user icon
user icon

Max Verstappen: "Heb altijd contact gehouden met Newey, Marko en Horner"

  • Gepubliceerd op 01 jul 2020 15:07
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Nog twee dagen en dan rijden de Formule 1-wagens de pitbox uit op de Red Bull Ring in Spielberg. Vrijdag krijgen we een eerste indicatie hoe de teams en coureurs er voorstaan en wat we kunnen verwachten van de komende races.

De afgelopen maanden brachten veel onzekerheid met zich mee, vooral wanneer de Formule 1 zou beginnen aan het seizoen. Max Verstappen heeft in die maanden altijd contact gehouden met zijn team, zo zegt hij in gesprek met Martin Brundle: "Ik heb altijd contact gehouden met Adrian Newey, Helmut Marko en Christian Horner. Ook met mijn race engineer heb ik veel contact gehouden."

"Het meeste werk zal echter op het circuit gebeuren. De details gaan we bespreken als we donderdag op het circuit zijn, dan nemen we de laatste dingen door en kan het seizoen echt beginnen."

Goede voorbereiding

Doordat iedereen zoveel tijd had, waren veel sporters bezig om hun conditie op peil te houden. Verstappen is fitter dan ooit: "Ik had veel vrije tijd dus ik heb veel tijd gespendeerd om in conditie te blijven. Eerlijk gezegd ben ik beter voorbereid dan ik ooit ben geweest. Ik had een paar afspraken maar niet zoveel als normaal omdat we alles vanuit thuis moesten doen, dus daarom kon ik hier veel tijd aan besteden."

"Ik verwacht niet dat ik de eerste paar ronden last heb van mijn spieren of lichaam. Ik voel mij echt sterker en fitter dan ooit tevoren. Je lichaam moet wel even wennen maar de Red Bull Ring is ook niet het meest zware circuit voor ons als coureurs dus het is een goed circuit om het seizoen op te beginnen."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 6.411

    Ik hou ook altijd met velen contact, corona of geen corona ;)

    • + 0
    • 1 jul 2020 - 15:24
    • Patrace

      Posts: 2.182

      Veel wisselende contacten?

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 17:26
    • mario

      Posts: 6.411

      Dat ook ;)

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 17:32
    • Iedereen is massaal op zoek gegaan naar groepsimuniteit.

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 18:44
  • Wat is dit nou voor foto dan? haha

    • + 3
    • 1 jul 2020 - 15:25
    • raar gezicht trekt Horner daar

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 15:27
    • walteij

      Posts: 1.068

      Ik vind de foto briljant.
      Zou deze foto zijn genomen in Baku, ronde 40??

      • + 2
      • 1 jul 2020 - 15:45
    • sailor

      Posts: 9.508

      Vind je het lekker Horner ? doe ik het goed? ik kan het niet zo goed zien met 1 oog

      • + 3
      • 1 jul 2020 - 16:02
    • Voor hem stond Marko die à la Van Gaal zijn ballos liet zien.

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 16:30
    • De start van de GP van Oostenrijk 2019 schat ik. Die werd laatst weer uitgezonden, en daar was Christian mooi in beeld genomen.

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 16:40
    • Snork

      Posts: 7.752

      Volgens mij staat hij te gapen. Dat doet hij als het saai wordt. Komend jaar als Max alle races gaat winnen en het dus saai wordt, gaan we Horner veel zien gapen.

      • + 4
      • 1 jul 2020 - 17:20
    • Volgens mij word hij daar keihard genomen door Helmut.
      Sailor heeft gelijk.

      • + 2
      • 1 jul 2020 - 19:12
    • Ik zie ook maar goed met 1 oog. Maar als ik met die peen voor een open raam zou gaan staan dan spuit ik zo een vent van ze brommer.

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 22:35
  • onetimer

    Posts: 513

    "Heb al maanden geen contacten meer met Newey, Marko en Horner"
    Dat zou heel gek zijn he.

    • + 0
    • 1 jul 2020 - 15:26
    • Hoezo? Bottas heeft ook aangegeven maanden geen contact te hebben gehad met Toto Wolff. Toto Wolff heeft dit ook gezegd over Bottas.

      • + 1
      • 1 jul 2020 - 15:35
    • Beetje telefoneren is niet zo moeilijk. Vreemd als Bottas dat niet heeft gedaan...
      Wat Max betreft lijkt me beroerder dat hij al die maanden niet in de fabriek in Engeland heeft kunnen zijn en contact houden met de monteurs etc en in de simulator heeft kunnen klimmen..
      Dat gebrek zou toch wel een paar slippertjes kunnen opleveren, zeker in de trainingen.

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 16:29
    • Snork

      Posts: 7.752

      Bottas was unplugged. Versie 3.0 van Bottas kreeg een update naar 3.1. En dan gaat het operatorsysteem tijdelijk offline.

      • + 1
      • 1 jul 2020 - 17:21
    • Patrace

      Posts: 2.182

      Bottas wilde niet met Toto spreken want hij was bang dat hij te horen zou krijgen dat hij zou worden vervangen door Vettel of Russell volgend seizoen.

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 17:28
    • Toto had het veuls te druk met Hamilton#Bottasdoesntmatter

      • + 2
      • 1 jul 2020 - 18:46
  • Is dat Benedict Cumberbatch?

    • + 1
    • 1 jul 2020 - 15:26
  • Goeie foto ouwe😂😂😂

    • + 0
    • 1 jul 2020 - 15:28
  • Wat zou de naam van hun whatsapp groepje zijn?

    • + 0
    • 1 jul 2020 - 16:02
  • Oke goed voor U met of zonder wielen er bocht met 4 uit kom de eerste race gaat winnen LOL

    • + 0
    • 2 jul 2020 - 01:39
  • Arie54

    Posts: 3.018

    Uniek nieuws uiteraard, want alle andere coureurs hebben uiteraard geen contact gehouden met hun teams.

    • + 0
    • 2 jul 2020 - 08:05

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.025
  • Podiums 35
  • Grand Prix 107
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar