user icon

Max Verstappen: "Kwalificatie wordt belangrijk in Brazilië, inhalen is lastig"

  • Gepubliceerd op 08 nov 2019 15:11
  • comments 13
  • Door: Bjorn Smit

Kan Max Verstappen tijdens de Grand Prix van Brazilië revanche nemen voor de pech die hem vorig trof? De coureur van Red Bull Racing lijkt in ieder geval uit te kijken naar de race in Sao Paulo.

Vorig jaar leek Verstappen op weg naar de zege op het Autodromo José Carlos Pace, maar daar kwam het uiteindelijk niet toe. De Nederlander werd in leidende positie geraakt door achterblijver Esteban Ocon. Dat kostte hem de zege, waarna Verstappen na afloop van de race de confrontatie zocht met de Fransman. Desondanks kijkt de zevenvoudig Grand Prix-winnaar ernaar uit om terug te keren in Brazilië.

"Interlagos is een kort circuit, maar het is een goede en erg leuk om op te rijden. Het heeft een goede combinatie van bochten en het loopt ook tegen de klok in, wat dus iets zwaarder is voor de nek. Inhalen is hier niet makkelijk, dus de kwalificatie is best belangrijk. Ook is het circuit zwaar voor de banden, dus je moet daar de hele race goed op letten. Zoals we in 2016 zagen kan het weer ook een rol spelen!"

Verstappen kijkt uit naar goede sfeer

Verstappen geeft aan graag naar Brazilië te komen. Niet alleen omdat het Autodromo José Carlos Pace hem bevalt, ook van de algehele sfeer op het circuit is hij een fan. Die sfeer wordt vanzelfsprekend gemaakt door de 'gepassioneerde' Braziliaanse fans. "Brazilië heeft veel gepassioneerde fans die helemaal gek zijn van de F1, dus het is altijd goed om dat te zien. Het zorgt ook voor een geweldige sfeer."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Inhalen is hier juist redelijk eenvoudig op dat laatste rechte stuk. Als je er in de bochten maar kort op zit. dan vlieg je ervoorbij met drs.

    • + 5
    • 8 nov 2019 - 15:15
    • d07

      Posts: 907

      Wil jij Max niet zo tegenspreken ;)

      • + 3
      • 8 nov 2019 - 15:42
    • d07, je weet toch dat Royalere altijd gelijk heeft? Laat me nog eens weten dat Max r geen hol van snapt! ;)

      • + 1
      • 8 nov 2019 - 16:19
    • Pappous

      Posts: 846

      Beste ROYALERE, ik vraag me wel eens af hoe het is om in je eigen MAX/ROYALERE bubbeltje te leven, moet toch wel wat eenzaam en eentonig zijn verbeeld ik mij zo. Echt geloof me er zijn nog zoveel andere interessante zaken in de racesport in het algemeen maar in de F1 in het bijzonder te beleven

      • + 4
      • 8 nov 2019 - 16:58
    • dude waar heb je het over? ik zeg alleen dat inhalen hier best kan. Je hoeft niet gelijk doctor Phil uit te gaan hangen :p

      • + 5
      • 8 nov 2019 - 17:14
    • In het land der blinden is éénoog koning (geintje Roy).
      Maar ben het met eens, blijf Max zijn inhaalactie op Perez in zijn debuutjaar één van zijn mooiere vinden.

      • + 0
      • 8 nov 2019 - 18:14
    • Max heeft als een van de weinigen geen recht stuk nodig om een aanval te plaatsen, probleem is alleen dat hij er dan net zoals in Mexico met Bottas vaak zelf slachtoffer van wordt. Ik vind dat soort agressieve actie's echter briljant, en een ander weer oerdom en te risicovol ;)

      • + 1
      • 8 nov 2019 - 18:25
    • Eens met ROYALERE. Wilde ik ook zeggen: rechte stuk is lang en Max heeft vorig jaar al laten zien dat hij daar goed kan inhalen, ondanks dat de Renault motor vorig jaar relatief zwakker tov de concurrentie was dan de Honda van nu.

      • + 0
      • 8 nov 2019 - 18:46
  • GHM65

    Posts: 554

    Was er wat bijzonders in 2016 dan, of zo? ? (Kijk ik nog regelmatig terug, één van de mooiste races ooit..)

    • + 0
    • 8 nov 2019 - 15:20
    • Ach kom nou, was helemaal niet zo een bijzondere race. Nurburgring 1999 was bijvoorbeeld véél en véél leuker. Braziilë 2003 was ook knettergek. Nurburgring 2007, Fuji 2007, Hockenheim dit jaar, waren allemaal leukere races.

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 19:18
  • Snork

    Posts: 10.440

    Rechte stuk na de Senna-S en het rechte stuk over start finish. Daar kan ingehaald worden. Rest van het circuit functioneert om te positioneren voor die twee rechte stukken.
    Mooi circuit, lekker old school.

    • + 1
    • 8 nov 2019 - 15:40
  • PKracing

    Posts: 798

    Ik vind pech de lading niet dekken. Moedwillige actie wel. Maar ja wie ben ik.

    • + 0
    • 8 nov 2019 - 16:48
  • meister

    Posts: 2.518

    De zaterdag regen, zondag droog en zon zie ik op. Weather punt com

    • + 0
    • 8 nov 2019 - 18:29

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar