user icon
user icon

'Honda heeft zeer goede en sterke motor gebouwd'

  • Gepubliceerd op 28 feb 2020 14:15
  • comments 33
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing en Honda beginnen dit jaar aan hun tweede jaar van samenwerking. Het eerste jaar kon de combinatie nog niet meedoen om het kampioenschap maar wist Max Verstappen wel drie races te winnen. In Oostenrijk, Duitsland en Brazilië wist de Nederlander de overwinning te pakken waardoor het seizoen goed te noemen was.

Honda niet op vol vermogen

Op een aantal vlakken moet Red Bull Racing verbeteren. Met de upgrades voor Melbourne op de RB16 verwacht Red Bull voorbij Mercedes te kunnen gaan. Ook Honda heeft afgelopen winter hard gewerkt en dat lijkt goed uit te pakken, zo vertelt een bron binnen het team.

Tegenover GPToday.net vertelde de medewerker van Red Bull Racing: "Honda heeft een zeer goede en sterke motor gebouwd. Het ziet er heel goed uit en we hebben nog niet eens op vol vermogen gereden. Het was de bedoeling van Honda om tijdens deze test met één motor 7 Grand Prix-afstanden te rijden. Dat is gelukt, want beide wagens (RB16 & AT01) hebben ongeveer 3.500 kilometer afgelegd tot en met de vijfde testdag hier in Barcelona."

"De betrouwbaarheid zit dus heel erg goed en de snelheid is er zeker. We liggen qua motor echt niet achter op Mercedes of Ferrari. De slijtage aan de motor is bij Red Bull iets meer dan bij AlphaTauri ook omdat de RB16 iets sneller waardoor er meer slijtage is. Dat geldt ook bij Max omdat hij iets agressiever is qua rijden, maar dat vormt verder geen probleem. Deze Honda-motor kan veel hebben. Het is de bedoeling om nog wat snelle runs te doen op vrijdag maar de echte vorm van het team en de snelheid van Honda zie je denk ik pas in Melbourne. Het ziet er heel goed en sterk uit voor dit jaar."

Reactie Christian Horner

Red Bull Racing-teambaas Christian Horner gaf aan GPToday.net ook toe dat de betrouwbaarheid goed zit: "Van wat we tot nu toe hebben gezien heeft Honda het heel goed gedaan. De betrouwbaarheid is erg goed gebleken bij de testsessies hier in Barcelona en Honda heeft haar beloftes tot nu toe waargemaakt."

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Trol modus,

    Nu RBR nog een goede en betrouwbare wagen!.

    Modus uit

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 14:20
    • Trol modus aan:

      Alleen hebben ze niet de beste coureur. Max spint steeds en blijft onnodige fouten maken. Hamilton is duidelijk de betere coureur.

      Trol modus uit:

      RBR lijkt me het tweede team achter Mercedes, maar als ik ergens mijn geld op moet zetten is het toch eerder een extra titel van Hamilton... al zal het dit jaar niet makkelijk gaan.

      Van Ferrari verwacht ik barweinig. Die zandzakken zijn nep.

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 14:27
    • Trol modus uit:

      Alleen hebben ze niet de beste coureur. Max spint steeds en blijft onnodige fouten maken. Hamilton is duidelijk de betere coureur.

      Trol modus aan:

      RBR lijkt me het tweede team achter Mercedes, maar als ik ergens mijn geld op moet zetten is het toch eerder een extra titel van Hamilton... al zal het dit jaar niet makkelijk gaan.

      Van Ferrari verwacht ik barweinig. Die zandzakken zijn nep.

      • + 5
      • 28 feb 2020 - 14:34
    • Rimmer

      Posts: 7.010

      Trol modus aan:

      Alleen hebben ze niet de beste coureur. Max spint steeds en blijft onnodige fouten maken. Hamilton is duidelijk de betere coureur.

      Trol modus uit:

      RBR lijkt me het tweede team achter Mercedes, maar als ik ergens mijn geld op moet zetten is het toch eerder een extra titel van Hamilton... al zal het dit jaar niet makkelijk gaan.

      Van Ferrari verwacht ik barweinig. Die zandzakken zijn nep.

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 14:35
    • Trol modus uit:

      Jullie hebben er de ballen verstand van

      Trol modus aan:

      ik sluit me helemaal aan bij jullie geweldige kenners

      • + 3
      • 28 feb 2020 - 14:41
    • Rimmer

      Posts: 7.010

      Troll modus uit:

      Wat is dit voor flauwekul?

      Troll modus aan:

      Wat voor flauwekul is dit?

      • + 4
      • 28 feb 2020 - 14:52
    • nelism

      Posts: 359

      Dat is de Hamilton basisschool klas 3

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 15:26
    • GVD!!

      Mijn Trol modus staat vast!
      Hij blijft maar aan staan!
      K*TZOOI!

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 18:41
    • waylon

      Posts: 2.199

      Het is te merken dat het voorjaars vakantie is. De kleuters beginnen zich te vervelen. Dat noemt zich volwassen.

      • + 2
      • 28 feb 2020 - 21:04
    • maximist

      Posts: 838

      Het is eerder een soort kleuter modus.

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 22:06
    • Ferdi12

      Posts: 222

      Trol Modus is net zo erg als een Renault Modus....

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 22:15
  • Mooi! Over 2 weken zien we wel wat het team kan.

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 14:23
  • DBGates

    Posts: 2.210

    En zo kan je aan je stuurtje trekken wat je wilt, en word het toch nog spannend

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 14:37
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Einde seizoen zijn Hamilton en Bottas twee ouwe rukkers.

      Stuur rukkers wel te verstaan.

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 14:57
  • Mercedes en Ferrari ook niet...

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 14:43
  • Zo te lezen zijn ze al voorbij Mercedes. Max wereldkampioen!!

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 14:45
    • RBH2019

      Posts: 1.783

      Nu moet alleen het seizoen nog doorgaan.

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 15:06
    • Max dominant kampioen de aankomende 10 jaar.
      F1 is het kijken niet meer waard de voorlopige jaren.

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 21:56
  • mario

    Posts: 5.832

    "beide wagens (RB16 & AT01) hebben ongeveer 3.500 kilometer afgelegd tot en met de vijfde testdag hier in Barcelona."
    "De betrouwbaarheid zit dus heel erg goed"

    Als je niet op vol vermogen rijdt, dan gaat ie natuurlijk ook niet zo snel stuk.... Als je nu 3500 km in racepace had gereden zonder dattie kaduk ging, dan issie zeker heel betrouwbaar... Dat weet je tot nu toe niet.... Misschien vanaf de testbank, maar das toch anders dan in het echie op het circuit....
    Laten we het hopen dat ze maar 3 motoren nodig hebben dit seizoen....

    Corona-modus aan:
    Misschien kunnen ze het seizoen ook wel met één motor uitrijden...
    Corona-modus uit

    • + 4
    • 28 feb 2020 - 14:45
    • Het seizoen dat max kampioen had moeten worden, gaat het season zijn wat nooit van start is gegaan door corona ...

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 15:35
    • ringo

      Posts: 2.738

      ze hebben zeker niet met bijna lege tanks gereden. voldoende data opgeleverd voor de testbanken

      • + 0
      • 1 maa 2020 - 19:59
  • Off topic: Wat zal F1 2020 een saai spel worden als het hele seizoen niet door zou gaan. Kun je straks alleen maar de testdagen spelen op de PS4....

    • + 1
    • 28 feb 2020 - 15:12
    • ook nog eens investeren in een beweegbaar DAS stuurtje als je met Lewis z'n wagen wilt rijden

      • + 3
      • 28 feb 2020 - 15:18
    • hahaha ja inderdaad!

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 15:19
  • 'Honda heeft zeer goede en sterke motor gebouwd'.... laten we het hopen, want tot nu toe heeft RBR niet de behoefte getoond om dit ook al te testen en te tonen....

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 15:39
  • In de tijden dat Jos Verstappen nog zijn rondjes reed in de F1 sprong ik al een gat in de lucht als hij de race uit zou rijden cq 1 punt haalde. Nu Max bijna elke race punten scoort cq soms een overwinning pakt mogen we best trots zijn op hem.

    Conclusie, op dit forum bevinden zich heel veel "Droeftoeters".

    • + 8
    • 28 feb 2020 - 20:24
    • Mee eens,maar Jos was veel beter dan Max.

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 21:17
    • Luxe went nu eenmaal snel, @Liefhebber. Dit jaar gaan wel ook gaten in de lucht springen. We gaan mooie acties zien. En misschien soms drama. Sport is emotie en als mijn voorgevoel klopt gaan we daar veel van meekrijgen. Of Max Lewis van de troon stoot, weet ik niet maar er komt strijd en Lewis krijgt de titel niet kado.

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 22:54
    • Kampsie

      Posts: 201

      Stiekem vind ik die Jos periode veel mooier, wel enorm slecht voor mijn hart geweest..

      • + 0
      • 29 feb 2020 - 15:19
    • En veueueul slechter voor je oren!

      • + 1
      • 29 feb 2020 - 16:49
    • Duits Sterretje, je een punt, want Jos was echt goed, maar Max speelt het slimmer en elke fout wordt onthouden, mede dankzij Jos zijn ervaring.

      • + 0
      • 1 maa 2020 - 01:11
    • 'hebt'

      • + 0
      • 1 maa 2020 - 01:14
  • Dylanbob

    Posts: 20

    Las ergens dat die motoren 10x zo veel kilometers aan konden op de testbank dan de motoren van vorig jaar. Dat klinkt hoopvol. Nu te hopen dat zowel performance als betrouwbaarheid vanaf Melbourne ook goed zijn.

    • + 0
    • 2 maa 2020 - 15:03

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar