user icon

Lando Norris twijfelde of hij 'goed genoeg was' ten opzichte van meer ervaren Sainz

  • Gepubliceerd op 28 nov 2019 14:03
  • comments 13
  • Door: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Lando Norris geeft toe dat hij voorafgaand aan zijn debuutseizoen niet helemaal overtuigd was dat hij alle ingrediënten in huis had om met succes in de Formule 1 te racen.

Norris kreeg van McLaren de kans om zich in 2019 naast Carlos Sainz te bewijzen. Daardoor stond het team met een geheel nieuwe line-up aan de start. Met nog één race te gaan heeft McLaren de vierde positie bij de constructeurs veilig gesteld, terwijl in Brazilië de eerste podiumplaats sinds 2014 gepakt werd. De relatie tussen Norris en Sainz werd vaak besproken dit jaar, want ze lijken erg goed met elkaar op te kunnen schieten.

Norris begon niet zonder twijfels aan zijn eerste seizoen in de Formule 1: hij wist niet of hij Sainz bij zou kunnen houden, die al vier jaar ervaring had voor de start van deze jaargang. "Er zijn veel goede dingen", vertelt Norris over zijn debuutjaar. "Voorafgaand aan het seizoen had ik niet veel vertrouwen in hoe ik het ging doen. Ik ben blij dat ik mijn ongelijk bewezen heb, het goed gedaan heb en mezelf meer vertrouwen heb kunnen geven."

Norris wist snel vertrouwen op te doen

Norris had een belangrijk punt waaraan hij twijfelde: "Of ik wel goed genoeg was. Zo simpel is het. Ik wist niet of ik snel genoeg zou zijn ten opzichte van een coureur met vier jaar F1-ervaring. In de Formule 1 zijn zoveel goede coureurs en ik wist niet of ik het iedere keer goed genoeg zou doen. Ik geloofde niet echt in mezelf."

"Maar na Australië, Bahrein en daarna won ik al veel vertrouwen. Het was simpelweg gewoon omdat ik niet wist of ik in staat was om ze bij te houden. Als ik met dezelfde dingen zou zitten, had ik het waarschijnlijk niet gezegd, maar omdat ik meer vertrouwen heb en het team meer vertrouwen in mij heeft... Dat is een van de dingen waar ik blij mee ben, dat dit mij gelukt is."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 2.292

    buiten het feit dat ik hem meer als goed genoeg vind, vind ik het ook een aanwinst op de grip wat betreft zijn personality. ik vind het werkelijk een allersympathieke en leuke gast. op de en of andere manier vind hij altijd wel iets om een ander te laten lachen en totaal niet gemaakt.

    zijn prestaties zijn geheel niet slecht hij mist de ervarin maar zal zeker gaan verbeteren, wat mij betreft blijft ie nog heel lang in de F1 , al zullen anderen daar wellcht anders over denken

    • + 6
    • 28 nov 2019 - 14:21
    • beerkuh

      Posts: 2.292

      grid**

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 14:22
    • helemaal gelijk

      Het is een heel leuk joch waarmee je kan lachen en het talent druipt van die jongen af .. Ik sluit zelfs niet uit als Mclaren de aansluiting kan vinden in 2021 dat ie gewoon met de grote mannen kan meedoen

      • + 3
      • 28 nov 2019 - 15:14
    • ervaring *** ;)

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 18:39
    • wellicht **** ;)

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 18:41
    • Ik ben ook een Lando fan. Net als Jenson Button een gentleman. Leuk meegereden dit jaar en wil meer. Dat is goed.

      Samen met Russel, Max, Charles de smaakmakers van de toekomst.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 21:39
  • Hoe meer vertrouwen dat het mannetje krijgt, hoe meer wij ervan mogen genieten, op maar ook naast de baan.

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 14:22
  • Wat mij opvalt aan Norris is het ogenschijnlijke gemak waarmee hij racet. Soms op het laconieke af. Dat laat zijn grote talent zien, maar dat is ook een reden waarom ik denk dat hij nog veel groeipotentieel heeft. En met de Mercedes PU in het vooruitzicht denk ik dat Norris wel eens heel goed kan zitten qua team.

    • + 2
    • 28 nov 2019 - 14:46
    • Stitch

      Posts: 5.311

      Dat denk ik dus ook.

      • + 1
      • 28 nov 2019 - 14:58
    • Hij zal ook nog serieus moeten groeien. In onderlinge raceresultaten is het 8 - 2 voor Sainz en in zijn sterktepunt, kwalificeren, is het ook 10-9 voor Sainz.

      Norris heeft nog niet veel vooruitgang geboekt. Snel over één ronde, maar op racepace komt hij te kort. Hopelijk wordt het inderdaad nog wat beter.

      • + 1
      • 29 nov 2019 - 00:19
  • jd2000

    Posts: 4.825

    Wel een van de leukste jongens op de grid. Denk dat het een goede coureur is, maar geen buitencategorie.

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 16:12
  • sailor

    Posts: 10.461

    Hij zal waarschijnlijk nog even moeten wennen aan het hele formule 1 circus , ik ben nog niet echt heel erg onder de indruk van Lando , ik had er ondertussen toch wat meer van verwacht

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 16:13
  • Politik

    Posts: 6.698

    Het mooie aan Norris is, dat hij kritisch durft te zijn op zijn eigen prestaties.
    Ik hoop dat hij volgend jaar wel iets agressiever gaat rijden, ik vind hem soms nog iets te vriendelijk in de duels.

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 17:44

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 212
  • Podiums 3
  • Grand Prix 44
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 13 nov 1999 (21)
  • Geb. plaats Glastonbury, Groot Brittannië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,70 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar