user icon
user icon

Kevin Magnussen: "F1-wagens hebben in 2020 veel meer grip"

  • Gepubliceerd op 16 maa 2020 07:51
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Volgens Kevin Magnussen hebben de Formule 1-wagens van 2020 hebben 'zoveel meer grip' dan hun voorgangers in 2019. Zoals het er nu uitziet, zullen de auto's, na het waarschijnlijke uitstel van elke Grand Prix tot ten minste juni als gevolg van de coronaviruscrisis, dit jaar helemaal niet zien racen.

Sommigen suggereren dat F1 uiteindelijk kan besluiten om de geheel nieuwe 2021-regelgeving uit te stellen tot 2022, zodat de teams de middelen die ze in de nieuwe auto's hebben geploegd niet verspillen.

Wintertest was erg cool

Magnussen zegt dat het testen van de 2020-spec-auto's in Barcelona erg cool was. Tegenover de Deense krant BT zei de Haas-coureur: "Ik weet niet of het goed of slecht is, maar de track records zullen overal worden verpletterd. Ik ging voluit in bocht 9 tijdens de tweede ronde, maar dat lukte me maar één keer in 2019 toen de wind en al het andere precies goed was. Dit jaar was het met een halfvolle tank en niet met de zachtste banden. De nieuwe auto's hebben gewoon zoveel meer grip."

Minder controle over de auto

Magnussen zei ook dat de nieuwe auto's zo snel zijn dat er een ongewone rijstijl nodig is om er het beste uit te halen. "Je hebt de auto niet echt meer onder controle, je stuurt gewoon in en rijdt dan met onder of overstuur. Je kunt niet veel meer doen. Het is niet zoals in de goede oude tijd toen je van het gas af ging, vertraagde, begon met terugschakelen, de bocht nam en dan weer begon met gas geven", zei hij.

"Toen 'reed' je de auto nog meer. Nu kom je in de bocht, draai je aan het stuur en dat is het. Het is dus duidelijk iets anders dan voorheen. Het voelt meer als een vliegtuig dan een racewagen."

 

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Persoonlijk zou ik het helemaal niet erg vinden als ze gewoon de reglementen uitstellen naar 2022 en we dit jaar een kort seizoen hebben en dan volgend jaar met dezelfde auto's rijden....alleen Williams toestaan nog na augustus de 2020 auto door te ontwikkelen... 🤪

    • + 0
    • 16 maa 2020 - 08:11
    • Stitch

      Posts: 4.809

      Mee eens. maar Williams zat in Barcelona er gewoon in het middenveld bij dus die hebben voor dit jaar het huiswerk al gedaan.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 08:33
    • mario

      Posts: 5.886

      Wat ze ook kunnen doen..... Een Superseason zoals in WEC en dan dus de nieuwe reglementen in 2022 in laten gaan..... Wel een beetje jammer, want ik ben wel heel benieuwd naar hoe de nieuwe reglementen zich uitpakken m.b.t. het racen en bevorderen van het inhalen en niet te vergeten hernieuwde spanning...

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 10:32
    • DBGates

      Posts: 2.224

      Ik ben juist bang dat de nieuwe reglementen voor meer gaten gaat zorgen, nu komen de teams steeds dichter bij elkaar en maakt de race spannender. Het is afwachten hoe dat met de nieuwe regels gaan.
      Ervaring leert dat nieuwe regels het veld uit elkaar trekt en dat het meerdere jaren nodig heeft om het weer spannend te krijgen, meestal als het weer spannend begint te worden verzinnen ze weer nieuwe regels

      • + 0
      • 17 maa 2020 - 07:42
  • Snork

    Posts: 6.583

    Snap helemaal niks van de eerste alinea. Wat staat er nu eigenlijk? Allemaal fouten, dubbele werkwoorden en suggesties die genoemd worden.
    Wordt er nu gesuggereerd dat de F1 dit jaar niet met de 2020 auto's gaat rijden? Wat is dat nu voor een suggestie?

    • + 5
    • 16 maa 2020 - 09:00
    • Het zijn twee totaal verschillende verhalen in de eerste alinea. En in de tweede alinea staan wéér een heel ander verhaal.

      Tenenkrommend en lastig te lezen door o.a. verkeerde komma's. Een gemiddeld schoolkrantje heeft een hoger niveau....

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 09:43
    • * staat wéér een heel ander verhaal.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 09:44
    • @snork

      Dan inhoudelijk: ook ik vraag me af waar de suggestie vandaan komt dat er in 2020 überhaupt niet geracet wordt!

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 09:46
    • Moondust

      Posts: 536

      Mja, dit is weer een heel slecht artikel. Het is helemaal niet duidelijk wat er nu eigenlijk bedoeld wordt bewhalve dat Magnussen vindt dat de auto's veel sneller zijn geworden door meer grip.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 10:01
    • Snork

      Posts: 6.583

      Echt een tenenkrommend slecht geschreven artikel. Dit wil je toch zo niet plaatsen??? Ik merk meer en meer dat ik hier alleen ben vanwege de reacties, daarin komt veel nieuwswaardige en inhoudelijke informatie naar voren, ook al moet je dan tussen de kletsreacties doorscrollen.
      Voor wat betreft de artikelen zelf zijn er andere sites die een veel hoger niveau hebben. Jammer helaas.

      • + 4
      • 16 maa 2020 - 12:38
  • Ik denk eerder dat de Haas van 2020 echt een klap beter is dan die van 2019.

    offtopic. echt ontzettend jammer dat een verloren seizoen is omdat alles echt veel dichter bij elkaar gekomen is. Ik zou de 2020 en 2021 samenvoegen tot een groot seizoen. Om in 2022 de nieuwe regels in te laten gaan.

    • + 0
    • 16 maa 2020 - 09:30
    • Snork

      Posts: 6.583

      Het effect van corona ijlt nog wel even na. Als de besmettingen terug naar nul zijn zullen we nog tot na de zomer de effecten er van merken. Mensen zullen voorzichtig zijn met reizen, veel mensen zullen hun baan mogelijk verliezen, vertrouwen in een herstellende economie kost daarna tijd alvorens men weer geld aan F1 reisjes gaat besteden. Einde zomer, dan is meer dan de helft van de kalender al geschiedenis.
      Wellicht dit jaar alleen nog racen voor dagzeges, volgend jaar kampioenschap onder huidige regels en vanaf 2022 de nieuwe regels invoeren.

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 12:43
  • Ik denk dat het n utopie is om te denken dat rond mei/juni t allemaal voorbij is. En dan hoor ik de virologen gisterenavond nog melden dat we mogen verwachten dat het in de winter weer op zal laaien. Het zijn de somberste vooruitzichten die ik ooit meemaakte denk ik.

    • + 0
    • 16 maa 2020 - 10:03
  • kimirai

    Posts: 93

    Volgens Kevin Magnussen hebben de Formule 1-wagens van 2020 hebben 'zoveel meer grip' dan hun voorgangers.

    alleen niet nodig

    • + 0
    • 16 maa 2020 - 22:28

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 102
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land DK
  • Geb. datum 5 okt 1992 (27)
  • Geb. plaats Roskilde, DK
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel