user icon
user icon

Mazepin gaat twaalf dagen testen met Mercedes W08

  • Gepubliceerd op 29 jan 2019 08:20
  • comments 21
  • Door: Tom van Hooft

Nikita Mazepin neemt in 2019 twaalf dagen plaats achter het stuur van de Mercedes W08 uit 2017. Dat meldt Autosport. Hij combineert deze testdagen dan met het Formule 2-kampioenschap. Mazepin wordt dit jaar de teamgenoot van Nyck de Vries bij ART.

Deze testsessies zijn te vergelijken met het privé-testprogramma wat Lance Stroll in 2017 uitvoerde met de Williams uit 2014. Dat programma zou volgens de geruchten bijna 80 miljoen pond hebben gekost. Met de gelimiteerde testmogelijkheden kan dit programma alleen uitgevoerd worden met een auto die meer dan drie jaar oud is. Stroll gebruikte de 2014-auto in 2017, Mazepin zal misschien de Mercedes uit 2017 gebruiken.

Autosport meldt verder dat testen alleen gedurende een specifieke periode kan en de banden voor deze test speciaal voor deze doeleinden gemaakt worden. Uit onderzoek is gebleken dat Mazepin het testprogramma volledig onafhankelijk van Mercedes zal draaien. Bronnen melden verder dat Esteban Ocon als 'driver-coach' zal fungeren voor de Russische coureur.

Mazepin heeft al eerder in een Formule 1-auto getest. De coureur reed de Young Driver-test in Abu Dhabi voor Force India. Zijn vader, een steenrijke Russische zakenman, is op dit moment bezig met een rechtszaak omtrent de overname van Force India door Racing Point afgelopen zomer.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Prima Kerstcadeautje hoor!

    • + 0
    • 29 jan 2019 - 08:37
  • Mazepin tegen papa "bléééééh, ikke wil Hamilton als driver coach!!"

    • + 4
    • 29 jan 2019 - 08:47
    • Wat een suffe reactie dit.

      • + 4
      • 29 jan 2019 - 09:15
    • Musky

      Posts: 2.187

      @Opdeplank:wie wat waar.... bedoel jij je eigen reactie zonder inhoudt!

      • + 1
      • 29 jan 2019 - 09:37
    • @ Musky: wat is dat "inhoudt"? En: hoezo zou je inhoudelijk moeten reageren op een niet-inhoudelijke, niks zeggende reactie van Clemenza. Dan is de reactie van opdeplank nog mild. Verder lekker belangrijk dit :-)

      • + 1
      • 29 jan 2019 - 10:04
    • Clemenza maakt een geintje die jullie niet kunnen waarderen en vervolgens schijten jullie er nog eens overheen ook.

      Leuk houwe.

      • + 3
      • 29 jan 2019 - 12:11
  • Geld zat daar blijkbaar.

    • + 0
    • 29 jan 2019 - 08:58
    • Geen idee wie de familie Mazepin is zeker ?

      • + 0
      • 29 jan 2019 - 09:24
  • Financieel gezien gaat dit helemaal nergens meer over... geld over de balk smijten, meer is het niet.

    • + 1
    • 29 jan 2019 - 09:11
    • Tsja, als je geld teveel hebt en je hebt een droom, waarom dan niet? Dat rijkdom oneerlijk verdeeld is in de wereld is een gegeven en wat eenieder met zijn of haar geld doet is een eigen keuze. En wie weet komt wel naar voren dat de man geschikt is (persoonlijk denk ik van niet maar we zullen 't wel zien).

      • + 1
      • 29 jan 2019 - 09:24
    • De man is niet geschikt, dat advies kan hij gratis van mij krijgen! Wat betreft een droom verwezenlijken, daar kan ik mij in vinden... maar waarschijnlijk heeft papa bedrijven waar heel veel mensen voor een hongerloontje vele uren werken om een belegde boterham te kunnen eten... Dan raak ik toch lichtelijk geïrriteerd als ik lees dat zo'n test naar schatting 80 miljoen kost. Maar ieder zijn ding hoor!

      • + 0
      • 29 jan 2019 - 16:26
  • Duke79

    Posts: 71

    Gegarandeerd dat dit non talent binnen 2 jaar F1 rijdt.
    Als de FIA en FOM echt de toekomst van de F1 willen waarborgen zullen ze ervoor moeten zorgen dat rijkeluiszoontjes niet langer zitjes bezet houden voor echt talentvolle coureurs.
    Er moet echt serieus gekeken worden naar een eerlijker (en goedkoper) systeem vanuit de opstapklasses.

    • + 4
    • 29 jan 2019 - 09:22
    • Volgens mij gaat hij nooit zijn superlicentiepunten bij elkaar rijden hoor.

      • + 0
      • 29 jan 2019 - 13:38
    • AtteH

      Posts: 1.517

      Mazepin heeft al 21 punten, dus dit jaar even 5e of hoger worden in de F2 en hij heeft genoeg punten. En dat non talent is ook een beetje overdreven....

      • + 0
      • 29 jan 2019 - 14:32
  • Het zou toch wat zijn zeg als Mazepin Sr die rechtzaak wint, en daardoor eigenaar wordt van Racing Point ;)

    • + 0
    • 29 jan 2019 - 12:22
  • De auto uit 2017 is pas 2 jaar oud?

    • + 2
    • 29 jan 2019 - 12:28
  • geert61

    Posts: 1.099

    Mazepin Sr kan toch ook de hele f1 kopen nog handiger toch

    • + 0
    • 29 jan 2019 - 12:32
  • LimboF1

    Posts: 4.330

    Ik hoop wel dat hier een hele goede controle plaats gaat vinden. Maar ja, als de Fia dat doet is het toezien en niks controleren.

    • + 0
    • 29 jan 2019 - 13:27
  • Die 80 miljoen welke Papa Stroll geïnvesteerd schijnt te hebben, betroffen niet slechts het rondjes rijden in een ouwe Williams.
    Papa Stroll schijn veel geïnvesteerd te hebben in de aerodynamische doorontwikkeling van Stroll jrs. F3 bolide, schijnt geld gestoken te hebben in het vaststellen van de rangorde onder de Prema's rijders (als je begrijpt wat ik bedoel). Maar Stroll schijnt vooral geïnvesteerd te hebben in een nieuwe simulator voor Williams, waar Lance, gedurende zijn F3 campagne de hoofdgebruiker van was.

    • + 0
    • 29 jan 2019 - 14:40
  • Kansloos dit. Smijt er maar weer een bak Russisch geld tegenaan voor een coureur die nooit een topper in de F1 zal worden.

    Ik blijf bij mijn woorden van vorige week: Hoe minder Russische inmenging in de F1 hoe beter! Het enige wat die lui hebben is geld, voor de rest alleen maar middelmatige kwaliteit coureurs.

    • + 0
    • 29 jan 2019 - 15:44
    • Russisch geld. Moet ik toch even nuenceren.
      Het is in de geschiedenis van Russen in de F1 meestal een geval geweest van de BELOFTE van Russisch geld. Vitaly Petrov - een redelijke coureur trouwens, was daar een schoolvoorbeeld van. De coureur werd meermaals gekozen vanwege zijn 'enorme' budget en grote thuismarkt. Renault fabrieksteam trapte daar in. Lotus Renault vervolgens geloofde de belofte, Caterham vertrouwde de Russen op hun blauwe (bruin? grijs?) ogen. Volgens mij is niet (volledig) betalen een terugkerend thema geweest in Petrovs F1 kariere. Na de F1 vond zelfs Mercedes het slim om de Rus een leuk DTM stoeltje te geven.

      De grote vraag bij Mazepin is nu of ze werkelijk gaan betalen.
      Bij Petrov was nooit helemaal duidelijk wie er zou gaan betalen. Bij Mazepin loopt er in ieder geval een direct lijntje naar Papa Mazepin, goed voor anderhalf miljard.

      • + 0
      • 30 jan 2019 - 11:48

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 148
  • Podiums 0
  • Grand Prix 54
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 sep 1996 (23)
  • Geb. plaats Évreux, Frankrijk
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar