user icon
user icon

Williams-coureurs kunnen opnieuw geen potten breken

  • Gepubliceerd op 14 nov 2018 15:25
  • comments 15
  • Door: Niels Langenberg

Williams kent zoals we weten een belabberd seizoen en daar lijkt in de laatste Grands Prix van het jaar geen verandering in te komen. In Brazilië eindigden de coureurs van het Britse team op de zestiende en de achttiende positie en daarmee lijkt het seizoen als een nachtkaars uit te gaan.

"Gelijk vanaf het begin was het een moeilijke race", zegt Sirotkin. "We hadden niet dezelfde snelheid als de auto's voor ons. Gedurende de eerste ronden was het lastig, aangezien het leek alsof ik op ijs aan het rijden was. Ik kon de auto moeilijk op de baan houden. We hadden de snelheid niet om te herstellen, dus het ging vooral om overleven."

Stroll eindigde op de achttiende en daarmee laatste positie. "Het was een lange, moeilijke race. Ik had een goede start en daarna bestond de race uit het managen van de banden en het aan de kant gaan voor de leiders. Maar uiteindelijk ging het allemaal niet best, aangezien we te langzaam waren. Het was totaal geen spannende race", aldus de coureurs van Williams. 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 1.001

    Is helaas een zinkend schip, jammer is toch een team met veel historie, ze schijnen nogal eigenwijs te zijn, oa met hun versnellingsbak.

    • + 0
    • 14 nov 2018 - 15:37
    • thomasvd

      Posts: 2

      Zij zijn toch de enige die hun versnellingsbak van metaal oid maken, terwijl carbon een stuk lichter is?

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 15:49
    • Ferdi12

      Posts: 265

      Het is voor Williams goedkoper om de carbon versnellingsbakken te kopen bij Mercedes dan eigen productie. De bakken van Mercedes zijn sterker en lichter. Dan klopt er iets niet in het management van Williams.

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 16:25
    • Ferdi,

      Williams wilt zo veel mogelijk constructeur blijven. En dan maak je het zelf, dat is het mooie van Williams. Of het verstandig is, is heel iets anders ;-)

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 17:06
    • Ferdi12

      Posts: 265

      Erik,

      Een team als Williams zit er niet voor de romantiek in de F1, toch? :)
      Volgens mij waren zij de eerste die met de seamless versnellingsbakken kwamen.
      Stilstand is achteruitgang...

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 18:11
    • Erik FW34 Volledig mee eens dat het mooi is... en zn charme draagt... Maar soms moet je accepteren dat een bepaalde titel, veranderd in functie. De titel constructeur in dit geval. Al jaren kopen constructeurs bij derden zoveel mogelijk mechanische en hydrolische onderdelen. Aero is eigenlijk nog de enige taak die een priveconstructeur nog zou moeten uitvoeren #Sauber, Force India en heel nadrukkelijk #Haas. Zowel Williams als McLaren kunnen simpelweg niet accepteren dat deze rol veranderd is en kijken teveel naar Red Bull.

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 20:30
    • @Ferdi12 Williams heeft ooit met een cft bak getest maar dat werd gelijk verboden omdat Ferrari als de dood was dat ze dat zelf niet konden ontwikkelen. De huidige versnellingsbakken schakel razend snel maar zijn niet seamless...

      • + 0
      • 15 nov 2018 - 06:03
  • Het ligt niet (alleen) aan de rijders. Die rijden met een FI/Renault ook gewoon regelmatig in de punten. Ik heb Stroll heel lang bagger gevonden maar zijn onboard beelden zien er wel iets beter uit. hij trilt niet meer zoveel. De wagen is gewoon zwaar ruk. Ook Vettel en Hamilton beginnen niks met deze rommel.

    • + 0
    • 14 nov 2018 - 15:58
    • Sirotkin was dit weekend wel een stuk beter dan stroll. Voor het seizoen had ik geen hoge pet op van sitorkin. Maar nu vind ik hem zeker f1 waardig. Jammer dat hij niet in een auto rijdt waar hij dat echt in kan laten zien

      • + 2
      • 14 nov 2018 - 16:17
    • We gaan volgend jaar zien wat Stroll kan in een snellere wagen waarvan de teamchef zegt dat ze voor de top 3 gaan meedoen :)

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 18:45
  • Op de Engelse site van M0t0rsp0rt:

    "Porsche's former World Endurance Championship LMP1 team boss
    Andreas Seidl is set to move into Formula 1 in a senior role at a team.

    The 42-year-old Seidl has an extremely strong CV that would make him
    well-qualified for a team principal role."

    Misschien iets voor Williams?

    • + 0
    • 14 nov 2018 - 16:33
    • Ferdi12

      Posts: 265

      Of terug naar Sauber...
      Ferrari, McLaren en RPFI zijn ook mogelijk.

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 18:14
    • Seidl heeft nogal wat vriendjes op de paddock. Red Bull flirt ook al jaren met Porsche werknemers... Ik ben benieuwd.

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 20:33
  • Lythox

    Posts: 164

    "Ik had een goede start en daarna bestond de race uit het managen van de banden en het aan de kant gaan voor de leiders" ik vind dit wel echt een mooi stukje reflectie van stroll, respect daarvoor :p

    • + 1
    • 14 nov 2018 - 20:21
  • Numnum

    Posts: 2.267

    Zou een ervaren coureur iets kunnen betekenen om die auto wat meer te ontwikkelen?
    Nee, alsjeblieft geen Kubica!

    • + 0
    • 15 nov 2018 - 00:18

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land RU
  • Geb. datum 27 aug 1995 (25)
  • Geb. plaats Moskou, RU
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar