user icon
user icon

Esteban Ocon voelt zich opgelucht: "Begin nu de auto te begrijpen"

  • Gepubliceerd op 27 feb 2020 10:45
  • comments 15
  • Door: Brick van Boxtel

Esteban Ocon keert na één jaar afwezigheid weer terug als coureur in de Formule 1. In 2018 mocht de coureur rijden in de bolide van Racing Point / Force India en in 2019 was hij de testcoureur voor Mercedes, waar hij wel de laatste bandentest voor uitvoerde.

De Fransman maakte afgelopen week zijn eerste meters in een auto van Franse bodem. Het is natuurlijk logisch dat de coureurs nog niet veel kunnen zeggen over de bolide, omdat Ocon pas net bij het team zit en de auto nog niet echt heeft aangevoeld. Gisteren was het wel z’n dag voor Ocon. De Fransman mocht de auto een flink aan de tand voelen, maar hij reed niet de snelste tijd.

Tevredenheid bij Ocon

Esteban Ocon benadrukte dat hij nu de auto goed kent en tevreden is met de data die hij heeft ontvangen. "Ik heb een goed inzicht gekregen van de auto op race-pace. Ik heb veel geleerd op stukjes waar ik nog enige ervaring miste, dat gaf me een goed gevoel om de rest van de week voort te zetten", zo vertelt hij tegenover GPToday.net.

Voor de fans is het zien van de race-pace misschien wel het belangrijkste, maar voor de teams is elke ronde belangrijk en daarom heeft Renault besloten om gisteren de race-pace te gaan testen en vandaag de kwalificatieruns. "Vandaag zullen we ons focussen op de kwalificatierondes. We zullen zien wat het brengt, ik zal alles inbrengen wat ik kan."

De jonge coureur zal het dit seizoen samen met Daniel Ricciardo namens Renault opnemen tegen de rest van het veld.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Gedraag je normaal Esteban!

    • + 0
    • 27 feb 2020 - 11:09
    • Ook Ocon is wat ouder geworden en heeft een jaar langs de zijlijn gestaan, ik verwacht dat hij wat ingetoomd zal zijn. Dat gezegd hebbende denk ik niet dat hij ingeboet heeft op zijn vechters mentaliteit, dat hoeft ook niet. Vele wijzen Ocon als schuldige aan met de aanvaringen met Perez, maar als je al die incidenten afzonderlijk gaat bekijken moet je eerlijk toegeven dat Perez minstens zo schuldig was (en iets de bovenhand had hierin).

      • + 1
      • 27 feb 2020 - 11:19
    • Die uitspraak van Ricciardo kan ik enorm om lachen. Verder helemaal gelijk. Ocon is niet zonder talent, en hij was samen met Perez erg aan elkaar gewaagd en Perez gaat ook niet zomaar aan de kant... wat voor het publiek prachtig was om te zien!

      • + 0
      • 27 feb 2020 - 12:18
  • VER

    Posts: 263

    Andere vraag, begrijpt de auto Ocon?

    • + 0
    • 27 feb 2020 - 11:11
  • Maakt niet uit wat je van hem vindt, maar hij verdient gewoon een zitje in de F1, dus ik ben blij dat hij weer terug is. Ben heel benieuwd naar het onderlinge duel met Ricciardo.

    • + 5
    • 27 feb 2020 - 11:12
    • Helemaal eens.

      • + 0
      • 27 feb 2020 - 12:03
    • Metzeler

      Posts: 48

      Correct, brengt weer wat reuring binnen de gevestigde orde.Sport is emotie.

      • + 0
      • 27 feb 2020 - 12:13
    • Qua snelheid en resultaten uit het verleden ben ik het met je eens. Maar hij heeft ook bewezen alleen oren te hebben voor een bril, want luisteren doet ie er niet mee. De vraag is dus of de teamleiding en de monteurs het gereedschap kunnen vinden om het schroefje in z'n hoofd goed vast te zetten. Heel veel vertrouwen heb ik er niet in, maar aan de andere kant kan dat leuke situaties opleveren.

      • + 0
      • 27 feb 2020 - 12:55
  • mario

    Posts: 6.419

    De auto praatte eerst nogal wat cryptisch richting Ocon en snapte hij er de ballen van.... Nou heeft ie van Ricciardo wat hints gekregen en begint ie het te begrijpen... ;)

    • + 0
    • 27 feb 2020 - 11:28
  • Pappous

    Posts: 846

    Sommigen trekken een flesje wijn open als er wat te vieren is. Anderen een flesje azijn als het over een bepaalde coureur, teamleider of merk gaat. Van azijn is inmiddels bekent dat het in combinatie met een verminderd relativeringsvermogen nogal verslavend is.

    • + 3
    • 27 feb 2020 - 12:06
    • Het schijnt dat je van het drinken van slechts één piepklein glaasje azijn, i.c.m een verminderd relativeringsvermogen onwijs slap gaat l*llen.

      • + 0
      • 27 feb 2020 - 14:58
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Je zal maar een jaar aan de zijlijn gestaan hebben, nu lekker bij Renault je comeback denken te maken, dankzij corona straks geen GP kunnen rijden en dan weer aan de zijlijn komen te staan als Renault de stekker besluit te trekken.

    • + 0
    • 27 feb 2020 - 12:49
  • Arie54

    Posts: 3.018

    Zo dan, maak me gek! Nu al?

    • + 0
    • 27 feb 2020 - 13:06
  • Estebans snelheid van begrip is het zelfde als de snelheid van Renault

    • + 0
    • 27 feb 2020 - 19:08
  • Skimi

    Posts: 384

    Marc Priestley heeft een analyse van de renault staan op youtube maar komt eigenlijk min of meer tot de conclusie dat er weinig moeite gestoken is in de 2020 auto. Voorbeeld is het gebruik van het 2019 chassis met als gevolg dat de smalle neus prompt overgaat in het dikkere chassis. Niet efficient iig en dus kan je concluderen dat 2020 weggegooid wordt voor de focus op 2021 of toch een vaarwel van renault

    • + 0
    • 27 feb 2020 - 22:09

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 792
  • Podiums 21
  • Grand Prix 107
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar