user icon


Williams: "We hebben de problemen geadresseerd"

  • Gepubliceerd op 17 dec 2018 10:59
  • comments 13
  • Door: Niels Langenberg

Technisch directeur van Williams, Paddy Lowe, geeft toe dat het in 2018 een extreem moeilijk jaar is geweest voor het Britse team. Hij is er echter ook zeker van dat de omwenteling al voltooid is, aangezien de problemen geadresseerd zijn. In 2018 scoorde het team zeven punten met Sergey Sirotkin en Lance Stroll en zij worden in 2019 vervangen door Robert Kubica en George Russell.

"Het goede gedeelte is dat de mensen bij Williams het probleem hebben onderkend en we werken er hard aan", zegt Lowe tegenover SpeedWeek.

"Ik ga geen nauwkeurige voorspellingen doen en zeggen dat we in het wereldkampioenschap zullen verbeteren. Maar ik weet dat we het beter gaan doen. We hebben de omwenteling al voltooid", aldus Lowe, die niet denkt dat het alleen in 2018 niet goed ging. Volgens hem is dat al een tijdje gaande bij Williams.

"Onze laatste overwinning was in 2012 met Pastor Maldonado en de laatste overwinning daarvoor was in 2004. Dat was een lange tijd geleden. Mijn conclusie is dat de prestaties al jaren ondermaats zijn. Je hebt veranderingen in de organisatie nodig, maar die hebben niet onmiddellijk effect. Williams is te statisch geweest."


Reacties (13)

Login om te reageren
  • Eerlijke reactie en ik denk ook correct. Al is het als privé team nauwelijks mogelijk om echt te excelleren ten opzichte van de fabrieksteams (met RBR als uitzondering op de regel).

    • + 0
    • 17 dec 2018 - 11:04
    • Ik vind/vond Force India ook een voorbeeld.

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 12:11
    • d@nny

      Posts: 1.632

      En wat voor een voorbeeld NV. Zoveel geld uitgeven dat je niet hebt zodat je failliet gaat. Prachtig voorbeeld! :-)

      • + 2
      • 17 dec 2018 - 15:15
  • Als je de problemen hebt onderkend is dat positief. Nu nog oplossen en weer een stukje klimmen op de ladder. Zie ze graag weer om podia vechten zoals nog niet zolang geleden.

    • + 0
    • 17 dec 2018 - 11:07
  • Ook hier: teveel rijder wissels en adresseren van problemen is nog iets anders dan ze tackelen.

    • + 0
    • 17 dec 2018 - 11:07
    • Adresseren is sowieso een anglicisme. Aangepakt, zou ik zeggen.

      Hoe dan ook, ik gun het dit team heel erg dat ze een aantal top 10-finishes scoren.

      • + 2
      • 17 dec 2018 - 11:10
    • Helemaal mee eens. Is een team met een mooie historie die ik het ook wel verdienen.
      Wel jammer van Sergej.

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 12:41
    • Kubica

      Posts: 3.077

      @verstoppen, sowieso een germanisme, en wat?

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 13:44
  • McHoek

    Posts: 34

    Als je het artikel snel leest, lijk het net alsof ze "de omwenteling hebben voltooid" door beide coureurs te vervangen :')

    • + 1
    • 17 dec 2018 - 11:15
  • Trelas

    Posts: 482

    "Ik ga geen nauwkeurige voorspellingen doen en zeggen dat we in het wereldkampioenschap zullen verbeteren. Maar ik weet dat we het beter gaan doen. We hebben de omwenteling al voltooid", aldus Lowe.

    The only way is up lijkt me.............

    • + 1
    • 17 dec 2018 - 11:51
  • Roeltje

    Posts: 94

    Een lekke band adresseren is niet zo moeilijk, maar repareren is een ander verhaal! Bovendien worden zijn ontwikkelingen duur en wanneer je slordigen arrogant omspringt met je sponsoren heb je een serieus probleem. Frankie boy was wel eens eigenwijs en arrogant in het verleden!

    • + 1
    • 17 dec 2018 - 14:21
  • Niiek

    Posts: 672

    Ik hoop met Williams mee. Dit team verdient het niet om zonder enige vorm van betekenis achteraan te rijden. En met Paddy Lowe heb je wel een topper in huis.

    • + 0
    • 17 dec 2018 - 16:27

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Canada
  • Geb. datum 29 okt 1998 (20)
  • Geb. plaats Montreal, Canada
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar