user icon
user icon

Stroll test in Abu Dhabi voor Force India

  • Gepubliceerd op 22 okt 2018 13:56
  • comments 17
  • Door: Niels Langenberg

Lance Stroll gaat na dit seizoen voor het eerst testen voor het team van Force India. Dat zal gebeuren tijdens de post-season tests in Abu Dhabi. De overstap van de Canadees van Williams naar Force India is nog niet officieel bevestigd, maar die bekendmaking lijkt nooit lang meer te kunnen duren. 

"Ik denk dat het goed zou zijn om tijdens de test in Abu Dhabi onze tweede rijder te laten rijden, zodat hij wat kilometers kan maken. Die test wordt helemaal verreden met het oog op volgend jaar. Ook al wordt er gereden met de auto van dit jaar, er wordt getest met de banden van volgend jaar en die willen we helemaal gaan begrijpen", zegt Force India-teambaas Otmar Szafnauer. 

"Ik denk niet dat het nodig is om de bekendmaking van Lance te gaan haasten. Het is beleefd om te wachten totdat Esteban Ocon weet wat hij gaat doen. Het zou voor hem mooi zijn om het vervolg aan zijn carrière zelf bekend te maken. Hij blijft in ieder geval tot het einde van het seizoen voor ons rijden", aldus Szafnauer tegenover Autosport.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • MadMurx

    Posts: 17

    "Ik denk niet dat het nodig is om de bekendmaking van Lance te gaan haasten. Het is beleefd om te wachten totdat Esteban Ocon weet wat hij gaat doen.

    De grootste onzin... Ocon weet donders goed dat hij vervangen wordt door Stroll.
    Het is eerder treurig voor Ocon dat ze er omheen blijven draaien.

    • + 0
    • 22 okt 2018 - 14:08
    • Nou, ik vind dit anders wel een stukje beleefdheid. Dat hij vervangen wordt weet iedereen. Nu wachten ze netjes tot dat Ocon bevestigd wordt door Williams voordat ze Stroll bevestigen

      • + 2
      • 22 okt 2018 - 14:29
  • Het is erop of eronder volgend jaar voor Lance. Ik ben bang voor hem, dat ie helemaal zoek wordt gereden door Sergio.

    • + 0
    • 22 okt 2018 - 14:12
    • joop

      Posts: 1.060

      Dat mogen we toch wel hopen dat Sergio hem het snot voor de ogen rijd......als dit niet gebeurt dan moet ik (en met mij velen denk ik) Lance een herbeoordeling geven.......... en daar zit ik ook niet echt op te wachten

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 14:37
    • Ik zou het juist leuk vinden als Lance Sergio goed partij kan geven!

      • + 1
      • 23 okt 2018 - 09:17
    • Snork

      Posts: 7.827

      Precies. Want het is nu niet zo dat Stroll minder is dan Sirotkin. Ik ben benieuwd hoe de verhouding met Perez gaat zijn. Ik heb gek genoeg het idee dat Stroll nog wel eens voor een verassing kan zorgen.

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 12:40
  • Maximo

    Posts: 6.285

    Ik ben vooral benieuwd in hoeverre Perez accepteert dat Stroll een voorkeurspositie krijgt binnen het team.

    • + 1
    • 22 okt 2018 - 14:15
    • beerkuh

      Posts: 1.856

      ik ook

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 14:23
    • joop

      Posts: 1.060

      Als Sergio ervoor zorgt dat ie Lance achter zich houdt in de kwalificaties dan zie ik geen probleem......

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 14:38
    • Maximo

      Posts: 6.285

      @JOOP

      Het gaat er denk ik ook om dat binnen een team er soms duidelijk meer naar de wensen van 1 coureur wordt geluisterd als het de ontwikkeling van een wagen betreft, of wie er wanneer mag testen bij de wintertests, et cetera, et cetera.

      Perez is een ander persoon dan Massa en ook nog niet in zijn nadagen van zijn carrière, dus ik denk niet dat hij stilzwijgend toe zal kijken als hij denkt achter gesteld te worden ten opzichte van Lance.

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 15:01
    • Het is nog altijd een team dat de inkomsten behaald uit het constructeurskampioenschap dringend nodig heeft. Ze gaan echt niet hun beste coureur saboteren om Lance er beter uit te laten zien.
      Je kunt veel zeggen van de familie Stroll, maar ik heb niet het idee dat ze de afgelopen jaren bij Williams een voorkeurspositie geeist hebben voor Lance.

      • + 1
      • 22 okt 2018 - 15:08
    • joop

      Posts: 1.060

      @MAXIMO

      Natuurlijk is politiek een heel groot deel van de F1.... Money talks.....absoluut... maar het grootste argument is nog steeds de prestatie die je neerlegt. Zeker in het begin van het seizoen moet Sergio toch zeker in staat worden geacht om Lance een blokje om te rijden......

      • + 1
      • 22 okt 2018 - 15:13
    • Er is meer geld geïnvesteerd in de carrière van Stroll dan dat Force India waard is. Dan weet je ook waar de prioriteiten liggen en dat is helaas niet bij het team.

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 15:40
    • Snork

      Posts: 7.827

      Wie zegt dat Stroll een voorkeurspositie gaat krijgen?

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 12:40
  • Als je banden wil begrijpen... moet je dan met ze praten?

    • + 0
    • 22 okt 2018 - 15:36
    • fluisteren, doet Max ook!

      • + 1
      • 22 okt 2018 - 15:45
    • Snork

      Posts: 7.827

      En knuffelen, worden ze warm van.

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 12:41

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 152
  • Podiums 0
  • Grand Prix 55
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 sep 1996 (23)
  • Geb. plaats Évreux, Frankrijk
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar