user icon

Raikkonen verkiest Verstappen en Schumacher boven Hamilton en Senna

  • Gepubliceerd op 17 okt 2019 14:09
  • comments 36
  • Door: Bjorn Smit

Kimi Raikkonen laat er geen twijfel over bestaan: als hij moet kiezen tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen, dan kiest de wereldkampioen van 2007 voor Verstappen.

Dat is een van de antwoorden die Raikkonen gaf in een gesprek met het Zwitserse Blick, dat hem veertig stellingen voorlegde ter ere van zijn veertigste verjaardag. De vragen gingen over allerlei dingen, zoals voorkeuren qua eten en drinken, zijn favoriete getal (7, wat ook zijn startnummer in de Formule 1 is) en of hij liever grid girls of grid boys ziet ("deze vraag moet een grap zijn").

Ook vroeg de krant aan Raikkonen om een keuze te maken uit een aantal coureurs. Zijn keuze tussen Ayrton Senna en Michael Schumacher valt uiteindelijk op laatstgenoemde, terwijl hij liever voor Verstappen dan voor Hamilton kiest. Tevens lijkt de Fin blij te zijn met een aantal veranderingen van de afgelopen jaren in de Formule 1. Zo heeft hij liever turbomotoren dan atmosferische krachtbronnen en heeft hij liever wel een halo dan geen halo.

F1 maakt compilatievideo voor jarige Raikkonen

Vandaag viert Raikkonen dus zijn veertigste verjaardag en dat laat ook de Formule 1 niet onopgemerkt voorbijgaan. Op hun sociale media-kanalen heeft de sport een video geplaatst met een groot aantal opvallende momenten uit de carrière van de Fin. Ondermeer de legendarische boordradio's in Abu Dhabi 2012 en Azerbeidzjan 2017 zijn terug te zien in de video, maar ook de knappe inhaalacties die hem de zege brachten tijdens de Japanse GP van 2005.

 

Reacties (36)

Login om te reageren
  • Nikos

    Posts: 302

    Kimi zit dicht bij het vuur dus als iemand het kan weten.

    • + 3
    • 17 okt 2019 - 14:19
    • Dat zie je verkeerd: Kimi zit dichtbij het ijs.

      • + 0
      • 17 okt 2019 - 19:25
    • @Nikos , juist en iedereen die een beetje kijk op het racen heeft , die kan niet ontkennen dat Max het heel goed doet.
      Waarom zou hij zoveel fans hebben ? En dan bedoel ik de Nederlandse fans .
      Ik had graag een shirt van Max willen hebben , maar ik wil niet tussen al die idioten staan met zo'n RB shirt . Iedereen loopt er hier zo'n beetje mee rond, en dan ook nog denken dat ze verstand hebben van de tactiek en bandenkeus en een teambaas afzeiken omdat die het volgens hun verkeerd heeft gedaan .
      Als het zo simpel was , dan hadden we zeker 20 teams op de grid staan .

      • + 0
      • 18 okt 2019 - 00:50
  • Tja zonder Max een veer in zijn reet te duwen , de voorbije 4 jaar heeft Kimi de meeste rondes van allemaal achter Max gezeten in een algemeen snellere auto dus heb ik zo het idee dus zal ie wel weten waar ie over praat .

    • + 5
    • 17 okt 2019 - 14:20
  • Kimi is de eerste ex Ferrari rijder die een andere mening heeft dan Alesi, Scheckter en Irvine.
    Wie moeten er nu nog hun mening geven, Alonso, Massa ?

    • + 1
    • 17 okt 2019 - 14:23
  • jd2000

    Posts: 5.069

    Kimi heeft er natuurlijk ook geen verstand van.....

    • + 3
    • 17 okt 2019 - 14:27
    • Fanboy1

      Posts: 3.514

      Het valt inderdaad tegen

      • + 0
      • 18 okt 2019 - 00:00
  • Kimi kent Jos nog, één verkeerd woord over Max en Kimi weet wat hem te wachten staat... ;)??

    • + 0
    • 17 okt 2019 - 14:28
    • Kimi lijkt me nou niet het type dat snel zenuwachtig wordt :)

      • + 4
      • 17 okt 2019 - 14:50
    • walteij

      Posts: 1.550

      @Clemenza: Bwooooaaaahhhh :)

      • + 0
      • 17 okt 2019 - 16:14
    • marcio

      Posts: 2.742

      Het zal Kimi een worst zijn wat Jos van plan is. Daarom ben ik ook fan van deze heerschap!!

      • + 0
      • 17 okt 2019 - 16:58
  • Ik had voor Verstappen en Senna gegaan. Hamilton en Schumacher hadden leuke 2e rijders geweest naast de eerste 2 hoor ;)

    • + 1
    • 17 okt 2019 - 14:28
  • Logisch, opa Damon begint een beetje te dementeren ben ik bang.

    • + 1
    • 17 okt 2019 - 14:32
  • Schumi86

    Posts: 183

    Zet kimi naadt verstappen voor volgend seizoen.

    • + 0
    • 17 okt 2019 - 14:41
    • walter33

      Posts: 775

      Naadt

      • + 0
      • 17 okt 2019 - 15:22
    • Patrace

      Posts: 2.713

      Keurig met dt, maar wat betekent het?

      • + 4
      • 17 okt 2019 - 21:51
  • Zozo een hele titel voor 5 woorden in het hele artikel.

    • + 3
    • 17 okt 2019 - 14:45
    • ´Ook vroeg de krant aan Raikkonen om een keuze te maken uit een aantal coureurs. Zijn keuze tussen Ayrton Senna en Michael Schumacher valt uiteindelijk op laatstgenoemde, terwijl hij liever voor Verstappen dan voor Hamilton kiest. ´

      36 woorden zijn het.

      • + 4
      • 17 okt 2019 - 14:48
    • niks te doen Roy? ;-)

      • + 1
      • 17 okt 2019 - 15:26
    • ik kan niet tegen onwaarheden :p

      • + 4
      • 17 okt 2019 - 15:28
    • marcio

      Posts: 2.742

      Plus 1 voor Royale. Pfff...moet niet gekker worden. Ik begin fan Royale te worden??

      • + 0
      • 17 okt 2019 - 17:01
    • DBGates

      Posts: 2.595

      #marcio wat erg

      • + 1
      • 17 okt 2019 - 17:17
  • walter33

    Posts: 775

    Kimi is net Irvine

    • + 0
    • 17 okt 2019 - 15:19
    • Iedereen heeft zijn mening. Dat maakt het ook zo leuk. De ene vind Hamilton beter de ander Verstappen. voor de ander is Hakkinen weer de held en je zal misschien zelfs jonge gastjes hebben in Canada die tegen Stroll opkijken. etc etc...

      Ik lig er niet wakker van. Ieder zijn favoriet.

      • + 0
      • 17 okt 2019 - 15:22
    • Hijo

      Posts: 1

      @royalere Je hield toch niet van onwaarheden? Zelfs in Canada zijn er geen jonge gastjes die tegen Stroll opkijken :-P

      • + 0
      • 18 okt 2019 - 10:23
  • At THE end of THE day zie je in de geschiedenis boeken wie en hoeveel WK iemand heeft. Daar zie je nu bepaalde coureurs niet. Dat is een feit.

    In welke toestand (dronken of niet)was Kimi toen hij geïnterviewd werd? Is dat ook bepaald?

    • + 1
    • 17 okt 2019 - 17:38
    • Patrace

      Posts: 2.713

      De geschiedenisboeken geven de historie in cijfers. Maar op basis daarvan kun je niet bepalen wie de beste was. Wel wie de meest succesvolle was.

      • + 2
      • 17 okt 2019 - 21:53
  • louc_

    Posts: 2.285

    Bij 40j word je al een klein beetje dement!

    • + 2
    • 17 okt 2019 - 17:56
    • Ouderdom komt met gebreken hé........ En de alcohol natuurlijk.

      • + 1
      • 17 okt 2019 - 18:25
    • Patrace

      Posts: 2.713

      Ouderdom komt met de alcohol? ;-)

      • + 0
      • 17 okt 2019 - 21:53
    • Het staat er 'n beetje raar ja, maar ik bedoel natuurlijk dat teveel alcohol ook 'n beetje de hersens aantast....

      • + 0
      • 17 okt 2019 - 23:17
  • 40 stellingen? Dat is dan de eerste keer dat een interviewer op zijn minst 40 woorden uit Kimi heeft weten te halen.

    • + 0
    • 17 okt 2019 - 19:00
  • Fanboy1

    Posts: 3.514

    Schrik, kimi zit nog steeds aan de drank, tis erger dan ik dacht ;-)

    • + 0
    • 17 okt 2019 - 23:57
  • Ben ik toch benieuwd waarom hij dat vindt. Ik denk dat Hamilton en Verstappen qua snelheid aan elkaar gewaagd zijn, wie sneller is zal per circuit verschillen. Maar het valt niet te ontkennen dat Hamilton een zeer complete coureur is. En Verstappen vindt zichzelf misschien compleet, ik ben daar totaal niet van overtuigd.

    • + 0
    • 18 okt 2019 - 07:28
  • Interviewer: "Gewoon bier of Malt bier?"
    Kimi: "Bier, tequila, bier en dan een wodka."

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 11:13

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar