user icon
user icon

Leclerc zou geen problemen hebben met Hamilton als teamgenoot bij Ferrari

  • Gepubliceerd op 11 dec 2019 11:55
  • comments 12
  • Door: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Lewis Hamilton wordt de afgelopen steeds vaker in verband gebracht met een mogelijke overstap naar Ferrari in 2021. Charles Leclerc heeft nu te kennen gegeven dat hij er niets op tegen heeft als de Brit zijn nieuwe teamgenoot wordt.

Leclerc kwam afgelopen seizoen Ferrari versterken door de positie van Kimi Raikkonen in te nemen. Daardoor werd de Monegask de nieuwe teamgenoot van viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel. Verrassend genoeg was het Leclerc die de onderlinge strijd met zijn teamgenoot op vrijwel ieder vlak wist te winnen: hij pakte meer pole positions, stond vaker op het podium, zegevierde vaker en eindigde in het WK een positie boven Vettel.

De contracten van beide Ferrari-coureurs lopen echter af na afloop van het seizoen 2020 en er is een naam die nadrukkelijk in verband wordt gebracht met een van die zitjes vanaf 2021: Hamilton. Teambaas Mattia Binotto gaf al aan dat hij 'blij' is dat de zesvoudig wereldkampioen beschikbaar is in 2021 en Leclerc zou er ook geen problemen mee hebben om Hamilton naast zich te hebben bij Ferrari.

'Kan altijd iets leren van dit type kampioen'

"Natuurlijk", antwoordde Leclerc toen hij gevraagd werd of hij Hamilton zou verwelkomen bij Ferrari. "Uiteindelijk rijden we in de Formule 1 en willen tegen de sterkste coureurs vechten. Ik heb dit jaar een grote kans gekregen met Sebastian naast me, die viervoudig wereldkampioen is, en ik heb veel van hem geleerd. Je kan altijd iets leren van dit type kampioen, dus natuurlijk zou ik hem verwelkomen."

Zoals gezegd lopen de contracten van Leclerc en Vettel na afloop van het seizoen 2020 af. Dat geldt echter voor de meeste coureurs: alleen Esteban Ocon en George Russell liggen momenteel vast voor 2021. Ook de contracten van onder andere Max Verstappen en Hamilton lopen na 2020 dus af.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Pappous

    Posts: 843

    Ik denk ook van niet, Leclerc zou eerder het probleem zijn heb ik zo het gevoel.

    • + 1
    • 11 dec 2019 - 12:15
  • mario

    Posts: 5.886

    Leclerc houdt blijkbaar van SM..... ;)

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 12:52
  • Snork

    Posts: 6.605

    Wat kan hij anders zeggen? "Nee, ik mot hem niet"?

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 13:07
    • Toch denk ik dat de jonge garde als Verstappen en Leclerc het oprecht graag tegen Hamilton zouden opnemen, ze zijn zelfverzekerd en getalenteerd genoeg...
      Zo was Lewis Hamilton destijds ook toen hij debuteerde naast Alonso,
      maar of Hamilton vandaag de dag nog zou willen plaatsnemen naast die jonge talenten? Hamilton heeft meer te verliezen dan die jongens, en niet in de laatste plaats zijn opgebouwde reputatie...

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 13:10
    • Snork

      Posts: 6.605

      Klopt Clemenza. Ik denk dat Max het inderdaad z'n achterwerk zal corroderen (z'n reet zal roesten) of hij Hamilton of wie dan ook in de tweede auto heeft zitten. Hoewel, hij zou het fijn vinden als zijn collega-coureur hem af en toe ook wat brengt m.b.t. de ideale set-up van de wagen.

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 13:36
  • meister

    Posts: 2.303

    Ik denk niet dat hij ook HAM op een hoopje rijdt.

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 13:09
    • nee, tot nu toe alleen Ericsson

      • + 1
      • 11 dec 2019 - 13:34
  • John6

    Posts: 3.642

    Als Mercedes in 2020 niet de snelste is, moet ik het nog maar zien of Lewis wel gaat bij tekenen, en naar Ferrari zie ik hem niet gaan, hij heeft genoeg andere activiteiten waar hij mee bezig is.

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 13:34
    • Snork

      Posts: 6.605

      Modeshows van Tommy Hilfiger bijwonen, een kookboek voor veganisten schrijven en predikant namens Jezus worden (reserve-Jezus dus). Nou, dan heb je het druk zat hoor.

      • + 1
      • 11 dec 2019 - 13:38
    • Pappous

      Posts: 843

      Ik heb toch het gevoel dat Hamilton, eerzuchtig als hij is geschiedenis wil schrijven en nog voor nog twee wereldtitels gaat. En dan die 8e wereldtitel behalen in een Ferrari?

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 14:11
  • mediF1

    Posts: 2.681

    Zou me niets verbazen als Lewis dat zou doen nu heeft hij eigenlijk een beetje de schijn tegen dat hij de meeste titels heeft gehaald door een onoverwinnelijke Mercedes . Als hij naar Ferrari zou gaan en Leclerc het snot voor de ogen rijd en dan ook nog even de titel zou pakken zou hij onsterfelijk worden door te laten zien dat hij het ook zonder Mercedes ( motor)kan winnen.

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 17:12
  • Rvb1979

    Posts: 296

    Het zou pas echt gek zijn als hij had gezegd
    Nee dat wil ik absoluut niet . Ten eerste heeft ie er niks over te zeggen en ten tweede zou iedereen hem een watje vind als ie zegt wil ik niet . Echt zo'n open deur antwoord ( niet zijn schuld ) ze mogen wel wat orginelers verzinnen om te vragen

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 18:49

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 17:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 17:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.945
  • Podiums 81
  • Grand Prix 102
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar