user icon

Volg LIVE de tweede testdag in Barcelona op F1Today.nl!

  • Gepubliceerd op 09 maa 2011 09:04
  • comments 21
  • Door: Danny Sosef
De tweede testdag van de laatste sessie ter voorbereiding op het nieuwe seizoen is van start gegaan. Vandaag komen de teams van Ferrari, Williams en Mercedes GP voor het eerst deze week in actie in Barcelona.

Wat coureurs betreft zijn Felipe Massa, Nico Rosberg, Pastor Maldonado, Sebastian Vettel, Jarno Trulli, Lewis Hamilton en Kamui Kobayashi nieuw ten opzichte van gisteren.

Uiteraard zal F1Today.nl weer live vanaf locatie verslag doen via de live update pagina.

Klik hier om de gebeurtenissen van de testdag van vandaag te volgen.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • felix50

    Posts: 5.792

    Potverdorie, is het weer slecht voor de banden van pirelli want die doen het alleen maar bij goed weer.Nog steeds gaat de baas van de banden er vanuit dat er maar een 2stops race zal komen terwijl iedereen het overeens is dat dat zo goed als onmogelijk is.Natuurlijk heeft de man gelijk , je zou ook zonder stops de race kunnen uitrijden allen mag je dan niet harder dan 50km rijden en door de bochten 20km .

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 09:18
  • wel humor dat de foto\'s die erbij staan al een paar jaar oud zijn. ik zag nelson piquet jr in zijn renault outfit staan

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 09:19
    • Nate

      Posts: 99

      ja en blijkbaar is het echt nostalgie daar in Barcelona, aangezien er bij de timing staat dat Massa in een ferrari 248F1 van 2006 aan het rondrijden is. :-)

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 09:47
    • tvdbosch

      Posts: 72

      ik heb gekeken maar ik zie het niet hoor. :P Ik zal wel een bril nodig hebben...

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 09:47
    • tvdbosch

      Posts: 72

      Dat van de 248 F1 zie ik trouwens wel, dus zo erg is het nog niet :P

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 09:51
  • AtteH

    Posts: 1.560

    De livery van de Williams ziet er eigenlijks best wel goed uit met die rode streep!

    En HRT rijdt toch nog niet met de F111? Dus dat klopt ook niet, de foto\'s zijn inmiddels al wel aangepast.

    En hoe zit het nu met de banden? Want ik zie ze met witte opdruk, met groene opdruk en met gele opdruk... Kan iemand mij hier meer over vertellen?

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 10:33
    • HRT komt vrijdag in actie met de nieuwe auto. Die verschillende kleuren op de banden zijn verschillende types (hard, medium, zacht) Welke kleur bij welk type hoort weet ik echter niet.

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 10:45
    • AtteH

      Posts: 1.560

      Dat HRT waarschijnlijk vrijdag in actie zal komen weet ik ook wel, maar vandaag nog niet...

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 10:51
  • Rijdt Mercedes vandaag nou met een aangepaste wagen of niet? Op de foto\'s die ik zag kon ik niet veel verschil zien.

    En kijk die Vettel eens gaan :S. Ben wel fan van hem, maar mochten ze een sec. sneller zijn dan de rest dan juig ik dat niet toe.

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 10:43
  • felix50

    Posts: 5.792

    Runningupthathill als de wagen al in elkaar geprutst is ja dan gaan ze zaterdag 2 ronden rijden als hij niet stil valt.Die gaan gewoon weer een seizoen beginnen zonder 20km gereden te hebben .

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 11:00
    • Vrijdag is hij dus in elkaar gezet en gaan ze dus twee dagen testen ermee.

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 15:45
  • felix50

    Posts: 5.792

    Petrov reed hierdoor vanochtend naar buiten met een groen besprenkelde achtervleugel, om zo de luchtstroom te controleren.

    Dan zal mclaren er wel met een camera boven op zitten om het te filmen.

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 11:02
    • Filmen doen ze bij Ferrari,
      Daar hebben ze filmdagen voor

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 11:19
    • F12011

      Posts: 617

      Bij Ferrari kunnen ze zich laten filmen, McLaren niet, die zie je haast nooit op het circuit om te testen laat staan om ze te filmen :)).

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 12:31
  • Red bull gaat het eerste deel van het seizoen met overmacht domineren, kan niet anders.

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 12:45
    • gaat niet gebeuren verwacht veel verrassingen dit jaar.

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 14:10
  • Nijhuis

    Posts: 653

    Lees net op andere site dat Luizzi officieel als rijder gecontracteerd is. Zou hij nog aan testen toe komen? :)

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 14:32
  • Wat goed id komt langzaam

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 15:37
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Ik vrees nu toch langzaam aan wel dat RB wel erg sterk is hoor! Hoop dat Ferrari ofwel Mclaren/Renault iets tegengas kan geven... En wellicht krijgen die laatste teams het wel aan de stok met Torro Rosso, want die schijnen er nu toch ook wel redelijk bij te zitten. Ik zie Mercedes het eerlijk gezegd niet bolwerken om in Melbourne mee te doen voor de -laat zeggen- top 6.

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 16:32
    • het zal wat zijn als redbull en torro rosso straks om de overwinning gaan strijden, maar dan zal redbull wel voorkeur krijgen. is die auto van torro nu helemaal zelf gebouwd ? maar vorig jaar zat sauber er ook heel goed bij tijdens de testen dus mischien is het maar schijn.

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 16:42

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit