user icon

Nico Hülkenberg onthult: "Natuurlijk voer ik gesprekken met Alfa Romeo"

  • Gepubliceerd op 12 okt 2019 12:55
  • comments 9
  • Door: Bjorn Smit

Waar de toekomst van Nico Hülkenberg ligt, is nog altijd onduidelijk. Wel geeft de Duitser toe dat hij in gesprek is met Alfa Romeo om in 2020 voor het Zwitsers-Italiaanse team in actie te komen.

Na negen seizoenen in de Formule 1 kan de loopbaan van Hülkenberg na de Grand Prix van Abu Dhabi tot een (voorlopig) einde komen. Momenteel komt hij nog uit voor Renault, maar dat team heeft in 2020 geen ruimte voor de 32-jarige: zij stelden Esteban Ocon aan als de nieuwe teamgenoot van Daniel Ricciardo. Daarna leek Hülkenberg kans te maken op een zitje bij Haas F1, dat echter de voorkeur gaf aan Romain Grosjean.

Met nog een handvol races te gaan in 2019 zit Hülkenberg daardoor nog altijd zonder zitje voor 2020. Een overgang naar Williams sluit hij uit, maar Alfa Romeo heeft ook nog een plekje vrij naast Kimi Raikkonen. Hülkenberg onthulde dat hij gesprekken voert met het team. "Absoluut. Het lijkt me vrij logisch dat ik met ze in gesprek ben, maar we zullen zien waar het toe leidt."

Hülkenberg blijft relaxed ondanks onzekerheid

Hülkenberg gaf tegenover CNN Sport aan dat hij graag al zekerheid had gehad over zijn plannen voor 2020, maar hij ontkent dat hij zich daar ongemakkelijk door voelt. "Ik had verwacht dat het allemaal wat sneller zou gaan, maar we zijn nu in Suzuka en we hebben nog altijd niet echt een antwoord."

"Het verandert je perspectief licht als je geen zekerheid over je toekomst hebt. Je kijkt iets anders naar dingen en misschien waardeer je ze meer. De situatie is zoals deze is. Ik voel me niet ongemakkelijk, moet ik toegeven. Op een bepaalde manier voel ik me goed en relaxed. Ik heb gedaan wat ik kon doen. Als het niet zo mag zijn, dan is het zo. Je kan dingen niet forceren."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • JV

    Posts: 1.606

    Volgend jaar zit hij in de Alfa en het jaar daarop is hij 2e man bij Ferrari.

    Dat is geen feit maar mijn bescheiden mening.

    • + 0
    • 12 okt 2019 - 13:03
    • Ik help het je hopen want ik ben wel een fan van de Hulk. Maar als realist vrees ik er voor. Wellicht zien we hem komende seizoen(en) nog in de Alfa, maar een promotie naar een topteam geloof ik niet meer in.

      • + 0
      • 12 okt 2019 - 13:26
    • Patrace

      Posts: 2.009

      Ik heb eerder ook al eens aangegeven dat hij komend seizoen zomaar eens de tweede coureur bij Ferrari zou kunnen zijn. Wellicht is 2021 een betere kans voor hem. Maar als er een clausule is van Philip Morris dat er altijd een wereldkampioen in het team moet rijden, kan Hülkenberg er alleen komen in 2021 als Leclerc wereldkampioen wordt met Ferrari. Anders moet Ferrari een andere (oud-)kampioen binnenhalen. Dat kan door Hamilton bij Mercedes los te weken, Fernando Alonso terug te halen naar de F1 of zelfs door Nico Rosberg dat stoeltje aan te bieden. Of Raikkonen terughalen natuurlijk. Maar feit is dat alle nog rijdende wereldkampioenen aardig op leeftijd zijn en Ferrari een probleem heeft om die eis in te vullen.
      Dus zie ik ze wel genoodzaakt om die eis los te laten, simpelweg omdat er geen beschikbare alternatieven zijn. En dan komt een ervaren coureur als Hülkenberg wel in beeld

      • + 0
      • 13 okt 2019 - 00:39
  • vjenne

    Posts: 536

    Ik zou het hem gunnen maar iets in mij zegt dat Ferrari daar een te grote vinger in de pap heeft en Hulk dus niet naar Alfa Romeo gaat.

    • + 2
    • 12 okt 2019 - 13:35
    • Nee, tenzij Ferrari een Bottas in hem ziet. Dan zou hij een jaar naar Alfa kunnen en daarna als een Bottas naast Leclerc kunnen. Maar ik geef meteen toe, de kans lijkt me niet groot.

      • + 0
      • 12 okt 2019 - 15:08
    • Nico verdwijnt gewoon uit de f1. Redelijke piloot, maar geen buiten categorie.

      • + 0
      • 12 okt 2019 - 18:35
    • jbeeren

      Posts: 27

      @Cherokee: Ik geloof wel degelijk in die theorie. Het talent voor de toekomst hebben ze met Charles. GIO in 2021 naast LEC Zie ik niet zitten. Beter dan LEC zal GIO niet worden en dan kan Ferrari beter kiezen voor een ervaren coureur naast LEC vanaf 2021.

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 15:44
  • Hagueian

    Posts: 824

    Zie hem in 2021 wel voor Alfa rijden als opvolger voor Kimi. Misschien een tussen jaar als reserve of ontwikkelingscoureur bij Ferrari met een Indi of WEC uitstapje hier en daar.

    • + 0
    • 12 okt 2019 - 14:35
    • DBGates

      Posts: 2.064

      Een tussenjaar zou funest zijn voor hem. Ik denk dat we hem niet meer terug zien in de race maar wel als 3e rijder met een bak aan ervaring

      • + 0
      • 12 okt 2019 - 15:21

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 279
  • Podiums 0
  • Grand Prix 102
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (32)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar