user icon
user icon

Biografie van Raikkonen het best verkochte Finse boek van 2018

  • Gepubliceerd op 23 jan 2019 12:58
  • comments 11
  • Door: Niels Langenberg

Het boek dat Kimi Raikkonen in 2018 heeft uitgebracht, was in Finland het best verkochte boek van 2018. De biografie van de wereldkampioen Formule 1 van 2007, die is geschreven door Kari Hotakainen en die de titel 'The Unknown Kimi Raikkonen' heeft gekregen, werd geprezen om zijn sensationele openbaringen.

Het Finse Ilta Sanomat maakt er melding van dat het boek van Raikkonen meer dan 191.000 kopieën heeft verkocht en dat zorgt ervoor dat het ruimschoots het best verkochte boek van 2018 is geweest in Finland.

"Het is gewoon iets dat ik besloten heb", zei Raikkonen, die in 2019 voor het team van Sauber rijdt en daarmee een jarenlang dienstverband bij Ferrari heeft afgesloten. "Ik heb mijn leven geleefd en nu is dat gewoon gepubliceerd in een boek."

Fernando Alonso, die dit jaar voor het eerst sinds 2002 niet op de Formule 1-grid zal staan, heeft toegegeven dat ook hij in de nabije toekomst een biografie zal gaan schrijven. "Ja, volgend jaar zal er één geschreven gaan worden", liet de voormalig McLaren-coureur weten. 

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Was hier in Nederland ook al snel uitverkocht. Balen want nu kreeg ik sokken voor kerst.

    • + 1
    • 23 jan 2019 - 13:34
    • Trelas

      Posts: 586

      Ja, en sokken heb je veel eerder uit dan een boek....

      • + 5
      • 23 jan 2019 - 13:38
    • Haha , maar je hebt ze sneller weer aan wanneer de heer des huizes op het toneel verschijnt.

      • + 0
      • 23 jan 2019 - 20:31
  • Dus niet alleen in Nederland dat onbenullige boekje’s van (ex) sporters hoog scoren... tja....

    • + 0
    • 23 jan 2019 - 13:38
    • The dre

      Posts: 2.184

      Dat je het niet interessant vindt, wilt nog niet zeggen dat het onbenullig is.

      • + 6
      • 23 jan 2019 - 14:09
    • Het was overigens best een aardig boek ;)

      • + 3
      • 23 jan 2019 - 14:44
    • Joeppp

      Posts: 2.934

      Je moet toch wat te doen hebben tussen de tijd dat je 8525 onbenullige berichtjes plaatst.

      • + 4
      • 23 jan 2019 - 16:14
    • Goed boek. leuke achtergrondverhalen en een keer wat anders dan het bingwatchen van een netflix serie.

      • + 1
      • 23 jan 2019 - 23:19
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.401

      Volgens mij verward Bschuit het boek van Kimi met al die boeken van Mol (Plooij) die inderdaad van onbenullig niveau zijn en puur worden geschreven om de eigen ego te strelen en de portemonnee te vullen. Komt namelijk van dezelfde uitgever, dus ik snap de verwarring 😉

      • + 0
      • 23 jan 2019 - 23:23
  • k.w

    Posts: 624

    Eerlijk ? ! ..Ik snap het niet zo heel goed... Kimi rijd gewoon nog steeds in de Formule 1 (Sauber volgende 2 jaar ). Zijn avontuur is toch bij ver nog niet gedaan denk ik dan . Zeggen ik heb mijn leven geleefd ? is toch wat voorbarig... een biografie breng je toch na je carrière . Aan de verkoopcijfers van het boek te zien zal het wel een juist moment zijn , maar mij lijkt het toch voorbarig .

    • + 0
    • 24 jan 2019 - 11:06
  • amx151

    Posts: 195

    Was misschien het enige boek ....LOL

    • + 0
    • 25 jan 2019 - 10:35

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar