user icon

Kimi Raikkonen: "Trage F1-wagens in 2021 maakt mij niet uit"

  • Gepubliceerd op 10 nov 2019 14:42
  • comments 13
  • Door: Danny Sosef

De reglementen voor 2021 zijn inmiddels bekend en daarmee lijkt het er ook op dat de F1-wagens enkele seconden trager zullen zijn. Kimi Raikkonen is niet bezorgd over de Formule 1 en eventueel langzamere auto's in 2021.

Sommigen mensen in de paddock hebben hun bezorgdheid geuit dat de wagens 3 tot 3 seconden per ronde langzamer zouden worden, om ervoor te zorgen dat het inhalen makkelijker wordt en er dichter op de voorganger gereden kan worden.

Goede show is belangrijker

Maar 40-jarige Raikkonen vertelde La Gazzetta dello Sport: "Het maakt niet uit of de auto's in 2021 een tweede of drie seconden langzamer zijn. Als er een goede show is, zal niemand er iets van merken."

Als oudste en meest ervaren coureur op de startgrid zegt Raikkonen dat hij nog niet besloten heeft of hij na zijn Alfa Romeo-contract van 2020 zal racen.

"De Formule 1 is nu meer een hobby voor mij en dat vind ik leuker", zo zei de Fin. Raikkonen zegt dat hij ook graag in de buurt van de Zwitserse fabriek van Alfa Romeo woont. "Het is belangrijk om dicht bij het team te wonen, maar ik doe altijd mijn best op het circuit."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Zal je niet een keertje gaan stoppen? Het vuur is er al 5 jaar uit.

    • + 3
    • 10 nov 2019 - 15:16
    • Ja eens.
      Je kan wel van racen houden, maar pak dan 'n andere klasse, er zijn er genoeg.
      En kan er 'n nieuwe coureur de plaats van Kimi innemen.

      • + 2
      • 10 nov 2019 - 15:27
    • Snork

      Posts: 11.333

      Ik ben het niet eens met stelling dat het vuur er al 5 jaar uit is. Ik refereer bijvoorbeeld naar de P1 vorig jaar in Austin. Dit jaar is het niet te beoordelen of het vuur er uit is. Hij rijdt nou eenmaal is een langzamere auto, dan lijkt het al gauw minder. Maar met welke inzet en overtuiging hij in die auto ziet, daar kunnen wij alleen naar gissen.

      • + 2
      • 10 nov 2019 - 15:31
    • Pappous

      Posts: 846

      Kimi kan dan wel niet meer een van de aller snelsten zijn maar is met zijn ervaring voor onschatbare waarde als ontwikkeling coureur voor een team. Daar kunnen jonge coureurs dan weer indirect van profiteren. Niet alle coureurs hoeven heel jong te zijn.

      • + 3
      • 10 nov 2019 - 15:42
  • Mojito

    Posts: 4.843

    3 tot 3 seconden langzamer?

    Echt.... ?

    • + 0
    • 10 nov 2019 - 15:16
  • Zouden de 2017 ook niet iets trager zijn in eerste instantie, althans, dat dacht men.. Zal mij nog géén seconde verbazen als een nieuw ontwerp toch weer sneller blijkt te zijn ...

    • + 0
    • 10 nov 2019 - 16:04
    • ForceKamui

      Posts: 23

      De 2017 auto's hadden juist als doel om 5 seconden sneller te zijn als de 2015 auto's. en daar kwamen ze ook redelijk dicht bij in de buurt. Van de 2019 auto's daarentegen werd wel verwacht dat ze iets langzamer zouden worden, maar ze blijken dit jaar toch op de meeste circuits een stukje sneller te zijn dan vorig jaar. Van de 2021 auto's verwacht ik echter wel dat ze daadwerkelijk een paar seconden langzamer gaan worden. De auto's worden nu een stuk meer afhankelijk van grondeffect ipv de vleugels waardoor het mij logisch lijkt dat de teams wel even nodig zullen hebben om alle verloren rondetijd op een andere manier weer terug te vinden.

      • + 2
      • 10 nov 2019 - 16:27
    • Zeker met het echt grondeffect weer terug.

      • + 1
      • 10 nov 2019 - 16:28
    • Groundeffect is nooit weggeweest en wordt ook in 2021 niet de basis voor de aero getuige de aanwezigheid van (vooral voor-) vleugels. Zodra er niets gebeurd in termen van het afdekken van luchtbakken met zeil kunnen we niet spreken van wat er in de jaren 80 en 80 gebeurde. En dit gaat nooit terugkomen aangezien het te risicovol was.

      • + 0
      • 11 nov 2019 - 08:25
    • mario

      Posts: 7.918

      Jaren 80 en 80???? ;)

      • + 0
      • 11 nov 2019 - 09:02
    • 70 en 80

      • + 0
      • 13 nov 2019 - 13:36
  • 3 tot 3 seconden langzamere auto's op een rondje merk je geen zak van als toeschouwer ;) Close racing, en (hopelijk) spannendere, en meer duels maken dat sowieso meer dan goed.

    • + 1
    • 10 nov 2019 - 20:15
    • JM_K

      Posts: 932

      Helemaal met je eens!

      • + 0
      • 10 nov 2019 - 21:31

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Finland
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, Finland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar