user icon
user icon

Latifi in 2019 reserverijder van Williams

  • Gepubliceerd op 03 dec 2018 15:34
  • comments 13
  • Door: Niels Langenberg

Nicolas Latifi is volgend jaar de nieuwe reserverijder van Williams. De 23-jarige Canadees zal in 2019 in zes vrije trainingen uitkomen. Dat heeft het Britse team bevestigd. Daarnaast zal Latifi ook één testdag op zich nemen tijdens wintertests in Barcelona. 

Latifi was eerder de testrijder van Force India en reed dit jaar vijf vrije trainingen voor het Indiase team. "De overstap van Force India naar het team van Williams is een fantastische mogelijkheid voor me om mijn ontwikkeling in de Formule 1 door te zetten en opnieuw uit te gaan komen in meerdere sessies en tests."

"Een groot onderdeel van dit hele gebeuren is dat ik ook simulatorwerk ga doen en ik ga helpen bij de ontwikkeling van de auto", aldus Latifi, die in 2019 dus zes vrije trainingen zal gaan rijden voor Williams.
 

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • pixel

    Posts: 606

    Dat is een reservezitje met serieuze kans om halverwege het jaar in te mogen stappen...

    • + 2
    • 3 dec 2018 - 15:52
    • Klopt... Ik heb gezien hoe kubica stuurt... Eigenlijk duwt hij als het ware met z'n rechterarm het stuur omhoog om te sturen... Wordt op snelle circuits nog wat hoor!

      • + 4
      • 3 dec 2018 - 15:55
    • Edward M

      Posts: 977

      En ocon dan?

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 17:26
    • StevenQ

      Posts: 6.754

      Latifi is reserverijder bij Williams, Ocon is dat bij het TEAM van Mercedes,

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 17:50
  • Nieuws 30 november 2019: Nicolas Latifi is bevestigd voor het F1 Seizoen 2020 bij Williams aangezien er álweer een grote sponsor weggaat wegens tegenvallende resultaten van het F1 Team van Williams

    • + 0
    • 3 dec 2018 - 15:53
    • StevenQ

      Posts: 6.754

      De Familie Latifi is ook nog eens rijker dan de familie Stroll

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 16:05
  • Best wel een redelijke rijder nicholas latifi... Geen topper, maar wel redelijk ok

    • + 0
    • 3 dec 2018 - 15:56
    • Euh wat? Heeft nooit wat bewezen. Ondanks 3,5 seizoen GP2/F2 nooit verder gekomen dan een vijfde plaats, dit jaar zelfs pas 9de. Reed in 2014 samen met Ocon bij Prema en haalde 350(!) punten minder en was bovendien de zwakste Prema-rijder. Bovendien was hij de enige van de drie die al in de F3 had gereden.

      Stroll is misschien te zwak, maar die had tenminste nog resultaten, deze jongen is gewoon veel te traag.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 16:36
    • StevenQ

      Posts: 6.754

      Slechtste Prema rijder?

      je vergeet Dennis VD Laar. die haalde nog 90 punten minder dan Latifi

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 16:41
    • Dat is juist, er was er nog eentje... Maar goed, het punt blijft wel bestaan.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 18:07
  • Ik had Sirotkin dat zitje gegund. Maar ja: wie betaald, bepaald.

    • + 3
    • 3 dec 2018 - 17:16
    • Volgens de verhalen/geruchten hebben de sponsors van Sirotkin de stekker eruit getrokken vanwege te weinig progressie en potentie bij Williams. Kennelijk had Williams aangegeven richting het Sirotkin kamp om met flinke verbeteringen te gaan komen in 2018 die ze terug naar de middenmoot zouden brengen halverwege het seizoen. Die berbeteringen werkte allemaal niet en ze zakte nog verder weg zelfs. De sponsoren geloven er niet meer in en besloten Sirotkin daar weg te halen en verder niet meer met Williams in zee te gaan

      • + 0
      • 4 dec 2018 - 13:20
  • Beamer

    Posts: 1.052

    In hoeverre is hij reserve of testrijder? Volgens mij heeft hij niet genoeg licentiepunten om mee te mogen doen in een F1 race.

    • + 0
    • 4 dec 2018 - 09:14

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 17
  • Land Canada
  • Geb. datum 29 jun 1995 (25)
  • Geb. plaats Toronto, Canada
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar