user icon

Verstappen: "Veranderingen aan auto tijdens VT1 oorzaak van spins"

  • Gepubliceerd op 02 aug 2019 17:30
  • comments 25
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

Max Verstappen kende absoluut geen slechte start van het weekend in Hongarije. De Red Bull Racing-coureur eindigde twee keer op de tweede positie, maar na afloop gaf hij aan dat hij niet tevreden was met balans tijdens oefensessie 1.

Tijdens de eerste vrije training moest Verstappen genoegen nemen met de tweede plaats achter Lewis Hamilton, in de tweede training moest hij teamgenoot Pierre Gasly voor laten gaan. Het opvallendste moment van de Nederlander op vrijdag waren zijn twee spins tijdens VT1. Daarvoor had Verstappen achteraf een verklaring: hij was niet tevreden met de balans van zijn bolide, nadat er een aantal wijzigingen tijdens de training waren doorgevoerd.

"Aanvankelijk was ik blij tijdens VT1, maar we probeerden wat dingen waar ik juist niet zo blij mee was", vertelde hij tegenover onder andere GPToday.net. "Daardoor verloor ik de achterkant twee keer. Ik denk echter wel dat het belangrijk is om dit soort dingen te testen, want tijdens VT2 had mijn auto wel weer een goede balans. We leken erg competitief en ik verwacht dat Mercedes nog wel iets voor ons zit, maar morgen wordt een interessante dag."

Verstappen verklapte dus al dat hij denkt dat Mercedes misschien nog wel een maatje te groot is, maar toch heeft hij vertrouwen voor de rest van het weekend. “Ik denk nog steeds dat Mercedes een voorsprong heeft, dus we hebben nog wel een wat werk te doen. Tegelijkertijd zag het er niet slecht uit. Het lijkt erop dat we dit weekend competitief in beide weersomstandigheden zijn, maar we moeten het morgen even afwachten.”

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Maak je geen zorgen Mad Max, we weten het inmiddels al dat het nooit jouw fout is als je fouten maakt. Het komt altijd door de auto, of ineens extra PK of andere coureur.

    • + 5
    • 2 aug 2019 - 17:36
    • Landerion

      Posts: 38

      Laat je subjectieve reacties achterwege of verander je gebruikersnaam.

      • + 25
      • 2 aug 2019 - 18:00
    • Achelos

      Posts: 47

      Holy shit. Over oude koeien uit de sloot trekken gesproken.

      • + 0
      • 2 aug 2019 - 18:20
    • Snork

      Posts: 11.875

      Objectief, get a life...

      • + 8
      • 2 aug 2019 - 18:50
    • Je moet eigenlijk een soort functie hebben op dit forum om reacties van sommigen gewoon niet te zien.
      Het zijn er maar een stuk of 4 a 5, maar die halen het niveau zo tenenkrommend veel naar beneden. Het is gewoon bijna niet te doen meer hier. Jammer

      • + 18
      • 2 aug 2019 - 19:04
    • Mee eens @Tieske. Ik tel er vijf. Gelukkig heb je op de meeste F1 fora
      een " ignore" knop zitten, die je echter weinig nodig hebt,
      omdat het beheer meteen ingrijpt bij dat soort figuren.

      • + 6
      • 2 aug 2019 - 19:17
    • Max zegt niet dat het zijn fout niet was, hij geeft alleen een verklaring waarom hij de auto twee keer kwijt was.. Dat is voor sommige mensen moeilijk te begrijpen.. Of men begrijpt het wel maar wil gewoon de troll uithangen om reacties op te roepen en/of een ordinair bekgevecht te starten, wat voor mij ook niet echt getuigd van volwassenheid en 100% in je hoofd zijn..

      @Tieske73 dat is inderdaad jammer.. Een negeer mogelijkheid is altijd een plus..

      • + 2
      • 2 aug 2019 - 19:55
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Ik heb ook altijd de neiging om te reageren op dit soort figuren.
      Ik neem jullie advies ter harte en ga het niet meer doen.

      • + 0
      • 2 aug 2019 - 21:34
    • @objectief321

      Ben vooral benieuwd wat je objectieve mening is over Max's z'n overwinning in Duitsland. Maar daar ga je waarschijnlijk niet op reageren.

      • + 0
      • 2 aug 2019 - 23:19
    • klopp61

      Posts: 178

      objectief je had gewoon beginneling.als naam moeten kiezen.je doet je naam geen eer aan.

      • + 0
      • 2 aug 2019 - 23:36
    • jd2000

      Posts: 4.953

      Dapper hoor, om zo schaamteloos je onkunde te etaleren.

      • + 2
      • 2 aug 2019 - 23:58
  • We zien het wel. Als hij heel blijft zit er zeker een podium in. Alles meer is meegenomen.

    • + 0
    • 2 aug 2019 - 17:40
    • ben heel benieuwd naar morgen. Als je bijna pole kan pakken op snelle banen als Silverstone en Hockenheim dan zou je zeggen dat het op de Hungaroring er dit keer écht in zit en ze het gewoon waar moeten maken.

      • + 4
      • 2 aug 2019 - 17:52
    • waylon

      Posts: 2.258

      Wat is er nog meer dan een podium?

      • + 0
      • 3 aug 2019 - 10:40
  • Snork

    Posts: 11.875

    Vrije trainign is om te proberen wat de auto met diverse afstellingen doet. Dat weten ze nu, ondanks dat VT2 verder weinig meer opleverde dan beetje in de pits rondhangen en intermediates scrubben.

    • + 0
    • 2 aug 2019 - 17:49
    • Ik vond het er vreemd uit zien. Op een gegeven moment bijna in iedere bocht overstuur. Als dat dan een specifieke oorzaak heeft is het wel lekker inderdaad.

      • + 0
      • 2 aug 2019 - 18:27
  • Fanboy1

    Posts: 3.004

    Ja ja, dat zal wel maar dat kan een ieder wel zeggen na een spin.

    • + 1
    • 2 aug 2019 - 18:24
    • @Fanboy1: je kunt ook ipv een onnozele reactie geven gewoon passen he..? Verstappen geeft gewoon aan waar het in zit, niet meer en niet minder. Wellicht weet je het nog niet; de VT’s zijn juist om dingen te proberen, en soms werkt t en soms niet.

      • + 5
      • 2 aug 2019 - 19:22
    • Fanboy1

      Posts: 3.004

      En jij hoeft ook niet zo vel te reageren toch? Of ben je geraakt? Ooit van satire gehoord?
      Maar los daarvan, er zijn nl genoeg rijders die zeggen dat het een foutje was en bij de ander ligt het aan de auto en bij de ander aan het team.

      • + 0
      • 3 aug 2019 - 01:11
    • waylon

      Posts: 2.258

      VEL reageren????

      • + 0
      • 3 aug 2019 - 10:44
    • @Fanboy1; fel? Valt nog wel mee toch?
      Maar; als je opmerking als satire is bedoelt dat denk ik dat weinig mensen dat zo opgevat hebben.... Ik zou nog geen theater afhuren voor je comedy show in ieder geval...?

      • + 0
      • 3 aug 2019 - 11:17
    • Fanboy1

      Posts: 3.004

      Ok ok ik ben maar een beginneling maar niet onnozel ;-)

      • + 0
      • 3 aug 2019 - 11:29
    • @Fanboy1; zeg ook niet dat jij onnozel bent hé....?

      • + 0
      • 3 aug 2019 - 14:40
  • DBGates

    Posts: 2.519

    die minnetjes waren prima

    • + 2
    • 2 aug 2019 - 19:22
  • lada

    Posts: 300

    Heb het gevoel dat Max nu ook nog aan de pole zit te denken ipv alleen de race.....?

    • + 0
    • 3 aug 2019 - 11:58

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.344
  • Podiums 50
  • Grand Prix 129
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit