user icon

Latifi in 2019 reserverijder van Williams

  • Gepubliceerd op 03 dec 2018 15:34
  • comments 13
  • Door: Niels Langenberg

Nicolas Latifi is volgend jaar de nieuwe reserverijder van Williams. De 23-jarige Canadees zal in 2019 in zes vrije trainingen uitkomen. Dat heeft het Britse team bevestigd. Daarnaast zal Latifi ook één testdag op zich nemen tijdens wintertests in Barcelona. 

Latifi was eerder de testrijder van Force India en reed dit jaar vijf vrije trainingen voor het Indiase team. "De overstap van Force India naar het team van Williams is een fantastische mogelijkheid voor me om mijn ontwikkeling in de Formule 1 door te zetten en opnieuw uit te gaan komen in meerdere sessies en tests."

"Een groot onderdeel van dit hele gebeuren is dat ik ook simulatorwerk ga doen en ik ga helpen bij de ontwikkeling van de auto", aldus Latifi, die in 2019 dus zes vrije trainingen zal gaan rijden voor Williams.
 

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • pixel

    Posts: 608

    Dat is een reservezitje met serieuze kans om halverwege het jaar in te mogen stappen...

    • + 2
    • 3 dec 2018 - 15:52
    • Klopt... Ik heb gezien hoe kubica stuurt... Eigenlijk duwt hij als het ware met z'n rechterarm het stuur omhoog om te sturen... Wordt op snelle circuits nog wat hoor!

      • + 4
      • 3 dec 2018 - 15:55
    • En ocon dan?

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 17:26
    • StevenQ

      Posts: 6.871

      Latifi is reserverijder bij Williams, Ocon is dat bij het TEAM van Mercedes,

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 17:50
  • Nieuws 30 november 2019: Nicolas Latifi is bevestigd voor het F1 Seizoen 2020 bij Williams aangezien er álweer een grote sponsor weggaat wegens tegenvallende resultaten van het F1 Team van Williams

    • + 0
    • 3 dec 2018 - 15:53
    • StevenQ

      Posts: 6.871

      De Familie Latifi is ook nog eens rijker dan de familie Stroll

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 16:05
  • Best wel een redelijke rijder nicholas latifi... Geen topper, maar wel redelijk ok

    • + 0
    • 3 dec 2018 - 15:56
    • Euh wat? Heeft nooit wat bewezen. Ondanks 3,5 seizoen GP2/F2 nooit verder gekomen dan een vijfde plaats, dit jaar zelfs pas 9de. Reed in 2014 samen met Ocon bij Prema en haalde 350(!) punten minder en was bovendien de zwakste Prema-rijder. Bovendien was hij de enige van de drie die al in de F3 had gereden.

      Stroll is misschien te zwak, maar die had tenminste nog resultaten, deze jongen is gewoon veel te traag.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 16:36
    • StevenQ

      Posts: 6.871

      Slechtste Prema rijder?

      je vergeet Dennis VD Laar. die haalde nog 90 punten minder dan Latifi

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 16:41
    • Dat is juist, er was er nog eentje... Maar goed, het punt blijft wel bestaan.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 18:07
  • Ik had Sirotkin dat zitje gegund. Maar ja: wie betaald, bepaald.

    • + 3
    • 3 dec 2018 - 17:16
    • Volgens de verhalen/geruchten hebben de sponsors van Sirotkin de stekker eruit getrokken vanwege te weinig progressie en potentie bij Williams. Kennelijk had Williams aangegeven richting het Sirotkin kamp om met flinke verbeteringen te gaan komen in 2018 die ze terug naar de middenmoot zouden brengen halverwege het seizoen. Die berbeteringen werkte allemaal niet en ze zakte nog verder weg zelfs. De sponsoren geloven er niet meer in en besloten Sirotkin daar weg te halen en verder niet meer met Williams in zee te gaan

      • + 0
      • 4 dec 2018 - 13:20
  • Beamer

    Posts: 1.087

    In hoeverre is hij reserve of testrijder? Volgens mij heeft hij niet genoeg licentiepunten om mee te mogen doen in een F1 race.

    • + 0
    • 4 dec 2018 - 09:14

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 20
  • Land Canada
  • Geb. datum 29 jun 1995 (25)
  • Geb. plaats Toronto, Canada
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar