user icon
user icon

Russell hoopt op 'aanbiedingen' van meer competitieve teams voor 2021

  • Gepubliceerd op 22 jan 2020 16:12
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

George Russell staat onder contract bij Williams en zal daar in 2020 gewoon racen. De 21-jarige coureur geeft echter aan dat hij zeker geen 'nee' zou zeggen een competitiever team bij hem aanklopt voor 2021.

Formule 2-kampioen Russell was in 2019 niet in staat om zijn volledige potentieel te laten zien in zijn debuutseizoen in de Formule 1. De Brit debuteerde bij Williams, maar kwam daar terecht in een team dat het bijzonder lastig had. De snelheid van de FW42 was niet om over naar huis te schrijven en in de resultaten was dat dan ook goed terug te zien: Russell was de enige coureur die geen punten scoorde in 2019.

Wel liet de Brit een goede indruk achter door Robert Kubica in alle kwalificaties en in vrijwel iedere race te verslaan. Ook in 2020 rijdt Russell weer voor Williams, maar hij is wel bereid te luisteren als andere teams hem voor de jaren daarna een aanbieding doen. "Iedere coureur wil wereldkampioen worden en zoekt naar die kans", vertelt hij tegen Auto Sport Web. "Iedere coureur die een telefoontje van Mercedes krijgt, inclusief ikzelf, zou dat overwegen. Mercedes is het team dat de huidige F1 domineert."

Dat houdt echter niet in dat Russell druk bezig is met een toekomstige overstap. "Ik wil niet te ver vooruit kijken. Je riskeert dan dat je je niet op je werk focust. Als je het goed blijft doen, dan komen er vanzelf aanbiedingen. Daarom focus ik me op iedere training en iedere race. Ik weet wat ik kan. Als je je sterke punten maximaliseert in iedere sessie, dan komen er vanzelf kansen."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Moeilijk hoor. in die wagen kan je niets laten zien. En dan met teamgenoten die eigenlijk niet echt goed zijn... ik vrees dat zijn carrière hierdoor behoorlijk schade door oploopt.

    • + 0
    • 22 jan 2020 - 16:15
    • StevenQ

      Posts: 6.416

      Nu is Lataifi voor een paydriver niet de slechtste en denk ik dat Latifi misschien wat meer tegenstand kan bieden dan Kubica

      • + 0
      • 22 jan 2020 - 16:50
    • Wanneer Russel weer een goed jaar heeft bij Williams, dan zou het me zomaar niks verbazen wanneer hij misschien naar McLaren kan. Ik zie het zomaar gebeuren dat ze Sainz of Norris promoten naar Mercedes naast Lewis en dat Russel zich dan mag bewijzen bij McLaren. Waarom ik dit denk? McL gaat Mercedes PU’s gebruiken en ik zie ze zomaar nauwer gaan samenwerken. Wellicht een win-win voor ze. Norris en Sainz krijgen steeds meer waarde en Merc kan makkelijk een hoger salaris geven. Zij nemen een ‘duurdere’ coureur over en stallen hun protege Russel bij McL die dan weer een volgende groeistap kan maken.

      • + 0
      • 22 jan 2020 - 23:05
    • @StevenQ: ik schat Latifi niet zo hoog in. Misschien komt hij dichter bij Russel, maar eraan voorbij denk ik niet

      • + 0
      • 22 jan 2020 - 23:06
    • jarka

      Posts: 1.226

      Als ik Williams geloof valt de kwaliteit van Russel wel mee gezien de mededelingen over de kwaliteiten van Ticktum

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 11:17
  • mediF1

    Posts: 2.710

    Eerst dit jaar maar eens laten zien dat je echt beter bent dan je teammaat . Wordt het stuivertje wisselen dan denk ik dat Mercedes Bottas gewoon in de auto laat zitten zeker als de concurentie druk gaat uitoefenen op Lewis en alle punten welkom zijn .

    • + 0
    • 22 jan 2020 - 18:42
    • Eens... al vind ik Latifi wel in de top 3 minste coureurs behoren die Williams heeft gecontracteerd de laatste 10 jaar. #1 Kubica #2 Lance Stroll #3 nicholas latifi... Lance Stroll acht ik inmiddels beter dan toen hij zijn debuut maakte... maar dit is naar mijn mening de 3 slechtste coureurs in tijd dat zij hun Williams debuut mochten maken

      • + 0
      • 22 jan 2020 - 21:24
  • beerkuh

    Posts: 1.856

    Grappig dat iedereen er maar vanuit gaat dat Mercedes volgend jaar nog op de grid staat, ik acht de kans daarop zeer klein mede gezien de recente berichtgevingen maar ook de overeenkomst met McL!
    dat Russel een Mercedes Protege zich nu al op de markt laat zien bevestigd mijn vermoeden dat er meer aan de hand is en dat Russel al vernomen heeft dat Mercedes niet terugkeert in 2021

    dan onstaat er een redelijk vacuum! Hamilton Bottas maar ook de Mercedes protege's zoals Russel zijn dan vogelvrij tenzij er iemand is die de Mercedes stal gaat overnemen, en die dan ook nog bereid is om de exorbitante salarissen van deze heren te willen betalen.

    er wordt wel eens gegrapt over silly season maar ik denk dat dit seizoen alles in zich zal hebben , en als Mercedes echt weg gaat dan wordt het pas echt een gekkenhuis

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 08:00
    • Snork

      Posts: 7.752

      Als Mercedes zou stoppen, staat een nieuw team op. Geruchten over een samenwerking tussen Wolff, Stroll en Austin circuleren momenteel rond.

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 09:09
    • vooralsnog heeft Mercedes het Concorde Agreement niet ondertekend en is dat Wolff/Stroll verhaal nog gebaseerd op geruchten, en mocht dat doorgang vinden wat zijn dan de gevolgen voor RP?
      En de toekomst van Renault in F1 is ook nog steeds onzeker

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 09:19
    • beerkuh

      Posts: 1.856

      exact Clemenza~! @snork je bedoeld hoop ik Aston? want ik geloof niet dat Austin iets kan toevoegen!
      er gaan geruchten dat Hamilton zijn contract verlengd heeft bij Mercedes tot 2022 echter dit is nog niet bevestigd en al zou het bevestigd worden dan nog zegt dat helemaal niks want hij kan dan nog als Ambassadeur ingezet worden of als Coureur weggezet worden bij een klantenteam! al met al vrees ik dat dit het laatste jaar is voor het Mercedes Team

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 09:30
    • StevenQ

      Posts: 6.416

      Austin bestaat sinds 1987 al niet meer :-)

      Aston Martin nog wel

      • + 1
      • 23 jan 2020 - 09:54
    • Arie54

      Posts: 3.018

      Als ik me goed herinner garandeert MERC motorleveranties tot en met 2024. En dat bericht dateert al van medio vorig jaar. Mij inschatting is dat ze er dan mee kappen, ook met leveranties, en volledig voor Formule-E gaan.

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 11:23
  • Leuke vent

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 16:29

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 26
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 15 feb 1998 (22)
  • Geb. plaats King's Lynn, Groot Brittannië
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar