user icon

Hamilton en Verstappen spraken incident kwalificatie voor de race nog uit

  • Gepubliceerd op 04 nov 2019 14:25
  • comments 32
  • Door: Bjorn Smit

Wereldkampioen Lewis Hamilton en Max Verstappen hadden tijdens de kwalificatie nog een aanvaring met elkaar, maar de Mercedes-coureur verklaarde na de Amerikaanse Grand Prix dat ze dat voorafgaand aan de race uitgesproken hebben.

Met een tweede positie zorgde Hamilton er op het Circuit of the Americas voor dat hij zijn zesde wereldtitel in de Formule 1 pakte. De Brit moest alleen teamgenoot Valtteri Bottas voor zich dulden in de race, terwijl hij Verstappen voor wist te blijven. Tijdens de kwalificatie was Hamilton samen met de Red Bull Racing-coureur nog betrokken bij akkefietje.

Hamilton wilde voorafgaand aan zijn laatste ronde in Q2 voorbij gaan aan Verstappen, die dat niet pikte en vervolgens de achtervolging inzette. Dat eindigde uiteindelijk bijna in een botsing, waarna Verstappen na de kwalificatie in stevige bewoordingen zijn ongenoegen uitte. Sprake van ruzie is er echter niet tussen de coureurs, want Hamilton verklapte tegenover Ziggo Sport dat het voorval voor de race uitgesproken is.

"Max en ik hebben voorafgaand aan de race gesproken, want op de grid stonden we naast elkaar. Daar hebben we elkaar omarmd. Het is makkelijk om dingen verkeerd te interpreteren, want ik zeg het ene en daar antwoordt hij met het andere op. Dat hebben we uit de wereld geholpen."

'Verstappen is een toekomstig kampioen'

Hamilton vertelde tevens 'veel respect' te hebben voor Verstappen, die hij als de toekomstige kampioen ziet. "Ik heb zoveel respect voor deze jongen. Hij doet het echt geweldig en hij is de kampioen van de toekomst. Ik vertelde hem dus dat we dit moesten laten gaan en er een mooie race van moesten maken. Dat was heel fijn. Ik ben van mening dat hij het dit jaar echt geweldig gedaan heeft."

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Kampioen worden vereist meer dan alleen maar een sterke coureur zijn; men moet ook een groot mens zijn.

    • + 9
    • 4 nov 2019 - 14:35
    • Krijgen we die onzin weer.Alsof Prost/senna/Vettel/and last but not...Schumi van die lievertjes waren. Maar goed we weten onderhand wel dat je wat tegen Verstappen hebt.

      • + 16
      • 4 nov 2019 - 16:35
    • delange

      Posts: 1.112

      en een goede wagen hebben:-)

      • + 1
      • 4 nov 2019 - 17:39
    • Jup vaak vind ik dat Royalere het wat overdrijft, in deze slaat hij de plank wel raak :)

      Ik vind dat Max ook niet altijd alles heel handig doet, anderzijds vind ik hem dat ook weer te prijzen. Er staat in vedergeval iemand, wat dat betreft net een Schumi. Je mag de man of je bent voor zijn concurrenten.

      Het zijn typetjes en het hoort erbij, zoals Roy al aangeeft hadden ook Senna, Prost en Michael zo hun dingetjes. Seb vond ik nog relatief meevallen behalve het vingertje waar mensen zich in de jaren 2010-2013 zo aan geërgerd hebben :) Ik niet overigens.

      • + 3
      • 4 nov 2019 - 19:14
    • Snork

      Posts: 5.787

      Royalere, soms zijn we het oneens. Maar hier ben ik het eens met jou. Goed verwoord.

      • + 4
      • 4 nov 2019 - 19:38
    • waylon

      Posts: 2.194

      Ben jij ook een groot mens?

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 13:39
  • Potverdorie , waar is mn zakdoekje??? ... Krijg er spontaan tranen van in mn ogen... Nog een talent ontdekt bij Lewis, hij kan ook nog dominee worden na zn carrière .. Zal Lewis toch een beetje een messiah complex hebben???

    • + 2
    • 4 nov 2019 - 14:43
    • Misschien zijn ze zelfs allebei voor rede vatbaar !!!!!

      • + 2
      • 4 nov 2019 - 16:02
    • Aadfanaat

      Posts: 66

      Jij bent degene die alles van die man groot maakt. Hij zegt gewoon iets normaals en voor jou heeft hij dan een of ander complex. Je hebt hem duidelijk niet hoog zitten, maar wees er dan ook niet zo mee bezig.

      • + 3
      • 4 nov 2019 - 16:12
  • Rimmer

    Posts: 6.719

    Was ook op tv te zien dat ze vlak voor het volkslied ff bij elkaar stonden en spraken.
    Niet meer dan logisch want Max wilde normaal de eerste bocht door en Lewis wilde heel blijven en zo de titel kunnen vieren.
    Ik was al benieuwd of dat nog in de media zou komen maar dat kwam het dus :)

    • + 2
    • 4 nov 2019 - 14:43
    • Ik zag ze elkaar een handje geven, ik dacht nog "we gaan toch niet klef doen hé" ;)

      • + 2
      • 4 nov 2019 - 15:27
    • ik heb gezien dat ze elkaar ook nog even stonden te tongen op de grid..

      • + 2
      • 4 nov 2019 - 19:31
    • Snork

      Posts: 5.787

      Lewis kneep Max daarna nog even in de billen, en toen was alles goed. Zo gaat dat.

      • + 1
      • 4 nov 2019 - 19:40
  • Pappous

    Posts: 424

    Je mag het met elkaar oneens zijn en in het heetst van de strijd elkaar flink de waarheid vertellen maar dat mag nooit te lang blijven hangen. Er samen weer uitkomen en karakter tonen daar hou ik van.

    • + 6
    • 4 nov 2019 - 15:49
    • Senna en Prost hadden geen karakter? ;)

      • + 0
      • 4 nov 2019 - 16:24
    • @schwantz: Tuurlijk wel, maar we moeten niet overdrijven en doen alsof ze zoveel beter waren. Het waren gewoon mensen uiteindelijk.

      Maar de F1 is wel ontzettend veranderd in dit opzicht. De coureurs zijn concurrenten, maar tegelijkertijd gaan ze ook met elkaar om, en komen ze elkaar vaak tegen en is de link socialer dan dat het vroeger was.

      Dat ze samen in een vliegtuig ergens naar toe vliegen of dat bijv. Gasly een paar dagen bij Verstappen geweest is en dergelijke is iets wat je vroeger niet zag. Het is nu veel meer een community. Is ook wel iets van deze tijd, ook buiten de F1. Zie bijv. ook hoe verschillende internet-media-organisaties met elkaar omgaan vs de ouderwetse mentaliteit die je nog op TV ziet.

      • + 0
      • 4 nov 2019 - 16:50
    • Pappous

      Posts: 424

      Beweer ik dat dan? En trouwens daar gaat het hier helemaal niet over.

      • + 0
      • 4 nov 2019 - 16:52
    • Politik

      Posts: 5.120

      In de tijd van Senna en Prost was zwarte piet nog geen taboe.
      Gender neutraal speelgoed was er nog niet, maar de negerzoenen en de jodenkoeken al wel.
      Co2 maakte niemand zich druk om, net zo min als om veganisten.

      Wat ik bedoel te zeggen, andere tijden, er is een hoop veranderd in 30 jaar tijd.

      • + 3
      • 4 nov 2019 - 17:26
    • flyineddy

      Posts: 113

      @Politik +1 voor negerzoenen en jodenkoeken.
      Al begin ik nu wel trek te krijgen. :P

      Eddy.

      • + 1
      • 4 nov 2019 - 18:43
    • @Televisie67 "Maar de F1 is wel ontzettend veranderd in dit opzicht. De coureurs zijn concurrenten, maar tegelijkertijd gaan ze ook met elkaar om, en komen ze elkaar vaak tegen en is de link socialer dan dat het vroeger was".

      Dat is dus complete bs wat je zegt. Vroegah reisden de coureurs en hun vriendinnen/groupies in auto's, en campers dagelijks met elkaar van GP naar GP. En hadden ze er (bijna 2 wekelijks) nog een begravenis van een collega/vriend, coureur tussendoor. En was het het hele seizoen " samen uit samen thuis". Daar is tegenwoordig juist helemaal geen sprake meer van, behalve dat coureurs een privë vliegtuig "delen" omdat het voor, en na een race, lekker makkelijk en goedkoop vliegen is richting Monaco met z'n allen.

      • + 3
      • 4 nov 2019 - 18:47
    • Wat @schwantz34 zegt!

      en @Politik, er is misschien veel veranderd, maar er is nog altijd blanke vla!!!

      ;}

      • + 4
      • 4 nov 2019 - 19:45
    • Politik

      Posts: 5.120

      En Afrikaantjes in het bloemenperk :)

      • + 2
      • 4 nov 2019 - 20:56
    • @Schwantz, grasstrack , speedway, mx klasse , gt ....., en noem maar op , daar gaat het nog steeds zoals vroegah aan toe.
      Daar vallen af en toe ook nog wel eens klappen in het rennerskwartier of in de paddock.

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 01:06
    • @Politik , waarom hebben we eigenlijk Black Friday?
      En dan hebben we ook nog de Black Widows waar je voor uit moet kijken.
      Rooie wijn , witte wijn ......het mag allemaal .

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 01:20
    • Niet in mijn bloemenperkje @Politik, maakt mij dat nu een racist? ;-P

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 08:22
    • Politik

      Posts: 5.120

      Geen racist Clemenza, eerder een narcist.

      Of is een narcist niet iemand die de voorkeur geeft aan narcissen boven Afrikaantjes ;)

      • + 1
      • 5 nov 2019 - 08:52
  • Hamilton vroeg aan Max op de foto: ´hoe groot zijn jouw ballen? ´ :p

    • + 3
    • 4 nov 2019 - 16:53
    • Ik mag toch hopen dat Lewis niet vroeg hoelang Max z'n schwantz is ;)

      • + 2
      • 4 nov 2019 - 17:17
    • delange

      Posts: 1.112

      ik denk eerder dat ie zei ""Niet korterbij dan dit Lewis of ik ram je eraf"!!

      p.s ik mag ook eens met wat olie knoeien toch?

      • + 2
      • 4 nov 2019 - 17:42
    • Meh, In slappe toestand wel aanvaardbaar. Maar nu slaan we door :p

      • + 2
      • 4 nov 2019 - 18:04
    • "Max Verslappen?" ;)

      • + 2
      • 4 nov 2019 - 18:21
  • Supa

    Posts: 1.213

    Schooled!

    • + 0
    • 5 nov 2019 - 01:20

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar