user icon
user icon

Hülkenberg zal 'klaarstaan' als er een kans komt in de Formule 1

  • Gepubliceerd op 22 nov 2019 13:46
  • comments 24
  • Door: Bjorn Smit

Nico Hülkenberg heeft niet het gevoel dat zijn Formule 1-carrière ten einde komt na de Grand Prix van Abu Dhabi. De Duitser geeft aan dat hij klaar zal staan als er een kans komt om terug te keren.

Na negen seizoenen in de Formule 1 komt het avontuur van Hülkenberg in de koningsklasse van de autosport in ieder geval voorlopig tot een einde. Renault besloot om zijn contract niet te verlengen en voor volgend jaar te kiezen voor Esteban Ocon en Daniel Ricciardo als coureurs. Vervolgnes verdwenen de open zitjes bij Haas F1 en Alfa Romeo ook, terwijl Hülkenberg zelf aangaf geen trek te hebben in Williams.

Daardoor zal Hülkenberg in 2020 hoogstwaarschijnlijk niet in de Formule 1 actief zijn. Wat hij dan wel gaat doen, is nog niet bekend. Zelf gaf hij aan dat hij geen haast heeft met het nemen van een besluit, terwijl hij ontkende een contract te hebben getekend bij Ed Carpenter Racing in de IndyCar Series. Hoewel zijn kansen op de F1 in 2020 nihil zijn, stelt Hülkenberg dat hij klaar zal staan om eventueel in te stappen als dat nodig is.

"Ik heb nergens spijt van. Natuurlijk heb ik fouten gemaakt die ik graag had willen voorkomen, zoals dat eigenlijk voor iedereen geldt. Ik had graag een aantal dingen anders gedaan, maar dat is achteraf altijd makkelijk te zeggen. Al met al heb ik vrede met wat ik bereikt heb, en ik heb niet het gevoel dat ik stop als coureur. Ik heb niet het gevoel dat ik de Formule 1 verlaat. Ik sta misschien niet op de grid, maar ik zal klaarstaan als er een kans komt."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • aesop

    Posts: 655

    Vettel out, Hulkenberg in. Het zou met niets verbazen.

    • + 1
    • 22 nov 2019 - 14:06
    • Mij wel........zinloze suggestie

      • + 11
      • 22 nov 2019 - 14:35
    • Snork

      Posts: 8.520

      Vettel rijdt volgend jaar gewoon bij Ferrari, eind dit jaar uitstappen zou een zwaktebod zijn van hem. Volgend jaar gaat het lekker doorknetteren in Maranello.

      • + 2
      • 22 nov 2019 - 14:52
    • Vettel out, Kimi terug naar Ferrari en de Hulk naar Alfa.

      @HarryLam: waarom zou je dat verbazen? Verschillende kopstukken uit de F1 hebben dit al gesuggereerd

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 14:53
    • z0mer

      Posts: 2.068

      Haha Kimi terug naar Ferrari. Sommige mensen moeten eens wat minder crack gaan roken.

      • + 3
      • 22 nov 2019 - 15:05
    • Leo

      Posts: 136

      Vettel heeft nog een contract van een jaar, a 40 miljoen. En Hulkenberg naar een top team, laat me niet lachen. Heeft in al die jaren het podium nooit gezien.

      • + 2
      • 22 nov 2019 - 16:14
    • Solide rijder, eerder in beeld geweest bij Ferrari (naar het schijnt). Zou een perfecte tweede rijder zijn zoals Bottas. Is zijn enige optie als Vettel een Rosbergje doet...

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 17:34
    • @Rogier.......ben je misschien in de war met de "kopstukken" op dit forum...........

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 18:21
    • @Rogier Er is werkelijk geen enkele reden te verzinnen waarom Vettel zijn contract bij Ferrari niet zou uitdienen. Snel is hij nog steeds en hier en daar een botsinkje of crash kan geen reden zijn want dan kan het halve F1 veld eruit.

      • + 1
      • 22 nov 2019 - 18:27
    • snailer

      Posts: 3.770

      Bottas is echt een veel sterkere rijder dan Hulkenberg. Enige dat je Bottas kan aanrekenen is dat hij niet zo goed als de rest van de toppers kan inhalen. Ook verdedigens lukt het niet altijd, maar ik kan zo al een heel aantal races opnoemen waar hij onbarmhartig hard verdedigt. Hij schuwt het niet een andere rijder bewust er af te tikken.

      Hulkengerg is gedaan voor F1 veel te licht voor de huidige manier van rijden in F1.

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 19:10
    • @HarryLam: misschien wordt de keuze voor Vettel gemaakt? Of in gezamenlijk overleg? Schikking aangaande salaris en als vrienden uit elkaar.

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 19:29
    • @rogier wat jij zegt kan natuurlijk maar dannog moet er een reden voor zijn en ik zie die reden niet. Voor Binotto en zijn strategische team zie ik wel vele redenen om op te hoepelen by the way.

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 20:17
    • Mojito

      Posts: 4.843

      @zOmer

      Zo raar is het idee van Kimi terug naar Ferrari niet.

      Zou voor Ferrari weer wat hierarchie in de line-uo terug kunnen brengen.

      Neemt niet weg dat ik dit scenario niet zo heel snel zie gebeuren.

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 20:56
  • Manon

    Posts: 295

    De Hulk heeft zijn kansen gehad. wat heft hij nou bereikt in deze 10 jaar in de F1, 0,0.
    In 10 jaar geen podium weten te scoren. Genoeg knotsgekke races gehad om dat wel te bereiken maar het het dan zelf verkloten of door slecht te rijden dan verdien je geen stoeltje. Neem nou zondag ruim achter je teamgenoot finishen terwijl die een extra pitstop moest maken + een penalty , de word nog knap zesde. En deed jij de Hulk ook nog mee aan de race. Oh ja je reed weer troosteloos je rondjes zoals zo vaak.

    Toedels!

    • + 3
    • 22 nov 2019 - 14:27
    • Zolang we in 2020 nog maar Stroll, Grosjean en een Latifi hebben.... :(

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 14:36
    • Roy

      Posts: 2.172

      Door Stroll hebben we nog wel 10 teams op de grid.... zo is het ook maar weer. Latifi en Hulkenberg naast 1 lat leggen, kan niet joh BenettonB194 , weet je zelf ook wel.

      • + 1
      • 22 nov 2019 - 14:38
    • Hulkenberg kon nog een beetje bij Perez in de buurt blijven, hoewel ik Perez hoger inschat, maar Stroll wordt werkelijk helemaal zoek gereden door Sergio, die jongen heeft het niet, moet papa Stroll toch ook onderhand zijn opgevallen, maar die zal denken ik laat hem maar rijden anders gaat hij thuis zitten stampvoeten

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 14:49
    • Nee Manon doet het natuurlijk een stuk beter dan Nico

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 14:53
    • Snork

      Posts: 8.520

      Stroll rijdt onzichtbaar, is langzamer dan Perez, maar doet het verder in de middenmoot niet zo slecht. Dankzij zijn vader bestaat RP nog, of het was in Russische handen gekomen.

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 14:53
    • @Roy & @Snork,
      Sinds wanneer bepaald papa's geld inleg of wij als fans moeten appreciëren dat coureurs zoals Stroll hun rondjes rijden?
      Straks rijden alleen wat incapabele kinderen van teameigenaren wat in de rondte omdat jullie dat normaal vinden!
      Bah!

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 15:54
    • Leo

      Posts: 136

      Stroll heeft wel eens op het podium gestaan, dat is al meer dan Hulkenberg.

      • + 1
      • 22 nov 2019 - 16:16
    • @Leo, niks tegenin te brengen, waarheid als een koe!

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 16:31
    • Idd! Het hoofd koel houden wanneer het moet! Dat is Hulk z'n sterkste kant niet...

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 16:34
  • Ik denk dat een jaar ertussenuit nog kan. En volgend jaar lopen er heel veel contracten af, dus hij kan nog hopen...

    • + 0
    • 22 nov 2019 - 17:35

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 285
  • Podiums 0
  • Grand Prix 104
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar