user icon
user icon

Max Verstappen over dubbelzege Honda: "Pierre blijft getalenteerd, wat veel motivatie geeft"

  • Gepubliceerd op 20 nov 2019 12:30
  • comments 19
  • Door: Brick van Boxtel

Max Verstappen, die de Grand Prix van Brazilië op een fenomenale wijze won, kreeg deze zomerstop een andere teamgenoot. Pierre Gasly presteerde niet zoals verwacht, daarop besloot het management van Red Bull Racing met onder andere Helmut Marko, om de Fransman te vervangen met Alexander Albon.

De Thaise-Brit reed toen voor Toro Rosso en nam het stoeltje over van Gasly. Alex Albon wist altijd in de top zes te finishen, maar in Brazilië had de Red Bull Racing-coureur pech. In de één na laatste ronde werd hij van de baan geduwd door Lewis Hamilton, die daarvoor ook een straf ontving.

Gasly gaf samen met zijn voormalig teamgenoot Verstappen Honda de eerste dubbelzege finish in 28 jaar en de motorleverancier won zijn derde Grand Prix van dit seizoen. "Hij wist dat Pierre een zeer snelle coureur was", zegt Max Verstappen over Marko. Helmut Marko vertelde eerder nooit getwijfeld te hebben aan de kwaliteiten van Gasly. De Fransman lijkt zich meer thuis te voelen bij de Italianen dan bij de Oostenrijkse-Britse renstal.

Maar het management van Red Bull Racing heeft mede daarom besloten in 2020 verder te gaan met Alexander Albon naast Max Verstappen. Het team wil samen met de twee coureurs en Honda voor het wereldkampioenschap te gaan. 

Max Verstappen denkt dat 1-2 een positief effect geeft

Max Verstappen is altijd vrij positief over zijn teamgenoten. De 22-jarige Limburger heeft vaak lak aan wie er naast hem komt te rijden, want hij richt zich voornamelijk op zichzelf. Hij zag wel dat het niet helemaal lekker liep voor Gasly. "Het heeft misschien niet gewerkt zoals het moest werken, maar zoals je kunt zien is Pierre erg sterk en getalenteerd."

De verplaatsing van Red Bull naar Toro Rosso is geen grote stap, maar toch is het een andere auto. "Zo snel alweer gereorganiseerd bij Toro Rosso, hij had al veel goede resultaten behaald voor deze race. Ik denk dat dit een grotere motivatie zal zijn voor het team en hemzelf", zo vertelt Max Verstappen tegenover Channel 4.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Vallie

    Posts: 145

    Ben ik nou dom. Of lees ik het gewoon verkeerd ""Hij wist dat hij een zeer snelle coureur was", zegt Max Verstappen over Marko."

    • + 0
    • 20 nov 2019 - 12:41
    • snailer

      Posts: 3.753

      Ik moest dit ook twee keer lezen. Max zegt hier volgens mij dat Marko wist dat Gasly een sneller rijder is.

      Zelf heb ik ook journalistiek werk gedaan. 'Retrospectief'is het moeilijkste wat er is. Je schrijft iets op en nadat je leest weet je wat je wilde zeggen. Als je het dan terugleest dan denk je vrij snel dat dit is wat je wilde zeggen. Dit komt doordat je al een 'mening' in je hoofd hebt gevormd.
      Als een ander het terugleest, dan zou die zomaar het geschrevenen anders kunnen interpreteren. Dit is dus net bij jou en eerder bij mij gebeurd.

      • + 1
      • 20 nov 2019 - 12:47
    • Vallie

      Posts: 145

      Bedankt voor de uitleg :)

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 17:19
    • Arie54

      Posts: 3.158

      'Dom' is zo'n groot woord, rustig nog eens lezen en je 'ziet' het...

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 07:59
  • masf1

    Posts: 6.824

    Is het de nationale Pierre Gasly veer in me reet dag?

    • + 1
    • 20 nov 2019 - 12:49
    • Ach, je bent zo goed als je laatste race

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 12:56
    • Fijn toch complimenteren een keer naast het eeuwige afzeiken.

      • + 2
      • 20 nov 2019 - 13:17
    • WC MAX

      Posts: 2.332

      Hij heeft bakken kritiek gekregen, laat hem nu ff genieten van de positieve aandacht.

      • + 1
      • 20 nov 2019 - 13:18
  • Patrace

    Posts: 2.220

    Off topic: Ferrari brandstof systeem is door de FIA in beslag genomen.... Zowel van Ferrari zelf, van een klantenteam van Ferrari en ook van een andere, niet Ferrari team (ter vergelijking).

    • + 0
    • 20 nov 2019 - 12:52
    • masf1

      Posts: 6.824

      Dan is er dus een officiele klacht ingediend lijkt me.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 12:58
    • John6

      Posts: 4.269

      Ik las het ook, dan zijn ze denk ik een aantal weken te laat, neem aan dat alles in orde zal zijn. Niks bewezen maar zal toch als verdacht te boek staan 2019 voor Ferrari.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 12:59
    • snailer

      Posts: 3.753

      In tegenstelling tot de meeste Hailton en Red Bull fans hoop ik ook dat ze niets vinden eerlijk gezegd.

      Beatles (weet even niet wie deze schreef): Let it be.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 13:17
    • WC MAX

      Posts: 2.332

      Mosterd na de maaltijd. Seizoen is om, de 2e plek is veilig en men doet dit pas na de aanscherping van de regels (TD).
      Ik voer voor mijn werk ook controles uit. Mijn ervaring leert dat als ik onaangekondigd kom, de pakkans vele malen groter is dan dat ik van te voren een en ander kenbaar maak, zei het de afspraak zelf, zei het het extra onder de aandacht brengen van specifieke richtlijnen.
      Hier gaat niks uitkomen en wordt puur voor de vorm gedaan. Ferrari heeft binnen de F1 een status apart, die gaan ze echt niet betichten van vals spel en zo het imago met de grond gelijk maken. Politiek gezien is dit gewoon een no-go, daar zijn de politieke belangen veel te groot voor.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 13:26
    • John6

      Posts: 4.269

      Klopt ze zullen niets vinden, maar iedereen weet dat ze opeens geen power meer hadden, dus dat zegt genoeg, vandaar ik ook de net schreef dat 2019 in de boeken zal gaan als verdacht. Keihard straffen hoeft van mij ook niet, wel mooi hoe dit werd opgevoerd door Mercedes en Red Bull er zijn weinig geheimen in de F1.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 14:05
    • Patrace

      Posts: 2.220

      @John: er zijn juist heel veel geheimen in de F1. Alleen blijven ze meestal niet heel lang geheim. :-)

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 14:14
    • John6

      Posts: 4.269

      Patrace

      Dat heb je heel goed gezien.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 14:39
    • Ik dus

      Posts: 927

      Masf1, een klacht is niet het juiste woord denk ik, want daar doen ze zomaar geen onderzoek mee.
      Er is zeer waarschijnlijk gevraagd , als dit verhaal waar is , iets te onderzoeken in dat brandstof systeem omdat er door een of meer andere partijen sterke verdenkingen zijn die "haast" bewezen zijn.
      Ze zoeken bij de FIA sinds de overname namelijk niet zomaar meer naar iets,
      daarvoor moet er eerst een gegrond verzoek voor komen.
      Aan de andere kant...
      De fia kan dit ook doen om nog regels bij te stellen voor de toekomst.
      Het betekent dus niet direct dat er iemand of meerdere partijen verkeerd bezig zijn.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 15:39
  • Robjen

    Posts: 60

    "Gasly gaf samen met zijn voormalig teamgenoot Verstappen Honda de eerste dubbelzege finish in 28 jaar en de motorleverancier won zijn derde Grand Prix van dit seizoen."
    Wat is de definitie van een dubbelzege? Als dat plaats 1 en 2 is dan klopt dit maar een dubbel podium had Honda al in Hockenheim.

    • + 0
    • 20 nov 2019 - 14:25
    • flyineddy

      Posts: 275

      Een dubbelzege is inderdaad plaats 1 en 2. Een dubbel podium is plaats 1 en 3 of plaats 2 en 3.

      Eddy.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 17:01

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar