user icon

Charles Leclerc: "Erg blij met punt, het was een zware race"

  • Gepubliceerd op 13 mei 2018 19:44
  • comments 27
  • Door: Mathijs Carolus

Voor het eerst sinds 2015 heeft het team van Sauber in twee opeenvolgende Grand Prix punten gescoord. Charles Leclerc sleepte een punt binnen dankzij een tiende plaats. De Monegask scoorde twee weken geleden zijn eerste punten in de Formule 1 dankzij een knappe zesde plaats. Na afloop verklaart de Formule 2-kampioen van 2017 dat het een zware race was en dat hij blij is met het gescoorde punt.

"Ik ben heel erg blij dat ik ook hier in Spanje punten heb gescoord. We hebben wederom een mogelijkheid benut die zich voordeed en daar kunnen we alleen maar erg blij mee zijn. In het begin had ik wat beter op mijn banden moeten letten. Ik reed achter de Renault van Carlos Sainz en wilde hem bijhalen. Daarbij reed ik mijn banden kapot, wat niet erg handig was. Het tweede deel van de race was ook zwaar. Ik probeerde Fernando Alonso nog achter me te houden, maar hij was te snel. Helaas moest ik aan het einde ook nog Sergio Perez voorbij laten. Ondanks dat ik de banden niet helemaal onder controle had ben ik blij met mijn punt", aldus Charles Leclerc na afloop van de race.

In de andere Sauber reed Marcus Ericsson ook lang in de punten. De Zweed maakte pas laat zijn stop en dat wierp hem terug naar de dertiende plaats. Sauber staat na vijf races op elf punten en een negende plaats in het constructeurskampioenschap.

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Wastegate

    Posts: 390

    Naam genoot; chapeau. Goed gedaan en weten waar de verbeterpunten liggen.

    • + 0
    • 13 mei 2018 - 19:54
  • Zeker netjes. Jammer dat alonso achter houden net niet lukte. Leqlerq is laatste tijd toch wel goed bezig. Ericcson is toch ook goed bezig dus nu verbleekt wellicht een beetje wat leqlerq laat zien omdat iedereen denkt ja ach ericson

    • + 1
    • 13 mei 2018 - 19:54
    • Persoonlijk vind ik m hierdoor alleen maar sterker lijken... Hoe moeilijk ik t ook vind om te zeggen... Ericcson is ver uit bezig met zijn beste seizoen tot nu toe in F1. Alonso had weer een sluwe ervaren actie die je niet gauw verwacht wat geweldige tv is (naast de buitenom actie eerder al)

      • + 0
      • 13 mei 2018 - 20:17
  • IK denk dat hij een topper wordt ook bij hem gaat de leercurve snel zeker in vergelijking met bv Stoffel en zeker Eric.

    • + 0
    • 13 mei 2018 - 19:57
  • Leclerc heeft het gevoel en de smaak te pakken, zijn kwalificatierondeje (onboard gezien) was ook al steengoed.

    • + 0
    • 13 mei 2018 - 19:58
    • silsur

      Posts: 1.017

      Pakt het supergoed op, wat hem helpt dat hij dit circuit goed kende, dan zie je echt zijn talent te voorschijn komen.

      • + 0
      • 13 mei 2018 - 20:50
    • De auto is ook niet slecht, mooi om te zien toch!
      Peter kan weer trots zijn.. zoals te zien was!

      • + 0
      • 13 mei 2018 - 22:30
    • was

      • + 0
      • 14 mei 2018 - 06:33
    • Was genieten van de Saubers.

      • + 0
      • 14 mei 2018 - 06:33
  • Voor mij nu al de ontdekking van het jaar. Een jongen met talent en een heldere blik. Die komt nog wel veel verder.

    • + 1
    • 13 mei 2018 - 20:00
    • Jaylie

      Posts: 253

      tip: vaker opstartklasses kijken! :)

      • + 2
      • 13 mei 2018 - 22:05
    • Jep was in de karting al bekend. Was ook op advies van max verstappen zijn opvolger bij var f3 .

      • + 0
      • 13 mei 2018 - 22:25
    • Idd schouten

      Was een van de heel weinigen die in t spoor van Max kon blijven hobbelen met gelijkwaardig materiaal , dus ik zie voor hem ook een hele grote toekomst weggelegd .

      Van Amersfoort riep al , Ik had met Max een Coureur van de Buitencategorie die je bijna nooit tegenkomt , maar een jaar later had ik er weer een !

      • + 0
      • 14 mei 2018 - 04:48
  • Inderdaad, groot talent maar vandaag was ik nog meer verbaasd over Ericsson en het geweldige gevecht dat hij met Carlos had, genoten.
    Zo had ik hem nooit eerder gezien.

    • + 1
    • 13 mei 2018 - 20:11
    • Vond ik ook mooi om te zien, ook nog met de grote Alonso:)

      • + 0
      • 13 mei 2018 - 22:31
  • Phantom01

    Posts: 558

    Wordt met de week beter.

    • + 0
    • 13 mei 2018 - 20:45
  • jd2000

    Posts: 4.954

    Aanwinst dit soort rijders, Leclerc, Gasly, Ocon. Samen met Max een nieuwe generatie die tenminste weer willen racen.

    • + 5
    • 13 mei 2018 - 21:50
    • MadMax

      Posts: 163

      helemaal mee eens! :)

      • + 0
      • 13 mei 2018 - 22:22
    • Yup!

      • + 0
      • 13 mei 2018 - 22:32
    • Zeker,al vindt ik Max in dit rijtje al een soort van veteraan. ;)

      • + 0
      • 13 mei 2018 - 22:44
    • 20 en al veteraan.. bizar toch? @man man man och och och...?

      • + 0
      • 13 mei 2018 - 22:50
    • Stroll natuurlijk ook he. Echt een enorme aanwinst voor de F1....

      ;)

      • + 0
      • 13 mei 2018 - 23:58
  • dizzy

    Posts: 1.435

    Volgend seizoen bij Haas? Ik weet wel iemand die daar z.s.m. weg kan.

    • + 2
    • 13 mei 2018 - 23:42
    • kortvdl

      Posts: 1.063

      Ja mijn idee!, nadat hij zei dat hij zijn rijstijl aan moest passen(onderstuur ipv. Overstuur of andersom) heeft hij 2 knappe races gereden!

      • + 0
      • 14 mei 2018 - 08:22
    • Zal me niks verbazen als dit daadwerkelijk gaat gebeuren.

      • + 0
      • 14 mei 2018 - 09:16
  • Weer netjes gereden! Ben benieuwd hoeveel punten hij dit jaar nog meer gaat scoren.

    • + 0
    • 14 mei 2018 - 09:13
  • Conjo65

    Posts: 198

    Haalt alles uit de wagen, gewoon top gedaan. De manier hoe hij Alonso inhaalde prachtig. Top talent....

    • + 0
    • 14 mei 2018 - 09:31

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar