user icon

Kubica erkent 'comfortproblemen' bij Williams-rijders

  • Gepubliceerd op 30 mei 2018 09:52
  • comments 30
  • Door: Jeroen Jonkers

Williams-reserve Robert Kubica heeft toegegeven dat vaste rijders Lance Stroll en Sergey Sirotkin meer problemen ondervinden aan hun auto dan slechts een gebrek aan snelheid. In Barcelona klaagde Sirotkin over 'stoelcomfort' en blijkbaar ondervindt Stroll hetzelfde probleem. 

"Laat ik het zo formuleren zodat ik niemand kwaad maak; het probleem zit hem in het stoelcomfort", aldus Sirotkin over zijn problemen in de auto. Kubica heeft zelf ook enige ervaring opgedaan in de Williams en de pool erkent dat er meer aan de hand is dan alleen snelheidsproblemen.

"We hebben weinig comfort in de auto, maar dat is al sinds november bekend", aldus Kubica tegenover Eleven Sports. "Problemen moeten echter gedurende de winter verholpen worden, in plaats van pretenderen dat alles in orde is om zo politiek correct over te komen."

Toch wil Kubica niet te veel informatie over de problemen prijsgeven. "ik rijd niet, dus ik heb er niet veel meer aan toe te voegen", besluit de enkelvoudig Grand Prix-winnaar zijn verhaal. 

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Ja dat valt ook eigenlijk niet te ontkennen ;)

    • + 0
    • 30 mei 2018 - 09:58
  • CTRA

    Posts: 3.604

    Williams op zoek naar betere stoelgang!

    • + 2
    • 30 mei 2018 - 10:05
    • Baracca

      Posts: 197

      Laat de stoelendans maar beginnen...

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 10:17
    • CTRA

      Posts: 3.604

      Ik wacht het af met samen geknepen billen.

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 10:18
    • Taures

      Posts: 1.086

      Problemen met windje laten haha

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 10:21
    • "Toch wil Kubica niet te veel informatie over de problemen prijsgeven. "ik rijd niet, dus ik heb er schijt aan."

      • + 1
      • 30 mei 2018 - 10:34
    • CTRA

      Posts: 3.604

      Kubica heeft een Villeroy & Boch subway 2.0 directflush, die zit dus wel op zijn gemak in de auto.

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 10:39
    • Ik wil ook wat grappigs toevoegen maar het enige wat eruit komt is bagger...

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 10:49
    • Snork

      Posts: 11.220

      Rijden met een natte bilspleet is ook niet comfortabel...

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 11:41
    • Zou er dan overdruk of onderdruk in de cockpit aanwezig zijn?

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 12:20
  • meister

    Posts: 2.555

    Een nieuw stoeltje schuimen en ze rijden anderhalve seconden sneller.
    Wat een genie die Pool.

    • + 0
    • 30 mei 2018 - 10:12
    • Ik raad je aan om de link die ik heb geplaatst te bekijken @meister, voordat je zomaar wat neer plempt.

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 10:23
  • https://youtu.be/F9WVtZHYjds

    Leuk om eens te kijken als je het nog niet gezien hebt, maar vaker dan een keer mag ook..
    Blijft mooi.

    • + 1
    • 30 mei 2018 - 10:20
    • Beri

      Posts: 3.115

      Vanwege Rosanna?

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 10:34
    • Dat kan @Beri:)

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 10:44
    • Dacht even dat het mclaren 2018 van Alonso op Baku was.

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 12:26
  • Wordt het misschien te warm? Dat komt soms voor.
    Branden ze de billen, zitten ze op hete kolen of op zwart zaad?
    Ze zijn in ieder geval niet vooruit te branden...

    • + 0
    • 30 mei 2018 - 10:20
    • Als het dan toch te warm wordt is mijn logica: gas erop want je bent dan sneller aan de finish. Ben je er ook weer snel vanaf. Nu genieten ze er blijkbaar van..

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 14:35
  • Beri

    Posts: 3.115

    Toch doet zo langzamerhand Kubica Williams meer kwaad dan goed. Hij stelt zich vaak negatief op en valt daarmee, ook al is het misschien onbedoeld, Williams publiekelijk af.

    • + 0
    • 30 mei 2018 - 10:32
    • Maar dat doet Stroll ook...

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 10:45
    • Williams is al een tijd zelfs niet meer de schim van wat het vroeger was.
      Het probleem zit veel dieper dan wat Kubica laat uitschijnen.
      Sirotkin en Stroll zijn daar niet de oorzaak van, wel het slachtoffer.

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 10:53
    • Beri

      Posts: 3.115

      Maar Stroll is de vaste rijder @Maxiaans. Dat een testrijder dat doet is verbazingwekkend.
      En Williams heeft als enige probleem dat de FW41 niet functioneert zoals het bedoeld is. Zodra dat opgelost is, zijn ze sneller en verdwijnen dit soort randzaken ook naar de achtergrond. Het is jammer dat Williams nu in de hoek zit waar de klappen vallen. Maar was dit niet het geval geweest, dan was de kritiek op Williams en haar rijders ook niet zo groot geweest. Enfin, het is hoe het is.

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 11:26
    • Beetje kritiek mag toch wel..

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 11:34
    • Ik vind dat Kubica juist goede kritiek levert. Hij is eerlijk en geeft aan waar de pijnpunten zitten zonder daarmee Williams af te vallen of in diskrediet te brengen. Hij kan tenslotte niet zeggen dat de auto perfect is, dan valt de hele wereld al helemaal over Stroll en Sirotkin. Niets zeggen zou voor zo'n veteraan helemaal gek zijn.

      Eerlijk gezegd denk ik dat hij juist toestemming heeft van Williams. Williams is ervan overtuigd dat het probleem hoofdzakelijk bij de auto ligt en niet zozeer bij de rijders. Wanneer er niets gezegd wordt gaat iedereen zich focussen op de rijders, zeker omdat er aan hen al redelijk getwijfeld wordt.

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 12:24
  • Ahhh, de heren willen graag stoelverwarming, geperforeerd leer, ventilatie en graag een massage functie in hun zetel hebben. (Althans dat lees ik onder comfort), Ja, daar ga je inderdaad een stuk harder mee rijden.

    • + 1
    • 30 mei 2018 - 10:33
    • Maximo

      Posts: 6.774

      Of een mooie GPS / scherm om filmpjes mee te kijken, een luxe cupholder

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 10:40
    • DBGates

      Posts: 2.491

      @maximo daar leent de HALO zich prima voor om dat aan op te hangen

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 12:45
    • Trelas

      Posts: 719

      Halo wissers, automatisch parkeren, schietstoel...

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 12:49
  • daarom

    Posts: 790

    Stroll rijdt zijn vleugel en band aan gort en zegt dan niet te weten wat er aan de auto scheelt....Comfort lijkt me wel het laatste probleem bij Williams

    • + 1
    • 30 mei 2018 - 12:51
  • Tja, als je zoveel geld betaalt zoals Stroll en Sirotkin dan verwacht je wel een first class stoel van alle comfort voorzien. Niet zo'n economy seat zoals ze nu hebben gekregen.

    • + 0
    • 30 mei 2018 - 13:27

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Rusland
  • Geb. datum 27 aug 1995 (25)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar