user icon

Leclerc zou geen problemen hebben met Hamilton als teamgenoot bij Ferrari

  • Gepubliceerd op 11 dec 2019 11:55
  • comments 12
  • Door: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Lewis Hamilton wordt de afgelopen steeds vaker in verband gebracht met een mogelijke overstap naar Ferrari in 2021. Charles Leclerc heeft nu te kennen gegeven dat hij er niets op tegen heeft als de Brit zijn nieuwe teamgenoot wordt.

Leclerc kwam afgelopen seizoen Ferrari versterken door de positie van Kimi Raikkonen in te nemen. Daardoor werd de Monegask de nieuwe teamgenoot van viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel. Verrassend genoeg was het Leclerc die de onderlinge strijd met zijn teamgenoot op vrijwel ieder vlak wist te winnen: hij pakte meer pole positions, stond vaker op het podium, zegevierde vaker en eindigde in het WK een positie boven Vettel.

De contracten van beide Ferrari-coureurs lopen echter af na afloop van het seizoen 2020 en er is een naam die nadrukkelijk in verband wordt gebracht met een van die zitjes vanaf 2021: Hamilton. Teambaas Mattia Binotto gaf al aan dat hij 'blij' is dat de zesvoudig wereldkampioen beschikbaar is in 2021 en Leclerc zou er ook geen problemen mee hebben om Hamilton naast zich te hebben bij Ferrari.

'Kan altijd iets leren van dit type kampioen'

"Natuurlijk", antwoordde Leclerc toen hij gevraagd werd of hij Hamilton zou verwelkomen bij Ferrari. "Uiteindelijk rijden we in de Formule 1 en willen tegen de sterkste coureurs vechten. Ik heb dit jaar een grote kans gekregen met Sebastian naast me, die viervoudig wereldkampioen is, en ik heb veel van hem geleerd. Je kan altijd iets leren van dit type kampioen, dus natuurlijk zou ik hem verwelkomen."

Zoals gezegd lopen de contracten van Leclerc en Vettel na afloop van het seizoen 2020 af. Dat geldt echter voor de meeste coureurs: alleen Esteban Ocon en George Russell liggen momenteel vast voor 2021. Ook de contracten van onder andere Max Verstappen en Hamilton lopen na 2020 dus af.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Pappous

    Posts: 846

    Ik denk ook van niet, Leclerc zou eerder het probleem zijn heb ik zo het gevoel.

    • + 1
    • 11 dec 2019 - 12:15
  • mario

    Posts: 8.311

    Leclerc houdt blijkbaar van SM..... ;)

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 12:52
  • Snork

    Posts: 11.883

    Wat kan hij anders zeggen? "Nee, ik mot hem niet"?

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 13:07
    • Toch denk ik dat de jonge garde als Verstappen en Leclerc het oprecht graag tegen Hamilton zouden opnemen, ze zijn zelfverzekerd en getalenteerd genoeg...
      Zo was Lewis Hamilton destijds ook toen hij debuteerde naast Alonso,
      maar of Hamilton vandaag de dag nog zou willen plaatsnemen naast die jonge talenten? Hamilton heeft meer te verliezen dan die jongens, en niet in de laatste plaats zijn opgebouwde reputatie...

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 13:10
    • Snork

      Posts: 11.883

      Klopt Clemenza. Ik denk dat Max het inderdaad z'n achterwerk zal corroderen (z'n reet zal roesten) of hij Hamilton of wie dan ook in de tweede auto heeft zitten. Hoewel, hij zou het fijn vinden als zijn collega-coureur hem af en toe ook wat brengt m.b.t. de ideale set-up van de wagen.

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 13:36
  • meister

    Posts: 2.675

    Ik denk niet dat hij ook HAM op een hoopje rijdt.

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 13:09
    • nee, tot nu toe alleen Ericsson

      • + 1
      • 11 dec 2019 - 13:34
  • John6

    Posts: 5.448

    Als Mercedes in 2020 niet de snelste is, moet ik het nog maar zien of Lewis wel gaat bij tekenen, en naar Ferrari zie ik hem niet gaan, hij heeft genoeg andere activiteiten waar hij mee bezig is.

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 13:34
    • Snork

      Posts: 11.883

      Modeshows van Tommy Hilfiger bijwonen, een kookboek voor veganisten schrijven en predikant namens Jezus worden (reserve-Jezus dus). Nou, dan heb je het druk zat hoor.

      • + 1
      • 11 dec 2019 - 13:38
    • Pappous

      Posts: 846

      Ik heb toch het gevoel dat Hamilton, eerzuchtig als hij is geschiedenis wil schrijven en nog voor nog twee wereldtitels gaat. En dan die 8e wereldtitel behalen in een Ferrari?

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 14:11
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Zou me niets verbazen als Lewis dat zou doen nu heeft hij eigenlijk een beetje de schijn tegen dat hij de meeste titels heeft gehaald door een onoverwinnelijke Mercedes . Als hij naar Ferrari zou gaan en Leclerc het snot voor de ogen rijd en dan ook nog even de titel zou pakken zou hij onsterfelijk worden door te laten zien dat hij het ook zonder Mercedes ( motor)kan winnen.

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 17:12
  • Rvb1979

    Posts: 371

    Het zou pas echt gek zijn als hij had gezegd
    Nee dat wil ik absoluut niet . Ten eerste heeft ie er niks over te zeggen en ten tweede zou iedereen hem een watje vind als ie zegt wil ik niet . Echt zo'n open deur antwoord ( niet zijn schuld ) ze mogen wel wat orginelers verzinnen om te vragen

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 18:49

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar