McLaren gebruikt geüpdate 2010-auto tijdens eerste wintertests
- Gepubliceerd op 08 jan 2011 01:02
-
33
- Door: Robin Smeets
Volgens het Britse magazine Autosport zal het team in Valencia, waar van 1 tot en met 3 februari getest wordt, de auto van vorig jaar inzetten. Hier zouden wel de aerodynamische updates op aangebracht zijn die bestemd zijn voor komend seizoen. Dit geeft McLaren nog wat extra tijd om de auto in de windtunnel te testen.
McLaren zou niet het enige team zijn die een 2010-auto inzet in Valencia. Force India, Virgin en HRT hebben eerder al bevestigd dat het begin februari nog niet de nieuwe auto zal laten rijden. Regerend wereldkampioen Red Bull Racing werkt juist zo hard mogelijk door om de auto wél op tijd klaar te hebben.
Voorlopige lijst van teampresentaties in 2011:
Lotus Renault GP - 31 januari (Valencia)
Sauber - 31 januari (Valencia)
Scuderia Toro Rosso - 1 februari (Valencia)
McLaren - 4 februari (Berlijn)
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Scuderia Toro Rosso
- Basis Faenza, Italië
- Daniel Ricciardo 3
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Sebastian Vettel 15
- Daniel Ricciardo 16
- Jean-Eric Vergne 17
- Jean-Eric Vergne 18
- Daniel Ricciardo 19
- Sebastian Vettel 19
- Nyck de Vries 21
- Yuki Tsunoda 22
- Alexander Albon 23
- Jean-Eric Vergne 25
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Brendon Hartley 28
- Max Verstappen 33
- Liam Lawson 40
- Carlos Sainz jr 55
94.365 reacties op Scuderia Toro Rosso
46 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Scuderia Toro Rosso

Reacties (33)
Login om te reagerenPosts: 439
Hmm, dat heb ik ze toch nog nooit weten doen
Posts: 15
Zien doen is het.
Maar dat ff ter zijde, ik heb ze het volgens mij ook nog nooit zien doen. Voor de eerste 3 dagen kan dat ook niet zo\'n kwaad, maar ze zullen toch ook vrij snel daarna de echte kilometers met de nieuwe bolide gaan maken.
Posts: 11.414
Dit gebeurt toch wel vaker? Vorig seizoen Red Bull toch ook nog? Of sloegen die de hele eerste test toen gewoon over? In 2009 werd er ook veel getest met 2008 auto\'s met aangepaste aerodynamica.
Het was vroeger wel gebruikelijk dat ze zelfs na een paar races pas met de nieuwe auto kwamen. Met de huidige regels (homologatie van chassis etc) is dat eigenlijk niet meer mogelijk.
Posts: 10.089
redbull sloeg doen 6 testdagen over, i.i.g. gingen ze uberhaupt pas rijden vanaf 9 februari
Posts: 561
Dan komen ze gewoon tijd te kort, simpel...
Posts: 121
Red Bull was vorig jaar zelfs helemaal niet aanwezig bij de 1ste test. We weten allemaal hoe dat heeft uitgepakt. McLaren is nu aanwezig met een geupdate auto van 2010 met 2011 onderdelen zodat de 2011 auto wat langer in de windtunnel kan, net als die van Red Bull vorig jaar!
Ja ik voel het aan alles, dit wordt het jaar van McLaren!
Posts: 302
Ja, ja, de wens is de vader van de gedachte.
Posts: 1.887
Dit hebben ze wel zeker eerder gedaan. In 2003 hebben ze zelfs het hele seizoen met de ge-update MP4/17D gereden, aangezien de MP4/18 niet goed genoe was.
Posts: 917
De MP4/18 kwam geeneens door de crashtests. Er was fundamenteel iets mis met die auto, dat is wel iets anders dan een oudere auto gebruiken voor de wintertests.
Valt me wel op dat er veel teams zijn die dit zeggen te doen. Opvallend, want het lijkt er op dat het dichter en dichter bij elkaar komt en vooral McLaren en Ferrari weten nog uit 2009 wat een achterstand in het begin kan betekenen. Maar goed, RBR deed inderdaad geeneens mee aan de eerste test, we zullen zien. Ik heb alleen in McLaren een hoop meer vertrouwen dan in FI en HRT..
Posts: 7.033
goed nieuws dit! Auto zo laat mogelijk aan de concurrentie tonen en extra dagen testen in de windtunnel kan juist een voordeel zijn, redbull deed het vorig jaar ook.
Posts: 10.089
idd maar 3 dagen vind ik niet echt een \'\'teken\'\' ofzo.. het is i.i.g. niet nadelig
Posts: 7.033
2011 is meer een doorontwikkeling van 2010. Mclaren zal denk ik al ver genoeg zijn en daarom waarschijnlijk maar 3 extra dagen in de windtunnel om de puntjes op de i te zetten. Zodra het naar je zin is en het doel is bereikt waarom dan nog verder testen in de windtunnel? Dan kan je beter vanaf dan het circuit op en dat doen ze dan ook wel.
Posts: 602
Het zou zomaar kunnen dat McLaren een \"special feature\" op de auto heeft zitten en daarmee zo laat als mogelijk naar buiten wil treden zodat een eventuele voorsprong behouden blijft.
Posts: 1.265
Zoals Red Bull vorig jaar met hun lage uitlaat.
Posts: 7.033
Ja dat is het hoogstwaarschijnlijk. En Redbull deed vorig jaar hetzelfde, geloof mij maar dat dat ook gwn puur een tactisch spelletje was.
Posts: 7.033
Vorig jaar was het Redbull die ervoor koos om een paar dagen langer in de windtunnel door te brengen. Dat bleek goed uit te pakken. Mclaren ziet net zoals Redbull vorig jaar meer ontwikkelings progressie door langer in de windtunnel te testen als testen op Valencia. Ik ben benieuwd en beschouwd dit zeker als positief!
Posts: 10.089
ik denk niet dat Mclaren dit doet voor iets special Feature
want ze stellen het maar 3 dagen uit..
Posts: 7.033
Testweek op Jerez begint pas 10 Februari dus in pricipe stellen ze het 9 dagen uit, want tot die tijd zitten ze nog in de windtunnel :)
Posts: 962
Ik hoop het, maar het is niet echt een teken, kan ook zijn dat ze simpelweg tijd tekort komen en dat de wagen nog niet af is.
Posts: 619
Zullen ze wel weer iets nieuws bedacht hebben wat ze niet aan de andere teams willen showen. Komen ze in het rijtje BrawnGP\'09 - RedBull\'10. Superhelm ofzo.
Posts: 9.176
Super snelle ventieldopjes ;-)
Posts: 18.535
Supersnelle wielen?
Posts: 19
Ze stellen het maar 3 dagen uit? dat is alleen met het onthullen van de auto de volgende test is week later dus dat is meer als 3 dagen dacht ik zo. 1 tm 3 feb test valencia en 10 tm 13 feb test op jerez
Posts: 1.725
En waarom Berlijn ?
Posts: 9.176
Omdat Woking zo saai wordt op den duur?
Posts: 1.725
Als je niets zinnig te zeggen hebt , zwijg dan gewoon.
Het is dus in Berlijn op vraag van de sponsor Vodafone.
Posts: 561
Prachtig hoe mensen hier denken dat 3 dagen extra in de windtunnel van alles positiefs betekend... Ze beginnen in Juni met de auto te tekenen die 3 dagen aerodynamisch doorwerken is 0.5% van het hele traject... RedBull gaf gewoon aan niet klaar te zijn vorig seizoen, het is nooit goed later te statten met de tests want die zijn er amper het is juist zaak zoals RB ook aangeeft dat ze dit jaar wel op tijd klaar zijn. Ik denk dat ze bij Mclaren gewoon maximaal willen doorwerken op gebied van aerodynamica lagen ze 2010 vet achter nu met extra kilo\'s van kers erbij is aerodynamisch voor iedereen een enorme uitdaging erbij...
Posts: 9.176
Klopt dat ze ook gewoon achter kunnen liggen met de ontwikkeling.
Maar dat kan dan nog steeds dat ze achterliggen met het door ontwikkelen van hun \" Speciaal Feature\" die bv pas in oktober ofzo bedacht is door een engineer. Tijdens het kleien op de wc:-)
Hoe dan ook, over een maand de eerste indrukken en over 61 dagen de race. Dan zullen we het zien.
Posts: 3.077
Vorig jaar hadden ze de F-Duct. Maar daarom kwamen ze niet later met de nieuwe auto. Nee, ze teste de eerste dagen gewoon zonder F-Dhct. Pas op het laatste moment hebben ze de F-Duct erop gezet.
Ze willen gewoon eerst testen met de 2010 auto, zodat ze net wat langer in de windtunnel kunnen werken. Dit zegt helemaal niks over of ze wel of niet een special feature hebben. Waarschijnlijk zien we een special feature een voor Bahrein pas.
Posts: 9.253
Naja beter dan dat ze met de nieuwe auto gaan testen en de tijden zo belabberd zijn dat ze de achtervleugel van het jaar daarvoor van stal moeten halen om nog enigzins mee te komen
Posts: 11.414
McLaren zei dat ze die oude achtervleugel gebruikten omdat de nieuwe vleugel, die ze aan het ontwikkelen waren, net zoveel downforce zou geven.
Tijdens de laatste wintertest (samen met Williams) reden ze dan ook inderdaad al met een dubbele diffuser. Ze hebben die echter pas ingezet nadat die door de WMSC was goedgekeurd.
Posts: 11.414
Force India gaf aan dat ze de eerste test met hun 2010 auto doen omdat ze dan de nieuwe Pirelli banden kunnen testen met een bekende en betrouwbare auto. Zit ook wel weer wat in.
Posts: 18.535
Is ook mijn theorie.