user icon


Haas F1 kijkt pas rond zomerstop naar coureurs voor 2020

  • Gepubliceerd op 17 jun 2019 14:58
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

Wie rijden er in 2020 voor Haas F1? Dat is een vraag die Günther Steiner op korte termijn nog niet kan geven, want hij zal pas in de zomerstop gaan kijken naar de invulling van de stoeltjes van het Amerikaanse team.

Het seizoen 2019 verloopt vooralsnog absoluut niet goed voor Haas en dat is aan de tussenstand terug te zien. Het team is na zeven races de nummer 8 bij de constructeurs. Het jonge team, dat pas in haar vierde Formule 1-seizoen zit, heeft grote problemen met de banden. Daardoor werden er pas in drie van de zeven races punten gescoord en staan alleen Alfa Romeo en Williams nog achter ze in het kampioenschap.

Steiner geeft coureurs geen schuld voor matig 2019

Ook in 2019 maakt Haas gebruik van de diensten van Romain Grosjean en Kevin Magnussen. Het is het derde seizoen dat zij achter het stuur van de Amerikaanse bolides zitten. Vorig jaar bestonden er grote twijfels over de toekomst van Grosjean, die destijds zwaar ondermaats presteerde. Net als vorig jaar schuift Steiner een besluit over zijn coureurs voor volgend jaar voor zich uit, deze keer omdat hij andere zaken aan zijn hoofd heeft.

"Net zoals vorig jaar heb ik tegen Gene Haas gezegd: 'Ik wil niet voor de zomerstop praten over coureurs'. Ik wilde wat hij zei - ervoor zorgen dat we de gemiste kansen rechtzetten", vertelde de markante Italiaan, die sinds het begin van Haas F1 bij het team betrokken is als teambaas.

Volgens Steiner kunnen de coureurs niets doen aan de kansen die het team dit jaar gemist heeft. "Dat is belangrijker dan denken aan coureurs, want ik kan hen niets kwalijk nemen voor wat er met ons is gebeurd dit jaar. Momenteel doen we ons best om ze te motiveren om hun best te doen, zodat we tijdens de zomerstop kunnen denken aan onze bezetting voor volgend jaar."


Reacties (14)

Login om te reageren
  • 2020 gok ik dezelfde coureurs

    • + 0
    • 17 jun 2019 - 15:13
    • Ik vrees het ook... maar ik hoop dat Steiner eens een frisse wind door het team gooit en 2 nieuwe coureurs aanneemt. Ocon voor mij part wanneer Mercedes hem laat gaan. En Bottas als die moet vertrekken bij Mercedes??

      • + 0
      • 17 jun 2019 - 15:27
    • Ocon & Wehrlein is leuker dan :).

      Wehrlein heeft twee jaar bij de absolute achterhoede gereden en liet zich toch zien met puntenfinishes. Geef die jongen nou eens één kans in een betere wagen zou ik denken. En dan is Ocon een perfecte graadmeter.

      • + 1
      • 17 jun 2019 - 15:40
    • Skimi

      Posts: 309

      Neeeehhhh niet nog een jaar grosjean.. ook dit jaar weer een bijzondere seizoensstart en bij vlagen gelijk aan magnussrn. Ik kan zelf dit team niet meer serieus nemen met nog een jaar grosjean. Animo genoeg voor het stoeltje en mss komt ocon wel vrij al vrees ik dat de combi met magnussen voor negatief vuurwerk zorgt

      • + 0
      • 17 jun 2019 - 16:54
    • @Damon Hill: een Ocon - Wehrlein combi lijkt me uitstekend! Ocon mag ik niet, Wehrlein een stuk meer. Ik hoop dan dat Wehrlein gehakt van die Ocon maakt! Sowieso is Ocon wel goed voor enig vuurwerk!

      • + 0
      • 17 jun 2019 - 18:35
    • Ik denk dat Gasly of Pietro Fittipaldi realistischer is voor het vervangen van Grosjean. Ik zie RB Vergne naast Max zetten volgend jaar namelijk.

      • + 0
      • 17 jun 2019 - 18:56
    • Nog aan toevoegen dat het trouwens niet zeker is of Max wel zal blijven, er zijn Mercedes geruchten!

      • + 0
      • 17 jun 2019 - 18:57
  • Net als Starscreamer verwacht in geen wijziging. Toch zou ik Grosjean graag zien vertrekken. Hij wordt niet meer beter dan dit en voegt eigenlijk nog onvoldoende toe.
    Ik ben dus echt benieuwd wat Alexander Rossi als Amerikaan bij dit Amerikaanse team zou kunnen. Want Rossi kan echt wel rijden maar heeft gewoon nooit een échte kans gehad in de F1.

    • + 1
    • 17 jun 2019 - 15:20
    • Vind het wel een leuk team maar het 'Amerikaanse' spat er nou niet vanaf, zo'n Magnussen vind ik bij vlagen wel leuk, maar Gosjean dat heb ik onderhand wel gezien.
      Zou toch mooi zijn wanneer ze Rossi contracteren wellicht icm een grote Amerikaanse hoofdsponsor ipv een of ander vaag energiedrankje waar ik verder nooit van heb gehoord..

      • + 0
      • 17 jun 2019 - 15:34
    • En waarom zou Rossi vertrekken bij Indycar? Daar zit ie veel beter! En welke grote Amerikaanse sponsor zou z'n geld in F1 willen steken? Zoals het er nu bijligt...

      • + 0
      • 17 jun 2019 - 16:37
  • Bij Grosjean valt mij het totale gebrek aan zelfreflectie op. Het is óf iemand anders schuld of het is gebrek aan geluk. Oók als hij tegen een muur aanrijdt.

    Misschien dat hij zo zelfvertrouwen vasthoudt: ignorance is bliss?

    • + 1
    • 17 jun 2019 - 15:54
    • Bij Pastor Maldonado was dat nog veel erger joh!

      • + 0
      • 17 jun 2019 - 16:28
  • Grosjean mag van mij het haasje zijn na dit seizoen, en zich gaan bezig houden in de keuken en kookboekenbusiness. Kmag zou ik zeker laten zitten om zijn prestaties, en omdat er dan ook een coureur blijft die precies weet hoe de hazen lopen, en Steiner en Kevin over een soortgelijk keihard karakter beschikken. Netflix (en wij) ook weer tevreden toch? ;)

    • + 0
    • 17 jun 2019 - 16:39
  • Diszaidup

    Posts: 844

    @Haas, @Steiner, Eventjes alvast een balletje opgooien want voor je het beseft zitten we alweer in de.zomerstop;
    Ik ben voor 2020 beschikaar!

    Hebben jullie grote, vierkante helmen met linksdraaiend schroefdraad?
    Ohja, geef ruim op tijd aan wanneer ik mijn stoeltje mag komen schuimen zodat ik het kan inplannen.
    Ik moet van mijn vrouw de kinderen naar- en van school brengen maar zij heeft de auto nodig voor de boodschappen.
    Ik kan natuurlijk op de fiets komen maar kan het ook waarderen als Romain mij thuis komt oppikken.
    Ik hoor het wel!

    • + 0
    • 17 jun 2019 - 18:20

Gerelateerd nieuws



JP Grand Prix van Japan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

JP Grand Prix van Japan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel