user icon

Stroll test in Abu Dhabi voor Force India

  • Gepubliceerd op 22 okt 2018 13:56
  • comments 17
  • Door: Niels Langenberg

Lance Stroll gaat na dit seizoen voor het eerst testen voor het team van Force India. Dat zal gebeuren tijdens de post-season tests in Abu Dhabi. De overstap van de Canadees van Williams naar Force India is nog niet officieel bevestigd, maar die bekendmaking lijkt nooit lang meer te kunnen duren. 

"Ik denk dat het goed zou zijn om tijdens de test in Abu Dhabi onze tweede rijder te laten rijden, zodat hij wat kilometers kan maken. Die test wordt helemaal verreden met het oog op volgend jaar. Ook al wordt er gereden met de auto van dit jaar, er wordt getest met de banden van volgend jaar en die willen we helemaal gaan begrijpen", zegt Force India-teambaas Otmar Szafnauer

"Ik denk niet dat het nodig is om de bekendmaking van Lance te gaan haasten. Het is beleefd om te wachten totdat Esteban Ocon weet wat hij gaat doen. Het zou voor hem mooi zijn om het vervolg aan zijn carrière zelf bekend te maken. Hij blijft in ieder geval tot het einde van het seizoen voor ons rijden", aldus Szafnauer tegenover Autosport.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • MadMurx

    Posts: 17

    "Ik denk niet dat het nodig is om de bekendmaking van Lance te gaan haasten. Het is beleefd om te wachten totdat Esteban Ocon weet wat hij gaat doen.

    De grootste onzin... Ocon weet donders goed dat hij vervangen wordt door Stroll.
    Het is eerder treurig voor Ocon dat ze er omheen blijven draaien.

    • + 0
    • 22 okt 2018 - 14:08
    • Nou, ik vind dit anders wel een stukje beleefdheid. Dat hij vervangen wordt weet iedereen. Nu wachten ze netjes tot dat Ocon bevestigd wordt door Williams voordat ze Stroll bevestigen

      • + 2
      • 22 okt 2018 - 14:29
  • Het is erop of eronder volgend jaar voor Lance. Ik ben bang voor hem, dat ie helemaal zoek wordt gereden door Sergio.

    • + 0
    • 22 okt 2018 - 14:12
    • joop

      Posts: 1.120

      Dat mogen we toch wel hopen dat Sergio hem het snot voor de ogen rijd......als dit niet gebeurt dan moet ik (en met mij velen denk ik) Lance een herbeoordeling geven.......... en daar zit ik ook niet echt op te wachten

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 14:37
    • Ik zou het juist leuk vinden als Lance Sergio goed partij kan geven!

      • + 1
      • 23 okt 2018 - 09:17
    • Snork

      Posts: 12.659

      Precies. Want het is nu niet zo dat Stroll minder is dan Sirotkin. Ik ben benieuwd hoe de verhouding met Perez gaat zijn. Ik heb gek genoeg het idee dat Stroll nog wel eens voor een verassing kan zorgen.

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 12:40
  • Maximo

    Posts: 6.832

    Ik ben vooral benieuwd in hoeverre Perez accepteert dat Stroll een voorkeurspositie krijgt binnen het team.

    • + 1
    • 22 okt 2018 - 14:15
    • beerkuh

      Posts: 2.468

      ik ook

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 14:23
    • joop

      Posts: 1.120

      Als Sergio ervoor zorgt dat ie Lance achter zich houdt in de kwalificaties dan zie ik geen probleem......

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 14:38
    • Maximo

      Posts: 6.832

      @JOOP

      Het gaat er denk ik ook om dat binnen een team er soms duidelijk meer naar de wensen van 1 coureur wordt geluisterd als het de ontwikkeling van een wagen betreft, of wie er wanneer mag testen bij de wintertests, et cetera, et cetera.

      Perez is een ander persoon dan Massa en ook nog niet in zijn nadagen van zijn carrière, dus ik denk niet dat hij stilzwijgend toe zal kijken als hij denkt achter gesteld te worden ten opzichte van Lance.

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 15:01
    • Het is nog altijd een team dat de inkomsten behaald uit het constructeurskampioenschap dringend nodig heeft. Ze gaan echt niet hun beste coureur saboteren om Lance er beter uit te laten zien.
      Je kunt veel zeggen van de familie Stroll, maar ik heb niet het idee dat ze de afgelopen jaren bij Williams een voorkeurspositie geeist hebben voor Lance.

      • + 1
      • 22 okt 2018 - 15:08
    • joop

      Posts: 1.120

      @MAXIMO

      Natuurlijk is politiek een heel groot deel van de F1.... Money talks.....absoluut... maar het grootste argument is nog steeds de prestatie die je neerlegt. Zeker in het begin van het seizoen moet Sergio toch zeker in staat worden geacht om Lance een blokje om te rijden......

      • + 1
      • 22 okt 2018 - 15:13
    • Er is meer geld geïnvesteerd in de carrière van Stroll dan dat Force India waard is. Dan weet je ook waar de prioriteiten liggen en dat is helaas niet bij het team.

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 15:40
    • Snork

      Posts: 12.659

      Wie zegt dat Stroll een voorkeurspositie gaat krijgen?

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 12:40
  • Als je banden wil begrijpen... moet je dan met ze praten?

    • + 0
    • 22 okt 2018 - 15:36

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 244
  • Podiums 4
  • Grand Prix 147
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 sep 1996 (25)
  • Geb. plaats Évreux, Frankrijk
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar