas Gunther Steiner zal Haas voorlopig nog niet de ontwikkeling voor 2020 opstarten. Aangezien eigenaar Gene Haas overweegt of hij het kleine Amerikaanse team wil blijven financieren, heeft Steiner onlangs een einde gemaakt aan de ontwikkelingen te midden van de corona-crisis en de onzekere racekalender.

Tegenover de Deense krant Ekstra Bladet zei Steiner: "Ik ken het budget voor dit jaar nog steeds niet, en zolang ik dat niet weet, zal ik geen beslissingen nemen om de ontwikkeling van de auto te hervatten."

Problemen met koeling

Dat ondanks het feit dat zowel Kevin Magnussen als Romain Grosjean ernstige problemen hadden met de remmen in Oostenrijk. Steiner vervolgt: "Ik denk dat we te agressief waren met de koeling. Ze hebben een dynamische invloed op de auto, dus probeer ze zo min mogelijk te koelen."

Hij zei dat Haas dit weekend de tweede race op de Red Bull Ring anders zal aanpakken, maar afgezien daarvan wordt de ontwikkeling voorlopig stopgezet.

"Ik ben nog steeds van mening dat het beste voor ons is om het meeste te halen uit het pakket dat we nu hebben in plaats van ons te concentreren op updates zonder het startpunt te begrijpen. Dus we zullen zo doorgaan totdat ik weet in welke richting het seizoen gaat."

Steiner zei dat de resultaten van afgelopen zondag acceptabel waren: "Goed is een groot woord, maar ik denk niet dat het slecht was."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • gabini

    Posts: 772

    Ik zou ondanks het budget, toch even naar de remmen laten kijken.

    • + 2
    • 7 jul 2020 - 10:51
  • jd2000

    Posts: 3.670

    Kortom Williams gaat Haas voorbij.....

    • + 1
    • 7 jul 2020 - 11:12
    • nr 76

      Posts: 525

      Met hwt verliezen van Rokit hebben ze hetzelfde probleem als Haas denk ik.
      De tering naar de nering zetten, meer lijkt er voor beide teams (en Alfa Romeo) voorlopig niet in te zitten.

      • + 0
      • 7 jul 2020 - 11:48
  • Kenney

    Posts: 2.179

    Ik zeg het niet graag, maar steek er dan maar een pay driver in desnoods. Veel slechter dan met de huidige coureurs kan het niet worden en dan heb je toch wat extra in de kassa.

    • + 1
    • 7 jul 2020 - 12:36
  • Snork

    Posts: 7.752

    "Ik denk dat we te agressief waren met de koeling. Ze hebben een dynamische invloed op de auto, dus probeer ze zo min mogelijk te koelen."

    Ik ben zelf werktuigbouwer van opleiding, maar ondanks deze technische achtergrond krijg ik deze zin niet ontleed tot het niveau dat ik snap wat hier staat. Ik ga ervan uit dat ze bedoelen dat de koeling afhankelijk is van de rijwind en dat ze die koeling iets teveel geknepen hadden? Zoiets? Of juist teveel gekoeld waardoor de remmen niet voldoende werking hadden?
    Zeg het maar.

    • + 1
    • 7 jul 2020 - 12:41
    • In het origineel zegt Steiner dit:

      Cooling the brakes, it's got a dynamic influence on the car, and therefore you go with as little as possible, but it is just an estimate.

      • + 0
      • 7 jul 2020 - 12:43
    • Heeft natuurlijk te maken met de brakeducts. En de grote daarvan hebben een invloed op het gedrag van de auto. Waarschijnlijk hebben ze deze te klein gezet

      • + 0
      • 7 jul 2020 - 13:26
    • Heeft te maken met energie terug winnen om de batterijen te laden.

      • + 0
      • 7 jul 2020 - 17:31
  • Arie54

    Posts: 3.018

    Zal wel 2021 bedoelen?

    • + 0
    • 7 jul 2020 - 12:59
    • Steiner kennende zal hij geen rode cent in de auto van 2020 en 2021 willen stoppen en alles op de auto van 2021 willen zetten. Dan hebben ze nu de tijd om Renault te vragen of dat die motoren willen leveren. De deal met Ferrari was leuk toen de Ferrari nog hard reed. Nu voelen ze de pijn.

      • + 0
      • 7 jul 2020 - 14:00
    • beerkuh

      Posts: 1.856

      het zal mij niks vebazen als ze idd naar Renault gaan! dat is een hele reële optie

      • + 0
      • 7 jul 2020 - 14:08
  • Een slecht 2020 zal ook een slecht 2021 inluiden aangezien de auto's vrijwel hetzelfde blijven. Moeilijke tijden voor HAAS. Hopelijk blijft dit team behouden in de F1.

    • + 0
    • 7 jul 2020 - 15:19

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 153
  • Podiums 1
  • Grand Prix 107
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel