user icon
user icon

Onzekere toekomst voor Williams-rijders Sirotkin en Kubica

  • Gepubliceerd op 01 okt 2018 13:52
  • comments 36
  • Door: Niels Langenberg

Er valt nog niets te zeggen over de line-up van het team van Williams voor 2019. Het worstelende Britse team raakt met grote zekerheid Lance Stroll kwijt aan Force India, maar geloofd werd dat Williams in ieder geval Sergey Sirotkin en zijn sponsor, de Russische bank SMP, moest houden vanwege het geld. Volgens de Russische bank is er nog geen akkoord. 

"Er is nog geen overeenkomst voor volgend seizoen", zegt SMP-baas Boris Rotenberg tegen Tass. 

Het is ook onduidelijk of Robert Kubuca kans maakt. "Ik wil niet in dezelfde situatie komen als vorig jaar", zegt de Pool tegenover Eleven Sports. Iedereen heeft zijn deadlines en zijn trots. Er is nog geen besluit genomen, maar die komt er wel snel aan."

Kubica wil volgend jaar sowieso weer racen. "Mijn situatie in de Formule 1 is niet makkelijk, maar er zijn ook mogelijkheden in andere series. Voor mij is het vrij transparant. Ik wacht, maar wanneer er niets gebeurt, zal ik mijn eigen beslissing gaan nemen."

Reacties (36)

Login om te reageren
  • Met alle respect voor Kubica, hij kan beter elders zijn heil zoeken dan Williams en F1. Ik zie Williams volgend jaar nu niet ineens weer als 4e/5e team op de grid staan, hoezeer ik ze dat ook gun.

    • + 3
    • 1 okt 2018 - 13:55
    • The dre

      Posts: 2.184

      Ligt er maar net aan wat zijn prio's zijn natuurlijk. Ondanks dat het williams is, is het wel F1 (de konings klasse) of een andere klasse waar hij waarschijnlijk minder voldoening uit haald.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 13:59
    • Nou Kubica prioriteiten zijn natuurlijk F1, maar de F1 prioriteiten zijn natuurlijk geen een armige rijders in een auto , helaas voor Kubica, had hem graag 100% gezond in een auto gezien.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 16:23
    • Formule E ofzo inderdaad. Minder fysiek, door de langzamere snelheid heeft hij iets meer tijd om t stuurwiel goed vast te houden en natuurlijk de superstar shine van Agag over je heen.

      Ideaal voor een oude coureur die nog iets wil

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 20:37
  • maxiking

    Posts: 119

    Ocon + ...

    • + 0
    • 1 okt 2018 - 14:05
    • Brummbär

      Posts: 496

      Ik hoop het.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 14:06
    • @

      Posts: 171

      Ocon + Sirotkin (om de centen toch....)

      • + 1
      • 1 okt 2018 - 14:11
    • Om de centen ja, maar ook vind ik Sirotkin helemaal niet zo slecht met die auto. Het is wel degelijk een echte racer.

      • + 2
      • 1 okt 2018 - 14:26
    • Beri

      Posts: 2.639

      Ocon en Russell

      • + 1
      • 1 okt 2018 - 14:28
    • Grappig, Stroll is het slechtste van het slechtste en Sirotkin is een redelijke race, maar toch staat het 6 - 4 in raceresultaten voor Stroll.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 15:57
    • @

      Posts: 171

      @ CHEROKEE, Eens, maar hij heeft op mij nog niet echt indruk gemaakt.

      @ RUTH, denk dat Sirotkin nog wel moeite heeft met het een en ander, als rookie zijnde, Stroll daarintegen zou het eigenlijk nog beter moeten doen, maar hoor Stroll wel meer piepen op de radio dan Sirotkin

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 17:10
    • Ocon en Russel FTW

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 20:44
  • Ik dus

    Posts: 814

    Er schijnen nogal wat hoge heren met dik gevulde bankrekeningen uit Rusland bij elkaar te zijn gekomen afgelopen weekend...
    Misschien komt er een overname van materiaal en wat personeel en dan een compleet Russisch team op de grid volgend jaar ?

    • + 1
    • 1 okt 2018 - 14:14
    • Beri

      Posts: 2.639

      Mooi woord dat "schijnt"..

      • + 1
      • 1 okt 2018 - 14:27
    • Williams zal eerder ten gronde gaan dan verkopen. Dat heeft Sir Frank ooit eens gezegd. Denkt eerder dat de motoren voor nop zijn met Ocon als rijder daar.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 15:13
    • Lexx

      Posts: 742

      Denk niet dat Mercedes bereid is om zo veel te "betalen" voor een zitje bij een achterblijver. Korting op de motoren kan best maar geen 100% verwacht ik.

      Denk overigens ook dat Williams voorlopig niet verkocht zal worden.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 16:16
    • Smirnoff als hoofdsponsor?

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 20:45
  • Eau Rouge

    Posts: 345

    Ik herhaal het nog even voor de hardhorigen onder ons: Kubica rijdt nooit nog een Grand Prix. Ik zou zeggen Formula E. Maar dat wens ik zelfs mijn ergste vijand niet toe.

    • + 2
    • 1 okt 2018 - 14:32
    • Ik heb het een keer 2 rondjes volgehouden tot ik zag hoe ze een pit stop maakten. Ben toen overgeschakeld naar dammen... veel spannender.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 20:46
  • Wat zou Ocon + Russel toch waanzinnig zijn. Een duo dat barst van de talent (en ervaring aan Ocons kant). Maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren.

    • + 1
    • 1 okt 2018 - 14:34
    • Beri

      Posts: 2.639

      Zou wel een natte droom zijn ;)

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 14:36
    • Dat zou inderdaad een mooie line-up zijn ja.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 15:25
    • delange

      Posts: 1.129

      iets in mij zegt dat dit geen slechte keuze voor Williams zou zin ........2 gratis rijders en gratis motoren. Miss dat er dan wat punten gesprokkeld worden??
      Zou merc dit over hebben om hun 2 toppers te huisvesten?

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 19:43
  • mauz-rr

    Posts: 163

    Ik zou ook als voetballer ook liever spelen in de bodemklasse dan bankzitten in de hoofdklasse. Het verschil is alleen dat bij voetballers talent en vorm dat dicteert en in de F1 dat grotendeels door geld wordt bepaald.

    • + 0
    • 1 okt 2018 - 14:37
    • Kubica

      Posts: 3.438

      Jerzy Dudek (idd ook een Pool, een teken misschien) had er niet zoveel moeite mee bij Real Madrid. Z'n engelse club aan de champions league geholpen, Voor een paar miljoen per jaar naar Real gegaan en eigenlijk nooit meer onder de lat gestaan.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 14:53
  • Matan

    Posts: 62

    Mercedes neemt het Williams team compleet over , de onderhandelingen zijn bijna rond en de naam van het team blijft het zelfde.

    • + 0
    • 1 okt 2018 - 15:27
    • Beri

      Posts: 2.639

      Hahaha.. doe mij ook eens wat van jouw paddo's?

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 16:00
    • Matan

      Posts: 62

      @Beri nee geen paddo s , Special K
      gebruiken .

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 16:15
  • Matan

    Posts: 62

    Toto Wolff is aandeelhouder bij Williams, in opdracht van Mercedes wordt dit het B team . Zo kunnen hun 2 rijders daar in stappen voor 2019.

    • + 0
    • 1 okt 2018 - 16:22
    • BMW E30

      Posts: 641

      Dat gaat nooit gebeuren, bij Williams hebben ze nog zoveel trots dat ze zelfs de versnellingsbak zelf willen maken.

      • + 1
      • 1 okt 2018 - 18:09
    • Silfen

      Posts: 212

      Toto Wolff heeft zijn aandelen al lang geleden verkocht.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 20:47
  • "Het worstelende Britse team raakt met grote zekerheid Lance Stroll kwijt aan Force India"
    Kwijt raken ? , in simpele woorden zo van 'daar zijn ze van verlost' ?
    Of in de zin van 'Zo, opgeruimd staat netjes' ?
    Ik vind dat Williams met het uitstappen van Massa heel hard terug is gehold.

    • + 0
    • 1 okt 2018 - 16:36
  • jd2000

    Posts: 3.043

    Kubica had z'n trots allang moeten aanspreken. Sterker nog hij nooit meer aan een F1 avontuur moeten beginnen.

    • + 1
    • 1 okt 2018 - 16:47
  • elflitso

    Posts: 335

    Als je eerlijk en een beetje serieus F1 volgt dan is Kubica toch nooit meer een optie geweest?! Bedoel die gozer is er al zo lang uit, buiten het een beetje testen dan. Die kan echt die jonge honden, Ver, Lec, Oco niet meer aan.

    • + 1
    • 1 okt 2018 - 20:25
  • @ SPIELBERG, het verschil tussen Massa en Stroll bedroeg aan het einde van het seizoen amper 3 puntjes. Zo overdonderend is dit nu ook weer niet.

    • + 0
    • 2 okt 2018 - 13:07
  • Het verhaal Williams-Kubica was een goed bedoelde publiciteitsstunt. Je moet met iets de aandacht trekken natuurlijk.

    • + 0
    • 2 okt 2018 - 13:16

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Wie gaat de eerste race van het seizoen winnen?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Rusland
  • Geb. datum 27 aug 1995 (24)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar