user icon
user icon

Leclerc zou geen problemen hebben met Hamilton als teamgenoot bij Ferrari

  • Gepubliceerd op 11 dec 2019 11:55
  • comments 12
  • Door: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Lewis Hamilton wordt de afgelopen steeds vaker in verband gebracht met een mogelijke overstap naar Ferrari in 2021. Charles Leclerc heeft nu te kennen gegeven dat hij er niets op tegen heeft als de Brit zijn nieuwe teamgenoot wordt.

Leclerc kwam afgelopen seizoen Ferrari versterken door de positie van Kimi Raikkonen in te nemen. Daardoor werd de Monegask de nieuwe teamgenoot van viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel. Verrassend genoeg was het Leclerc die de onderlinge strijd met zijn teamgenoot op vrijwel ieder vlak wist te winnen: hij pakte meer pole positions, stond vaker op het podium, zegevierde vaker en eindigde in het WK een positie boven Vettel.

De contracten van beide Ferrari-coureurs lopen echter af na afloop van het seizoen 2020 en er is een naam die nadrukkelijk in verband wordt gebracht met een van die zitjes vanaf 2021: Hamilton. Teambaas Mattia Binotto gaf al aan dat hij 'blij' is dat de zesvoudig wereldkampioen beschikbaar is in 2021 en Leclerc zou er ook geen problemen mee hebben om Hamilton naast zich te hebben bij Ferrari.

'Kan altijd iets leren van dit type kampioen'

"Natuurlijk", antwoordde Leclerc toen hij gevraagd werd of hij Hamilton zou verwelkomen bij Ferrari. "Uiteindelijk rijden we in de Formule 1 en willen tegen de sterkste coureurs vechten. Ik heb dit jaar een grote kans gekregen met Sebastian naast me, die viervoudig wereldkampioen is, en ik heb veel van hem geleerd. Je kan altijd iets leren van dit type kampioen, dus natuurlijk zou ik hem verwelkomen."

Zoals gezegd lopen de contracten van Leclerc en Vettel na afloop van het seizoen 2020 af. Dat geldt echter voor de meeste coureurs: alleen Esteban Ocon en George Russell liggen momenteel vast voor 2021. Ook de contracten van onder andere Max Verstappen en Hamilton lopen na 2020 dus af.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Pappous

    Posts: 558

    Ik denk ook van niet, Leclerc zou eerder het probleem zijn heb ik zo het gevoel.

    • + 1
    • 11 dec 2019 - 12:15
  • mario

    Posts: 5.287

    Leclerc houdt blijkbaar van SM..... ;)

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 12:52
  • Snork

    Posts: 6.046

    Wat kan hij anders zeggen? "Nee, ik mot hem niet"?

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 13:07
    • Toch denk ik dat de jonge garde als Verstappen en Leclerc het oprecht graag tegen Hamilton zouden opnemen, ze zijn zelfverzekerd en getalenteerd genoeg...
      Zo was Lewis Hamilton destijds ook toen hij debuteerde naast Alonso,
      maar of Hamilton vandaag de dag nog zou willen plaatsnemen naast die jonge talenten? Hamilton heeft meer te verliezen dan die jongens, en niet in de laatste plaats zijn opgebouwde reputatie...

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 13:10
    • Snork

      Posts: 6.046

      Klopt Clemenza. Ik denk dat Max het inderdaad z'n achterwerk zal corroderen (z'n reet zal roesten) of hij Hamilton of wie dan ook in de tweede auto heeft zitten. Hoewel, hij zou het fijn vinden als zijn collega-coureur hem af en toe ook wat brengt m.b.t. de ideale set-up van de wagen.

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 13:36
  • meister

    Posts: 2.119

    Ik denk niet dat hij ook HAM op een hoopje rijdt.

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 13:09
    • nee, tot nu toe alleen Ericsson

      • + 1
      • 11 dec 2019 - 13:34
  • John6

    Posts: 3.346

    Als Mercedes in 2020 niet de snelste is, moet ik het nog maar zien of Lewis wel gaat bij tekenen, en naar Ferrari zie ik hem niet gaan, hij heeft genoeg andere activiteiten waar hij mee bezig is.

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 13:34
    • Snork

      Posts: 6.046

      Modeshows van Tommy Hilfiger bijwonen, een kookboek voor veganisten schrijven en predikant namens Jezus worden (reserve-Jezus dus). Nou, dan heb je het druk zat hoor.

      • + 1
      • 11 dec 2019 - 13:38
    • Pappous

      Posts: 558

      Ik heb toch het gevoel dat Hamilton, eerzuchtig als hij is geschiedenis wil schrijven en nog voor nog twee wereldtitels gaat. En dan die 8e wereldtitel behalen in een Ferrari?

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 14:11
  • mediF1

    Posts: 2.662

    Zou me niets verbazen als Lewis dat zou doen nu heeft hij eigenlijk een beetje de schijn tegen dat hij de meeste titels heeft gehaald door een onoverwinnelijke Mercedes . Als hij naar Ferrari zou gaan en Leclerc het snot voor de ogen rijd en dan ook nog even de titel zou pakken zou hij onsterfelijk worden door te laten zien dat hij het ook zonder Mercedes ( motor)kan winnen.

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 17:12
  • Rvb1979

    Posts: 228

    Het zou pas echt gek zijn als hij had gezegd
    Nee dat wil ik absoluut niet . Ten eerste heeft ie er niks over te zeggen en ten tweede zou iedereen hem een watje vind als ie zegt wil ik niet . Echt zo'n open deur antwoord ( niet zijn schuld ) ze mogen wel wat orginelers verzinnen om te vragen

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 18:49

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.945
  • Podiums 81
  • Grand Prix 102
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar