user icon

'Leclerc tekent Ferrari-contract met waarde van 5 miljoen euro'

  • Gepubliceerd op 30 jun 2018 14:21
  • comments 38
  • Door: Bjorn Smit

Alles wijst erop dat Charles Leclerc vanaf komend seizoen het scharlakenrood van Ferrari gaat verdedigen. De Monegask zou een tweejarig contract ter waarde van vijf miljoen euro getekend hebben bij de Scuderia. Dat meldt het doorgaans goed ingevoerde Gazetta dello Sport.

Max Verstappen Fastest Lap? 6x your bet!

Leclerc is al enkele jaren lid van het opleidingsprogramma van Ferrari en zou hier mee de eerste zelf opgeleide coureur zijn die de hoofdmacht van de Italianen bereikt. Dit seizoen is het 20-jarige talent actief bij Sauber. Volgens het contract dat Leclerc heeft bij getekend bij Ferrari gaat hij in 2019 ongeveer 2 miljoen euro verdienen. In 2020 loopt dat bedrag op naar drie miljoen. 

Bij Ferrari moet Leclerc de teamgenoot worden van Sebastian Vettel. De aankondiging wordt verwacht tussen de Belgische en Italiaanse Grands Prix. Zijn komst zou betekenen dat Kimi Raikkonen moet zoeken naar een nieuwe werkgever. McLaren toonde al interesse in de diensten van de wereldkampioen van 2007, maar verder heeft niemand laten weten dat ze de Fin in dienst willen nemen.

Reacties (38)

Login om te reageren
  • ray1975

    Posts: 2.400

    respect.... Prachtig voor die jongen... Niveau Max... Kan mooie strijd worden.

    • + 0
    • 30 jun 2018 - 14:25
    • Klus

      Posts: 1.227

      Niveau Max moet nog maar blijken.

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 14:28
    • Ik mag toch hopen dat hij minder vaak ergens tegenaan rijdt...

      • + 6
      • 30 jun 2018 - 14:30
    • Deze jongen gaat eerder wereldkampioen worden dan Max. Let maar op.

      • + 4
      • 30 jun 2018 - 14:31
    • Je bedoelt, net zoals Vettel in Frankrijk?

      • + 2
      • 30 jun 2018 - 14:32
    • aesop

      Posts: 659

      @TonyHamill
      Die kans is aanwezig, maar hangt af van hoe Honda zich ontwikkelt en.of hij direct op Niveau van Vettel zit.

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 14:39
    • Dit nieuws is natuurlijk alleen voor de ‘niet ingewijden’ . De x-perts houden nog vol dat Ferrari geen honge talenten contracteert.

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 14:55
    • Jammer hoor. Mogelijk goed nieuws voor die jongen en Ferrari, komen de Max/Vettel bashers weer langs...

      • + 1
      • 30 jun 2018 - 15:11
    • Als Vettel (the “crash kid” ) zijn mentor wordt dan mogen ze wel wat extra reserve onderdelen meenemen naar iedere race ?

      • + 1
      • 30 jun 2018 - 19:25
    • Ik hoop dat Leclerc t red, ik denk dat je als Ferrari niet een 2e jaars rookie aan de druk die op een Ferrari coureur ligt moet willen blootstellen. Ferrari is nog wel even wat anders als RBR. Aan de andere kant; wat goed is komt snel...

      • + 1
      • 30 jun 2018 - 19:53
  • Hoop het zo enorm, maar geloof er geen bal van, media probeert Ferrari er gewoon toe te sturen.

    • + 0
    • 30 jun 2018 - 14:26
  • F1belg

    Posts: 52

    Ik hoorde op sky sport dat dit niet kan kloppen aangezien leclerc al sowieso een contract heeft bij Ferrari..

    • + 2
    • 30 jun 2018 - 14:27
    • nr 76

      Posts: 2.189

      Goed punt!!

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 14:35
    • Ze zullen wel nieuwe afspraken hebben gemaakt, Ferrari probably made Lecler an offer he couldn"t refuse ;)

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 14:39
    • nr 76

      Posts: 2.189

      De Italiaanse manier?

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 14:42
    • Ik geloog er geen zak van, hij zal best een contract bijgetekend hebben, maar niet om naast Vettel te gaan zitten.

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 17:38
  • Vandaag zijn motor stuk gereden. Hij vraagt teveel van zijn machine.

    • + 1
    • 30 jun 2018 - 14:28
    • Frits Pits

      Posts: 81

      Dat kan niet, motor is op allerlei manieren beveiligd. Dit is vorig jaar al veeeeeeelvuldig onderwerp van discussie geweest toen Max om de haverklap uitviel

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 14:49
    • Meenjennie

      • + 2
      • 30 jun 2018 - 14:54
    • Sarcasme filter: ON

      • + 2
      • 30 jun 2018 - 14:55
    • Te gretig

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 17:32
    • Alandaxa

      Posts: 45

      Ja...hij is te gretig....hij moet eens een voorbeeld nemen aan zijn teamgenoot Ericson....die spaart zijn motor tenminste. (sarcasmefilter:ON)

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 21:59
  • Heel vreemd als ze hem kiezen boven RIC. Hij heeft maar 8 races ervaring.
    Wie zegt dat 'ie over een paar maanden nog zo rijdt?

    • + 0
    • 30 jun 2018 - 14:30
    • Zal natuurlijk misschien de invloed van Vettel zijn, maar als dat werkelijk dereden is, dan gaan ze er nog spijt van krijgen bij Ferr.

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 14:31
    • Ik zie meer potentie in deze jongen dan als Daniël. Mijn mening.

      • + 2
      • 30 jun 2018 - 14:33
    • Rjh vandaag. Begrijp.je punt helemaal naast vettel zet je geen leclerq die is zo eerste rijderm een daniel past veel beter naast vettel. Altijd net niet snel genoeg

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 14:36
    • Is op zich wel mooi dat Leclerc nu zo in de focus staat. Alle persmuskieten duiken nu op hem. Heeft Max i.i.g. wat rust en luwte.

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 15:17
    • terazino

      Posts: 631

      Ik ookmrstef85. Hoe lang tuft Ric al rond bij RB zonder wk of grote hoeveelheden overwinnen te pakken? Merendeel van de mensen bij RB was al lang afgeserveerd.

      • + 1
      • 30 jun 2018 - 16:44
    • Coureurs naar een top team (budget van een topteam)

      Lewis Hamilton: 0 races ervaring
      Robert Kubica: 0 races ervaring
      Kimi Raikkonen: 17 races ervaring
      Alonso: 17 Races ervaring
      Max Verstappen: 24 races ervaring
      Vettel: 26 Races ervaring
      Riccardo: 40 Races ervaring

      Die beslissingen worden eenmaal snel genomen wanneer je een top coureur bent...

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 16:44
    • mediF1

      Posts: 2.818

      Hoe kan hij eigenlijk een contract tekenen als hij al bij Ferrari zit dan heeft hij toch al een contract het zou hooguit een contract verbetering kunnen zijn dan .

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 20:26
    • Alandaxa

      Posts: 45

      In het verleden reed Ricciardo naast Vettel bij RBR en was hij beter dan Vettel. Vettel wil Ric echt niet meer als teamgenoot.

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 22:03
  • sambal

    Posts: 1.015

    Let wel: Het is vooralsnog een gerucht! Ik vind het persoonlijk te snel,na 8 races.En wat als hij straks niet meer zo snel is...wordt het contract dan ontbonden?

    • + 0
    • 30 jun 2018 - 14:41
    • Dan zetten ze Kfiat in die auto ;)

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 14:44
    • nr 76

      Posts: 2.189

      Dan kunnen ze altijd nog hun testcoureur inzetten. Dat is Kvyatt!

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 14:45
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    In 2e seizoen gaat hij natuurlijk nog veel meer verdien, na een prima 1e jaar.

    • + 0
    • 30 jun 2018 - 15:50
  • mediF1

    Posts: 2.818

    Zonde het ging zo goed met hem .

    • + 0
    • 30 jun 2018 - 20:17
    • mediF1

      Posts: 2.818

      Dat is tevens ook de rede dat Riciardo zo gluiperig is se laatste tijd

      • + 0
      • 30 jun 2018 - 20:20

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 505
  • Podiums 25
  • Grand Prix 133
  • Land MC
  • Geb. datum 16 okt 1997 (23)
  • Geb. plaats Monte Carlo, MC
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar