user icon
user icon

Geruchtenronde : Williams levert Pirelli testauto / Vervanger in beeld voor Paddy Lowe

  • Gepubliceerd op 10 maa 2019 16:03
  • comments 14
  • Door: Tom van Hooft

Williams lijkt te zijn genomineerd als leverancier van de Pirelli-testauto voor 2021. Eerder dit jaar werd er al bekend dat de bandenleverancier op zoek was naar een testauto voor de ontwikkeling van de 18 inch banden voor 2021.

"Een van de grootste problemen is het vinden van een geschikte testauto", vertelde Mario Isola van Pirelli. AmuS meldt dat de teams tevreden zouden zijn als Williams die zou leveren. "De ingenieurs maakten zich vooral druk over het oneerlijke voordeel", tweette Tobias Gruner. "We weten niet of Williams interesse en de mogelijkheden heeft om voor proefkonijn te spelen. Als ze weigeren moet Pirelli op zoek naar een andere oplossing."

Tevens gaat er een ander gerucht de ronde betreffende Williams. Na het vertrek van Paddy Lowe zou het team haar zinnen hebben gezet om Rob Smedley, voormalig medewerker van de renstal uit Grove, terug te halen. Smedley is op dit moment in dienst van Liberty Media waar hij uitleg geeft aan de kijker betreffende de technische en strategische kant van de Formule 1.

 

Reacties (14)

Login om te reageren
  • ringo

    Posts: 3.142

    Wrom nie torro rosso :p dat zullen ze niet erg vinden :)

    • + 0
    • 10 maa 2019 - 16:35
    • xcite

      Posts: 180

      de team denken dat williams zover achter ligt, dat het geen groot nadeel is voor hun om williams te laten testen.

      • + 0
      • 11 maa 2019 - 10:41
    • Trulla

      Posts: 1.392

      Teams zijn helemaal niet zo happig op deze tests. Er wordt immers met overjarige auto’s gereden en past niet zomaar in ieders schema. Het enige voordeel is dat het geld in het laadje brengt. Kleine teams als STR zitten hier echt niet op te wachten, je personeel aan het werk zetten voor centen die je niet persé nodig hebt. De enige reden dat Williams hier genoemd wordt, is omdat enkel dit team in geldnood zit.

      • + 0
      • 11 maa 2019 - 12:19
    • @Trulla, waar baseer je op dat Williams in geldnood zit? Ik hoor dit verschillende mensen roepen maar niemand heeft nog bewijs aangeleverd dat dit ook klopt. Lees de jaarcijfers maar eens van Williams (die kan je gewoon inzien) en geef dan je mening wat betreft geldnood, ik zie hem niet en lees deze cijfers wel.

      • + 0
      • 11 maa 2019 - 13:21
  • Kijk die Jan Doekje eens applaudiseren voor z'n eigen beslissing.
    Nou proficiat hoor, grotere velgen, lagere wangen. Heeft wel wat lang op zich laten wachten hè?
    Ja, ik heb nogal moeite met deze man, die zich eigenlijk nooit laat zien of horen.
    Als ie zich dan laat horen, hebben z'n beslissingen te lang geduurd (zie foto hierboven), óf ik kan me er niet in vinden (halo/teenslipper). Allebei is vast ook voorgekomen, heb alleen niet zo snel een voorbeeldje.

    • + 1
    • 10 maa 2019 - 16:55
  • Pirelli test graag in een Williams, als je banden onder die auto werken, dan zal het wel goed zijn.

    • + 2
    • 10 maa 2019 - 18:39
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Ze gunnen Williams dus het voordeel van bandenkennis en geld... Medelijden is wel het laatste wat Williams kan gebruiken.

    • + 1
    • 10 maa 2019 - 18:57
    • Ik denk eerder dat ze het zullen zien als een geschenk uit de hemel.

      • + 2
      • 10 maa 2019 - 19:18
  • Ik snap Williams echt niet... serieus Rob Smedley? begrijp me niet verkeerd de man is geniaal, maar zou blijf je eeuwig achter het net vissen. Kom met jong talent. Er loopt heus wel ergens in Engeland een volgende Smedley rond die wel honger heeft om zich te bewijzen.

    • + 0
    • 10 maa 2019 - 21:27
    • Joeppp

      Posts: 2.944

      Ehhh, hij is pas 45. Dan ben je net een beetje droog achter de oren op dit niveau. Ik snap het wel. HIj is niet duur en heeft wel ervaring.

      • + 2
      • 10 maa 2019 - 21:52
    • Stitch

      Posts: 4.859

      Ja, hij heeft ervaring als engineer van Philippe Massa ... Maar niet als ontwerper. Ik snap dit ook niet echt...

      • + 0
      • 11 maa 2019 - 08:58
    • Stitch

      Posts: 4.859

      Ps. je hebt natuurlijk wel gelijk met je argument dat ie met 45 net komt kijken als techneut.

      • + 0
      • 11 maa 2019 - 08:59
    • LimboF1

      Posts: 4.330

      Precies wat Stitch zegt, hij is geen ontwerper. Ik denk dat ze echt een jk g talent moeten binnenhalen of een grote jongen. Dat laatste zal een geld kwestie worden en niet haalbaar zijn.

      • + 0
      • 11 maa 2019 - 13:23
  • Ik denk dat Williams heel misschien weleens een rare vette sprong zou gaan maken die iedereen weleens zou gaan verbazen en verssen

    • + 0
    • 11 maa 2019 - 23:10

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 28 nov 2018 (1)
  • Geb. plaats Normanby, Middlesbrough, England, Groot Brittannië
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar