user icon

Williams geeft uitleg over desastreus verlopen Grand Prix Monaco

  • Gepubliceerd op 01 jun 2018 11:30
  • comments 16
  • Door: Jeroen Jonkers

Het team van Williams kende een pijnlijke Grand Prix van Monaco. Sergey Sirotkin kende nog een aardige snelheid gedurende het weekend, maar teamgenoot Lance Stroll was nergens te bekennen. Het duo eindigde de race roemloos achteraan. 

Volgens technisch directeur Paddy Lowe konden de coureurs weinig doen aan de problemen die zij tjdens de race ondervonden. "Helaas hadden we op de grid problemen met de montage van de wielen op Sergey's auto, waardoor we te laat waren", aldus Lowe.

"Hierdoor kreeg hij een straf en lag hij een halve ronde achter het veld. Zijn race was vanaf dat moment verpest, hij kreeg de hele middag blauwe vlaggen. We hebben hem toen op een tweestopper gezet, wat eigenlijk de snelste strategie is. Hij kon gelukkig wat snelle rondes rijden tegen het einde van de race."

De race van teamgenoot Stroll was nog een gradatie erger. Volgens Lowe werd Stroll's lekke band veroorzaakt door oververhitte remmen. Daar bleef het echter niet bij. “We slaagden er niet in om het probleem te controleren op zijn tweede set, waardoor hij opnieuw een lekke band opliep", legt Lowe uit. 

"Ik de slotfase van de race hadden we het probleem wel op orde, maar nadat hij zoveel pitstops had gemaakt en dusdanig veel blauwe vlaggen had gezien, was Lance in geen enkele mogelijkheid om progressie te boeken."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • buuts

    Posts: 724

    Arme Williams... Ik zou beginnen met twee andere poppetjes in de auto's.

    • + 0
    • 1 jun 2018 - 11:40
    • CTRA

      Posts: 3.617

      Ik wil Sirotkin nog wel even zien.
      Ik heb het gevoel dat die jongen zich toch positief aan het ontwikkelen is.

      • + 3
      • 1 jun 2018 - 11:44
    • Ik weet niet CTRA, Hij heeft in de GP2 wel leuke dingen gedaan maar de resultaten zijn allemaal erg grillig.

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 12:37
    • CTRA

      Posts: 3.617

      Ik weet het ook niet, daarom wil ik hem nog wel even zien.
      Ik reken hem niet af op dingen die hij voor de F1 gedaan heeft.
      Ik heb het idee dat hij de overhand gaat krijgen op Stroll.
      Snap ik dat dat geen goede graadmeter is, maar die Williams lijkt me nu niet echt een goede wagen.
      Dus in dit geval krijgt hij dit jaar van mij het voordeel van de twijfel.
      Monaco vond ik hem tot de race goed bezig.
      Race zelf was niets te behalen voor hem na het debacle met de banden voor de wedstrijd.

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 12:42
    • 'k Heb meelij met Claire. Ze heeft blijkbaar niet door dat ze met Lowe een paard van Troje heeft binnengehaald, en deze expeditie met die opportunist alleen maar slecht kan aflopen. Ongelooflijk dat hij zelfs als woordvoerder fungeert hier.
      Mvr Williams heeft natuurlijk ook andere prioriteiten, maar hier stinkt iets regelrecht ten hemel, en team Williams gaat eraan onderdoor.

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 12:48
    • StevenQ

      Posts: 7.040

      helpt niet veel, Kubica en Rowland waren tijdens de testdagen ook niet ineens heel snel met die auto

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 12:54
    • Denk niet dat er talent is die dat wil.

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 15:34
    • Ik denk dat sirotkin wel een juiste coureur is voor Williams. Stroll daar en tegen mag nog niet eens in een trap auto rijden in het verkeerspark.

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 20:26
  • Volgens mij kreeg Stroll zijn 1e lekke band doordat hij zijn voorvleugel kapot reed op de achterkant van Ericsson?

    • + 0
    • 1 jun 2018 - 12:22
    • Ja toch?... Stroll was té agressief in de openingsfase.

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 12:29
    • Snork

      Posts: 11.877

      Klopt, direct na de toché reed hij met lekke band de pits in. Of was zijn band kort daarvoor lek gegaan waardoor de toché ontstond? Moeilijk te beoordelen.

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 12:33
    • Ja maar het was wel in de openingsfase van de race dus dan zouden het toch zeker geen oververhitte remmen/banden kunnen zijn. Klopt geen h#l van als je het mij vraagt. Hij probeert hier Lance gewoon uit de wind te houden omdat zijn papa de rekeningen betaald.

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 13:30
    • Je kan in de openingsfase (formatieronde) dus echt wel je remmen afbranden. Ik heb ze vaak zat zien staan aan de start met behoorlijk rokende remmen.

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 19:03
  • Uitgaan

    Posts: 298

    Wat hij wel goed deed was Max netjes voorbij laten

    • + 0
    • 1 jun 2018 - 13:51
  • Numnum

    Posts: 2.872

    Hij reed de eerste keer toch tegen de vangrail lek?

    • + 0
    • 2 jun 2018 - 00:23
  • mrjem

    Posts: 271

    Al zou je MAX nu in de williams zetten reed hij nog geen deuk in een pakje boter.
    Als de auto niet goed is win je er geen races mee.
    Een nieuw ontwerp team was niet verkeerd denk ik

    • + 0
    • 4 jun 2018 - 15:41

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land RU
  • Geb. datum 27 aug 1995 (25)
  • Geb. plaats Moskou, RU
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar