user icon
user icon

Coronabesmetting kan compleet F1-team uitschakelen van deelname

  • Gepubliceerd op 29 jun 2020 13:02
  • comments 11
  • By: Rob Veenstra

Eind deze week is het eindelijk zover. De Formule 1 gaat weer beginnen met racen tijdens de eerste Grand Prix van Oostenrijk. Een week later is de tweede race op hetzelfde circuit. De F1 heeft allerlei protocollen opgesteld en er zijn 10.000 coronatests beschikbaar voor de komende Grands Prix om iedereen te kunnen testen.

Mocht er een positieve test zijn en dus een medewerker besmet met het coronavirus, kan dit betekenen dat een compleet team niet deel kan nemen aan een Grand Prix. Dat zegt Laurent Mekies van Ferrari tegen Sky Italia. Mekies: "In het geval dat iemand een symptoom heeft, krijgt diegene meteen een test op het circuit. We hebben dit systeem om het minimumaantal mensen dat met de persoon in contact is gekomen te isoleren, en op basis daarvan zullen we beslissen of we doorgaan of niet."

"De beslissing zal worden genomen op basis van de mogelijkheid om in maximale veiligheid te opereren, misschien met vervangende personeelsleden vanuit Maranello. Als dit niet mogelijk is, kunnen we niet verder", waarschuwde Mekies, die vertelde dat Ferrari ook probeert om de twee teams in één pitbox zoveel mogelijk van elkaar te scheiden. De monteurs en engineers van Vettel en Leclerc mogen zo min mogelijk contact met elkaar hebben.

Giovinazzi zal Vettel of Leclerc vervangen

De Italiaanse krant La Stampa meldt dat Antonio Giovinazzi zal invallen in het geval Sebastian Vettel of Charles Leclerc besmet raken en niet kunnen racen. In dat geval zou Alfa Romeo-reserve Robert Kubica op zijn beurt de Italiaan vervangen.

"Als ik nodig ben op het circuit zal ik er zijn. Het combineren van de F1 met DTM zal moeilijk zijn, maar ik zal proberen mijn best te doen voor beide raceklassen", voegde hij eraan toe. 'We bevinden ons in een situatie die niemand had gepland.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Nonsense........reserves moeten klaarstaan in geval van.......en een F1 auto kan geen corona oplopen.

    • + 2
    • 29 jun 2020 - 14:04
    • Ook aan reserves kan een max zitten....

      • + 0
      • 29 jun 2020 - 14:46
    • Besmettingsgevaar Harry.

      • + 0
      • 29 jun 2020 - 17:41
    • Sambalbei

      Posts: 864

      @iOosterbaan: Max reserve? Heb ik iets gemist? ;-)

      • + 0
      • 29 jun 2020 - 23:36
  • Mette

    Posts: 238

    Australia, Austria. Het komt een beetje overeen, maar laten we niet dezelfe truck uithalen. Gewoon weer racen. Maar het blijft natuurlijk de vraag, wat gebeurd er als een RBR , een MB of Ferrari zou moeten afzwaaien voor een race. Dan heb je toch wel een heel vreemd kampioenschap want met maar 8 races kan je niet zomaar even 2 races missen omdat je in isolatie zit

    • + 0
    • 29 jun 2020 - 14:10
  • PaulSzu

    Posts: 149

    Paniek allemaal. In NASCAR racen ze alweer wekenlang. Meer coureurs ook. En heb daar nog niet een keer gehoord dat iemand besmet is geraakt.

    Komt goed.

    • + 0
    • 29 jun 2020 - 14:40
    • Nee, want er is niemand besmet in de United States van de Verenigde Staten van Amerika.

      • + 3
      • 29 jun 2020 - 15:16
    • In de you naait me steeds schiet straks niemand meer over..

      • + 0
      • 29 jun 2020 - 17:44
  • meister

    Posts: 2.383

    Ik denk dat ze dan niet eerlijk zullen zijn als er iemand bij wijze van spreken en loopneus heeft.

    • + 0
    • 29 jun 2020 - 22:36
    • Sambalbei

      Posts: 864

      Ik neem aan dat de teams volwassen genoeg zijn om daar wel eerlijk over te zijn, die loopneus kan vergaande gevolgen hebben voor de volledige f1

      • + 0
      • 29 jun 2020 - 23:41
    • Bij een loopneus gewoon meteen een extra test doen, en even in quarataine in afwachting van de uitslag. Daar moet je juist wel eerlijk over doen want je kunt er alleen je eigen team er mee uitschakelen.

      • + 0
      • 30 jun 2020 - 09:10

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

Related news

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Points 1.368
  • Podiums 54
  • Grand Prix 103
  • Land DE
  • Date of b. 3 jul 1987 (33)
  • Place of b. Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar