user icon

VT1: Red Bull Racing geeft tempo aan in Sjanghai

  • Gepubliceerd op 15 apr 2011 05:31
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel heeft het Grand Prix-weekend in China sterk geopend. De Duitser was op een stoffig circuit van Sjanghai de snelste met een 1:38.739. Met Mark Webber met een 1:39.354 op positie twee en Lewis Hamilton op plek drie op meer dan twee seconden van Vettel was Red Bull Racing weer oppermachtig.

Veel teams benutten de eerste training om onderdelen te testen en dingen uit te proberen. McLaren reed bijvoorbeeld met een andere vloer en een ander uitlaatsysteem. Ferrari en Force India gebruikten verf om de luchtstromen in beeld te brengen, respectievelijk bij de voorvleugel en de diffuser. Sauber experimenteerde met andere uitlaatmondingen.

Er hing veel stof in de lucht, maar dat was niet de oorzaak van de crash van Nick Heidfeld. De Duitser ging bij de exit van bocht 10 iets te veel over de kerbs en spinde aan de andere kant de bandenstapels in. Het was niet zwaar, alleen de neus en de voorvleugel van de Lotus Renault GP raakten beschadigd, maar het was wel einde sessie voor Heidfeld.

Luiz Razia beleefde weinig plezier aan zijn eerste vrije training. De Team Lotus-testrijder legde slechts negen rondjes af dankzij een ophangingsprobleem waardoor zijn voorvleugel afbrak. Pastor Maldonado zette zich bij een spin in bocht 7 vast op de kerbs, Paul di Resta spinde in bocht 1, Hamilton ging wijd in bocht 7, Vettel deed hetzelfde in bocht 6 en Jenson Button schoot van de baan in bocht 16. Aan het einde van de training parkeerde Vitantonio Liuzzi zijn auto aan de binnenkant van bocht 2.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • glock had bang om de 107% regel niet te halen. Maar zolang ons, belgisch, jerommeke ze ma haalt, is het toch goe?

    • + 0
    • 15 apr 2011 - 05:57
    • Neem a.u.b. een taalcursus... Dit is gewoon storend...

      • + 0
      • 15 apr 2011 - 06:45
    • hahahahaha \'\' Glock had bang\'\' haiahiahhiihii

      • + 0
      • 15 apr 2011 - 10:58
    • F1-2009

      Posts: 562

      @M4U racing, ik snap je wel, maar volgens mij is meneer een belg en die hebben nu eenmaal wat ander taalgebruik. Ook al klopt z\'n verhaal niet helemaal.

      • + 0
      • 15 apr 2011 - 12:22
    • Ik ben ook een Belg, dat wat hij spreekt is MSN-taal, geen Belgisch Nederlands.

      • + 0
      • 15 apr 2011 - 13:01
  • HRT zit netjes binnen de 107% zoals ik het zie en die bak gaat sneller dan ik verwacht had. Zou Liuzzi serieus de Virgins kunnen verslaan dit weekend, dat zou wel een stunt zijn!

    • + 0
    • 15 apr 2011 - 06:46
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Ik schrok wel ff van het gat, maar de teams achter Red Bull kunnen sowieso nog harder. Kijk maar is hoe dichtbij Maldonado bvb staat en beide HRT\'s. Ze kunnen allemaal misschien wel sneller, al hoop ik dat Red Bull niet zo\'n gat houdt.

    • + 0
    • 15 apr 2011 - 07:15
  • Wiebert

    Posts: 67

    ja hoor... wat een gat al... ff kijken hoe de andere trainingen verlopen.... het moet nog wel een beetje spannend worden dit seizoen... geen \"walk in the park\" voor Vettel iig

    • + 0
    • 15 apr 2011 - 07:16
    • Trainingen zeggen niet alles, afwachten lijkt me beter (zoals altijd).

      • + 0
      • 15 apr 2011 - 08:58
  • Ik denk dat Mercedes weer een vreselijke race zal hebben...

    In australië en Maleisië stonden ze altijd in de top 10 tijdens de vrije trainingen en kon je nog iets of wat hoopvol blijven, maar dit is gewoon afschuwelijk om te zien als fan die P11 en P 18.

    • + 0
    • 15 apr 2011 - 07:44
    • Ik denk wederom een vreselijk jaar.... GVD!!!

      • + 0
      • 15 apr 2011 - 08:49
    • Bwa,het is nog te vroeg voor om ze al af te schrijven voor het hele jaar...

      Nuja, met een week tussen Malesië en China is het normaal zeker dat ze niets hebben van updates. Hopelijk kunnen ze iets doen in de drie weken rust voor de GP van Turkije.

      • + 0
      • 15 apr 2011 - 08:55
  • Als redbull kers ook maar een beetje werkende krijgt, is de rest gezien. Die auto is gewoon het snelst door al die lange snelle bochten. De teams met kers kunnen wellicht wat erug winnen op het rechte stuk maar als redbull kers heeft...

    • + 0
    • 15 apr 2011 - 08:20
  • Fritz

    Posts: 117

    We gaan dit jaar weer naar Belgie, maar als het zo doorgaat is Vettel al kampioen voordat we daar heen gaan! Hahaha.

    Hopen dat de rest hard aan het werk gaat!!!

    • + 0
    • 15 apr 2011 - 08:26
    • rob-a

      Posts: 18

      Hoop dat je gelijk hebt!

      • + 0
      • 15 apr 2011 - 09:18
  • Hopen dat McLaren, Ferrari en misschien Lotus Renault Red Bull een beetje kunnen temmen...Moet niet te makkelijk worden.

    • + 0
    • 15 apr 2011 - 09:17
  • Heidfeld na een spin in de zesde ronde op de vijfde stek... Ik ben wel fan van de man, maar ik durf te stellen dat deze tijden niet alles zeggen...

    Wel leuk voor HRT dat Liuzzi - waar ik ook niets mee heb - nog een paar auto\'s achter zich weet te houden.

    • + 0
    • 15 apr 2011 - 09:30

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar