user icon


Salo: "Niet des Red Bulls om Gasly hand boven hoofd te houden"

  • Gepubliceerd op 08 jul 2019 15:26
  • comments 38
  • Door: Bjorn Smit

Ondanks tegenvallende prestaties lijkt Pierre Gasly momenteel nog steun te genieten binnen Red Bull Racing. Volgens Mika Salo is dat opmerkelijk, maar ook een noodgedwongen keuze omdat het team verder niemand heeft om op terug te vallen.

Na negen races staat Gasly op 43 punten in dienst van Red Bull. Daarmee staat hij zesde in het WK, maar zijn achterstand op teamgenoot Max Verstappen is enorm. De Nederlander heeft al 126 punten behaald en was in Oostenrijk ook nog eens de sterkste, waarbij hij Gasly op een ronde achterstand zette. Desalniettemin blijft Gasly, die ook in Canada en Frankrijk lastige races kende, in het zadel.

Het zou niet voor het eerst zijn als een coureur van Red Bull zonder pardon op straat gezet wordt. Daniil Kvyat ging al eens van de hoofdmacht terug naar Toro Rosso en werd later helemaal opzij gezet. Tegen Ilta Sanomat verklaarde Salo dat het aanblijven van Gasly dus niet goed bij Red Bull past, maar dat het team momenteel gewoon geen andere opties heeft.

"Red Bull is altijd snel met het nemen van zulke beslissingen. Als iemand niet presteert, dan komt hij op straat te staan. Daarom denk ik dat er iets bij Red Bull speelt waar wij geen weet van hebben. Er is iets dat de problemen van Gasly verklaart, en daardoor krijgt hij meer kansen. Dat is niet gek, want in eerdere klassen is hij altijd heel snel geweest."

'Talent wordt klaargestoomd voor de Formule 1'

Volgens Salo is Red Bull een van de junioren aan het klaarstomen om binnen afzienbare tijd de stap richting de Formule 1 te kunnen maken. "Ze hebben niemand om zo op te pikken, dus moeten ze ook naar buiten kijken. Er is er één waar ze aan beginnen te denken, maar daar kan ik niet veel meer over kwijt. Ik weet dat ze hard aan het trainen zijn met minstens één jongen."


Reacties (38)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 6.162

    In de wandelgangen heb ik gehoord dat Waylon een goede kans maakt.

    • + 1
    • 8 jul 2019 - 15:34
    • HarryLam

      Posts: 808

      RB wil naast Max iemand van het kaliber Riciardo, iemand die binnen 0,2 sec van Max zijn quali tijd zit. En die is er gewoon niet.....geen Albon, geen Kvyat niemand die beschikbaar is.

      • + 0
      • 8 jul 2019 - 15:45
    • De geruchten lijken te zijn dat Hulkenberg nog gedurende het seizoen overstapt om Gasly te vervangen of dat Ricciardo terugkeert

      • + 0
      • 8 jul 2019 - 16:25
    • Ook Hulkie gaat niet in de buurt komen. Vettel zou kunnen. Maar anders had ik gewoon voor Albon gegaan. Niks te verliezen.

      • + 0
      • 8 jul 2019 - 19:14
    • Ik denk dat je Albon zijn carriere helemaal kapot maakt als je die midden in zijn rookie seizoen naast een coureur van het kaliber Verstappen zet. Zeker als je ziet hoe sterk Verstappen op dit moment presteert.

      Kvyat zou dan een betere optie zijn, maar ook daar geloof ik niet in. Kvyat heeft een heel andere rijstijl dan Verstappen en ik verwacht dat de wagen nu volledig afgestemd is op de wensen van Verstappen.

      Hulkenberg zie ik als een veel betere optie. Hulkenberg is niet veel minder dan Ricciardo en heeft voldoende ervaring om met de druk bij Red Bull om te gaan. Ook Hulkenberg zal Verstappen niet bijhouden, maar ik verwacht wel dat hij een heel stuk beter in de buurt kan blijven.

      • + 2
      • 8 jul 2019 - 19:47
    • Stitch

      Posts: 4.477

      De Hulk staat op dit moment gewoon gelijk met Ricciardo, dus dat zou inderdaad een goede keus zijn. Ik gune het hem ook van harte. Hij zal Max net niet aan kunnen, maar is wel goed genoeg om meer punten binnen te halen dan Piet Gaslek.

      • + 0
      • 8 jul 2019 - 22:14
    • ringo

      Posts: 2.217

      hulkenberg komt niet naar Redbull, of zouden ze renault een groot bedrag moeten betalen; dat doen ze ook weer niet. Als exit gasly word, is een rijders wissel enige logische stap met kvyat om die kans te geven. hij kent de klappen ondertussen en is wat ouder en heeft eerder een redbull wagen gereden.Hulkenberg is een te dure optie renault zal hem niet laten gaan. Aangezien zijn leeftijd is de geld niet waard.

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 00:38
    • waylon

      Posts: 2.120

      Rimmer waarom moet je dit nu rondbazuinen . Het was bedoelt als klap op de vuurpijl dus nu gaat dit niet meer door. Je ben bedankt.:=)

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 09:52
  • "maar dat het team momenteel gewoon geen andere opties heeft."

    En daar is alles mee gezegd..

    • + 2
    • 8 jul 2019 - 15:59
    • Deze enorme mazzel heeft Gasly.

      • + 1
      • 8 jul 2019 - 16:09
    • Enige risico voor Gasly wat ik zie is dat ze Hulkenberg na de zomerstop bij Renault weg kunnen plukken ter voorbereiding op 2020, waarbij Renault dan gelijk Ocon haalt. Scheelt Renault een paar miljoen salariskosten (de Hulk verdient heel wat meer dan wat Ocon kost). Zo niet, dan zie ik Gasly wel tot het einde van het jaar blijven inderdaad wegens gebrek aan alternatief.

      • + 0
      • 8 jul 2019 - 16:26
    • meister

      Posts: 1.687

      Zou het ook niet gewoon zijn dat Max en GAS goede vriendjes van elkaar zijn?

      • + 1
      • 8 jul 2019 - 18:03
    • Dat zijn ze ja, maar wat heeft dat er mee te maken?

      • + 0
      • 8 jul 2019 - 20:29
    • ringo

      Posts: 2.217

      Zie renault hulk niet afstaan. zoiezo al niet naar RB. RB zal er voor moeten betalen.

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 00:39
  • John6

    Posts: 2.844

    Geen idee wat er besloten gaat worden, ik ga er eigenlijk vanuit dat Gasly tot het einde van dit seizoen zal blijven, en dan exit.

    • + 1
    • 8 jul 2019 - 16:35
  • Kampsie

    Posts: 176

    Ik denk aan Patricio O'Ward

    • + 1
    • 8 jul 2019 - 18:33
    • Ik denk ook dat hij op hem doelt ja.

      • + 1
      • 8 jul 2019 - 20:12
    • Boekel

      Posts: 108

      Da's een goeie.

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 16:26
  • Avdende

    Posts: 7

    Die auto is helemaal om max heen gebouwd. Als er een team genoot is met een andere rijstijl dan heb je het moeilijk in die auto....

    • + 0
    • 8 jul 2019 - 18:52
    • Die auto is gewoon een Red Bull. Je kunt hem afstellen naar je eigen gevoel, maar hij is niet voor één rijder gebouwd.

      • + 1
      • 8 jul 2019 - 20:31
    • Correctie: Met een mindere rijstijl.

      • + 0
      • 8 jul 2019 - 20:32
    • Thuru

      Posts: 285

      Ik denk zeker dat betreft het bouwen van de auto naar alle wensen van Max geluisterd is en naar zijn wensen is gebouwd.

      Desondanks is wat gasly gewoon laat zien ver ver ondermaat

      • + 0
      • 8 jul 2019 - 22:16
    • ringo

      Posts: 2.217

      Denk ook niet dat RB speciaal een chassis om max heen bouwt. Gasly is een middelmatige coureur, die kan pieken. Maar max valt in top catorgorie. Kan in ieder wagen het maximale uithalen waarschijnelijk... Max in de huidige Tr zal misschien Kvyat gewoon verslaan en waarschijnelijk ook wat hoger eindigen dan kvyat. Denk ieder coureur zal moeite hebben om de 2de plek te vullen.. RB doen neit aan 1ste en 2de coureurs. alleen momenteel max geniet van de vertrouwen en ze willen hem ook niet kwijt die krijgt misschien iets meer aandacht. Gasly heeft gewoon moeite juiste moment te pieken...zit zoiezo niet op niveau van ricciardo in de eerste seizoen. Ondanks de ontwerpen van RB meestal wel goed is, kan jhij niet aan passen aan de gedrag vvan de wagen lijkt me, en gaat wat te snel.

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 00:46
    • "Denk ieder coureur zal moeite hebben om de 2de plek te vullen.. RB doen neit aan 1ste en 2de coureurs."

      Onzin. Als er 1 team zich buiten Ferrari de afgelopen jaren zich schuldig heeft gemaakt aan dat ze hun coureurs verschillend behandelen is het Red Bull wel. Ik verwijs je door naar Silverstone 2010 en het ‘multi 21’ incident in de grand prix van Maleisië van 2013. Ook na Baku vorig jaar werd maar weer eens duidelijk wie de voorkeur binnen Red Bull genoot. Vooral Helmut Marko liet zijn voorkeur duidelijk blijken.

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 08:03
    • RBH1

      Posts: 305

      Daar heb je spuit 11 weer, moet je niet aan de koffie? Als je nou zovaak tegengas krijgt, zou het dan niet aan jou liggen McLarenWokding?

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 18:58
  • 919

    Posts: 1.519

    Als iets noodgedwongen is kan je het nauwelijks opmerkelijk noemen.

    • + 0
    • 8 jul 2019 - 19:15
    • We kunnen het ook gewoon "heel bijzonder" noemen toch? ;)

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 00:20
  • erikworld

    Posts: 874

    Ik vind het terecht dat Gadly tijd krijgt. Hij is te vroeg overgestapt naar Red Bull omdat Riciardo plots vertrok. Gasly had meer tijd nodig maar krijgt die nu bij Red Bull.

    • + 0
    • 8 jul 2019 - 23:32
    • Je hebt helemaal gelijk , alleen is het probleem nu dat t gat tussen de 2 enkel groter lijkt te worden .

      En dat kan me niet echt helemaal de bedoeling lijken

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 03:48
    • tour71

      Posts: 578

      Hoezo te vroeg overgestapt? max is ook niet te vroeg in een rb gaan zitten toch? leclerc ook niet in een ferrari. hij is gewoon niet goed genoeg. Je rijd in de hoofdklasse in een top auto. Wanneer je niet presteert moet je weg. Dit is geen hobbyklasse

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 06:52
  • ReinierV

    Posts: 2

    Belangrijk 'nieuwsbericht' dit hoor. Enige concrete is het puntenverschil tussen Max en Pierre maar dat wisten we al. Verder enkel een vermoeden, die oppervlakkig blijft ('Er is iets'...). Zo kan ik het ook: Er worden gesprekken gevoerd en over 3 jaar zit er een andere coureur maar daar kan ik niet veel meer over kwijt...

    • + 0
    • 8 jul 2019 - 23:55
  • sailor

    Posts: 8.226

    Ik vind de berichten rondom Gasly wel erg tegenstrijdig allemaal , dan zeggen ze weer dat hij echt beter moet presteren , anders kan het zo afgelopen zijn en een andere keer geven ze weer aan dat hij niet hoeft te vrezen voor zijn stoeltje bij Red Bull , wat is het nu eigenlijk?

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 00:07
  • Gamert

    Posts: 518

    Zoals ik eerder al zei. Daar Gasly lijkt Max alleen maar beter. En dat wil Max graag en RBR ook blijkbaar dus Gasly blijft gewoon .

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 06:44
  • jhekiyu

    Posts: 6

    Beitske Visser is volgens mij sneller als Gasly

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 07:46
    • Reno

      Posts: 1.022

      Dat valt te bezien, maar verdien die meiden F1 licentie punten met de W serie?

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 08:00
    • Gasly werd in 2014 tweede in de Formule Renault 3.5 en Visser 21e.

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 12:29
  • Ocon

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 19:11

Gerelateerd nieuws



GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (23)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar