user icon

Sirotkin maakt zich niet druk over Williams-stoeltje voor 2019

  • Gepubliceerd op 31 jul 2018 08:20
  • comments 21
  • Door: Jeroen Jonkers

Sergey Sirotkin ligt niet wakker vanwege de stoelendans voor het nieuwe seizoen. De Rus debuteerde dit seizoen voor Williams, maar vooralsnog is Sirotkin de enige rijder zonder punten. Toch houdt de Williams-coureur zich nog niet veel bezig met wat dit betekent voor zijn toekomst.

"Niemand heeft garanties in de Formule 1 en zeker in onze situatie is het slechtste wat je kunt doen, denken aan komend seizoen", vertelt Sirotkin. "Ik heb werk te doen en ik weet hoe ik dit moet doen. Ik weet wat het team van me verwacht."

"Ik doe dit werk omdat ik ervan houd, niet omdat ik ervoor betaald krijg. Het is geen 9-tot-5-baan. Ik heb deze baan, omdat ik mijn ziel erin leg. Zoals ik al zei, ik weet heel goed wat mijn rol is en hoe erg deze gewaardeerd wordt binnen het team. Voor de toekomst ben ik kalm."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Onheard: boordradio’s Max tijdens de GP van Hongarije

    youtu.be/mdN4TlQysuE

    • + 0
    • 31 jul 2018 - 08:28
    • Echt heel erg ontopic.

      • + 8
      • 31 jul 2018 - 08:45
    • Is het echt zo moeilijk om een keer niet over Max te beginnen? Plaats het dan in een Max topic (daar zijn er iedere dag genoeg van).

      • + 6
      • 31 jul 2018 - 08:55
    • Ik plaats zelden iets over Max.
      Lees het dan gewoon niet.........

      • + 1
      • 31 jul 2018 - 09:03
    • Arie54

      Posts: 3.627

      @F1FAN1993: Wat heeft Max hiermee te maken?

      • + 1
      • 31 jul 2018 - 09:41
    • Lees het niet is de grootste dooddoener die ik constant maar weer tegen kom op internet.

      • + 1
      • 31 jul 2018 - 09:45
    • F1fan1996 is niet de enige maar stront irriatant is het wel

      • + 1
      • 31 jul 2018 - 10:10
    • @F1fan1993: dit heeft niets met lezen of niet te maken, dit heeft gewoon met offtopic te maken meer chocola kan ik er niet van maken... Als je iets wilt zeggen prima, maar gooi het dan wel in het juiste topic. Ik ga hier ook geen verhaaltje over de kerstman neerzetten die de race wint van zijn rendieren....

      • + 0
      • 31 jul 2018 - 13:05
  • Arno J

    Posts: 79

    Op het moment dat tante Claire opstapt dan zal je wel een paar slapeloze nachten hebben. Wordt tijd voor een frisse wind door Williams. Neemt niet weg dat Sirotkin beter is dan Stroll.

    • + 0
    • 31 jul 2018 - 08:34
    • Kan moeilijk inschatten hoe goed hij echt is als coureur maar ik waardeer zijn instelling wel. Ondanks de waardeloze auto klaagt hij niet, werkt hij keihard, is hij altijd in de fabriek te vinden en heeft zelfs een woning betrokken vlakbij de fabriek. Ik denk dat hij met zijn werkhouding veel goodwill kweekt bij het team. Het zal voor het Williams personeel motiverender zijn om met Sirotkin te werken dan met Stroll.

      • + 3
      • 31 jul 2018 - 09:15
    • Hart voor de zaak heeft ie zeker wel!

      • + 0
      • 31 jul 2018 - 10:11
    • Hartley voor de zaak heeft ie zeker wel!

      • + 0
      • 31 jul 2018 - 11:59
  • Vanwege het verwachte aanstaande vertrek van de familie Stroll en dus ook Lance, hoeft Sirotkin zich weinig zorgen te maken over zijn stoeltje denk ik. Ik zie eerder nog dat Sirotkin misschien mee gaat naar Force Stroll en ook zijn miljoenen dus wegvallen voor Williams.

    • + 0
    • 31 jul 2018 - 09:45
    • Denk het niet. Ik verwacht dat Stroll zal proberen Perez te houden om te kijken of Perez Lance een beetje kan bijhoud. Of is dat zelfs voor Stroll wat al te veel hoogmoed?

      • + 0
      • 31 jul 2018 - 09:49
    • Stroll staat en eindigt dit seizoen al vaak genoeg achter Sirotkin. Het lijkt me sterk dat zo voor hem de lat nu nog hoger willen leggen door Perez te houden.
      Bovendien zal Perez dat zelf niet willen. 2e viool spelen in een team omdat papa Stroll zijn zoon wil promoten? Hij zal wel gek zijn.

      • + 0
      • 31 jul 2018 - 10:19
    • Perez naar Haas lijkt me een goede. Een Mexicaan in een Amerikaanse wagen. Ik hoor Trump al klagen hoe Mexicanen de jobs inpikken die de Amerikanen ook zouden kunnen!

      • + 0
      • 31 jul 2018 - 13:38
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Dit seizoen was al een last-minute bonus. Dan moet je er ook van genieten en niet je al halverwege zorgen gaan maken om de toekomst.

    Daarnaast doet hij het redelijk goed (Massa was wel veel sneller in verhouding tot Lance Stroll) en dat in combinatie met z'n sponsoring en toegenomen ervaring geeft altijd mogelijkheden in de F1.

    • + 0
    • 31 jul 2018 - 09:49
  • arie51

    Posts: 497

    Niets is zeker in de F1 maar om nu te zeggen dat je niet voor het salaris rijdt terwijl je er zelfs voor betaald om te mogen rijden is wel heel erg cru. Maar buiten dat er rijden slechtere piloten dan hij rond rijdt netjes rond en maakt op tijd plaats voor snellere bolides.

    • + 0
    • 31 jul 2018 - 10:33
    • AirJan

      Posts: 1.192

      Dat hij sponsors meebrengt betekend niet dat hij zelf geen salaris ontvangt he... Hij rijd echt niet als vrijwilliger rond in de F1 hoor.

      • + 0
      • 31 jul 2018 - 14:53
    • astridf1

      Posts: 332

      @arie51 Je bevestigt nu keurig wat hij zegt: hij rijdt niet voor het geld, hij brengt zelfs geld mee!. Als dat geen liefhebberij is... Even los van hoe goed hij wel of nie tis en of de sponsors dat betalen.

      • + 0
      • 1 aug 2018 - 01:24
  • Nero-S2

    Posts: 23

    Volgens mij neemt Sirotkin een leuke duit aan centjes mee naar Williams, dat zal ook wel schelen in zijn zorgen

    • + 0
    • 1 aug 2018 - 03:31

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Rusland
  • Geb. datum 27 aug 1995 (25)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit