user icon

Pitcrew Haas F1 hoeft niet te vrezen voor hun baan

  • Gepubliceerd op 27 maa 2018 09:41
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Haas F1 Team voert geen ontslagronde door na de desastreus verlopen pitstops tijdens de Grand Prix van Australië. De Amerikaanse renstal leek in Melbourne op weg naar een dubbele puntenfinish totdat de pitcrew bij de stop van zowel Kevin Magnussen als Romain Grosjean steken liet vallen.

Beide coureurs moesten vlak na hun pitstop de strijd staken. Een drama voor een team als Haas F1, aangezien de Amerikaanse renstal minder middelen heeft om de ontwikkelingswedloop vol te houden en elk punt aan het begin van het seizoen dus heel goed kan gebruiken.

Maar er zullen geen koppen rollen. Voor Haas F1-teambaas Günther Steiner is deze kwestie nu wel klaar. "Waarom zouden we hierover door blijven zeuren?", vertelde hij aan Blick. "De betreffende verantwoordelijken weten heel goed dat ze schuldig waren. De wheel guns, de wielmoeren en de hubs zijn hetzelfde als vorig jaar."

"We gaan niemand ontslaan. Misschien was de druk van de twee belangrijkste pitstops sinds ons debuut in 2016 simpelweg te groot. Nu moeten we gewoon harder werken met dezelfde pitcrew. De auto is zeer goed, waardoor we Bahrein en de rest van het seizoen met optimisme tegemoet kunnen zien."

Grosjean sloot zich daarbij aan en concludeerde dat de Haas F1 VF-18 beter is dan de wagens waarmee hij eerder voor Lotus heeft gereden. "De enige troost is dat ik nooit eerder met zo'n goede auto heb gereden in de Formule 1."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Goedzo! Het kan ze geen moer schelen. Zou ook raar zijn als je ze ontslaat vanwege 1 fout/defect materiaal. Ik hoop dat Haas het kan volhouden dit jaar.

    • + 2
    • 27 maa 2018 - 09:50
    • Robinho85

      Posts: 234

      Het kan ze geen wielmoer schelen? :P

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 09:51
    • Het scheelde anders wel een moer, namelijk een die niet goed vast zat

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 09:52
    • Daarom zeg ik ook ze, want het maakt ze niet uit wie de fout maakte en ontslaan ze niet. @robin, see what I did there;).

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 10:17
    • "Zou ook raar zijn als je ze ontslaat vanwege 1 fout/defect materiaal" 1 fout? Nee het waren er 2 ;-) Maar dat maakt verder geen moer uit, gebeurd is gebeurd

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 10:38
    • Vince78

      Posts: 493

      @samalbei, het waren 2 fouten inderdaad. Maar wel 2 verschillende posities. Linksvoor en linksachter.

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 11:56
  • Brede AA

    Posts: 167

    Ze hebben afgelopen zondag aardig geïnvesteerd in de potcrew zullen we maar zeggen. Zou dom zijn om ze nu te ontslaan ;-)

    • + 0
    • 27 maa 2018 - 09:54
  • Twaron

    Posts: 177

    Ik denk dat haas nog wel eens kan stunten dit jaar.
    Als ik naar de snelheid keek, viel me niet tegen.

    • + 1
    • 27 maa 2018 - 09:56
    • Oh, maar ze hebben al flink gestunteld in de 1e race, dus dat komt wel goed ;)

      De racepace wat uitstekend, maar dat mag ook wel. Die Ferrari in de kleuren van Haas was vorig jaar ook 1 van de snelste wagens van het veld.

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 10:16
    • fanmale

      Posts: 91

      Denk niet dat afgelopen race representatief is voor hoe haas ervoor staat. Ze hadden een goede start en vervolgens rijden ze op een circuit waar niet ingehaald kan worden. Wil ze volgende race wel zien op een circuit waar wel ingehaald kan worden. Mijn inziens dus een vertekend beeld. Hoop trouwens wel dat iemand mij na de volgende race corrigeerd want gun/wens hun een topseizoen

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 10:35
  • mrjem

    Posts: 271

    Altijd al een fan geweest van dit team, hoop dat ze nog heel wat punten scooren dit seizoen.

    Maar twee keer een fout gemaakt ? was het geen materiaal fout ?

    • + 1
    • 27 maa 2018 - 09:56
    • Wheelgun stond op standje reverse, vergeten om te zetten naar fastforward..

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 10:43
    • Tjah daar ben ik dus ook nog niet helemaal uit. Toen ik Ted's Notebook keek duidde hij enerzijds op het verkeerd bevestigen van de moer maar dat het ook nog wel eens kon liggen aan de compressors van die wheelguns die niet de optimale druk gaven.

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 10:51
    • Exact

      Posts: 317

      Zou inderdaad te weinig druk in de stikstofcilinder kunnen zijn geweest. Details make a good team a great team.

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 19:02
  • Q&Q

    Posts: 1

    www.facebook.com/F(...)s/1007580606065588/ Toch mooi van Grosjean.

    • + 2
    • 27 maa 2018 - 10:45
    • Deze zag ik ook voorbij komen! Een echte gentleman! Goeie reactie van Grosjean!

      • + 1
      • 27 maa 2018 - 12:46
    • Top gedaan van Grosjean, het is en blijft natuurlijk een erg emotionele gast ;)

      • + 1
      • 27 maa 2018 - 12:56
  • JV fan

    Posts: 2.068

    als de pitcrew hetzelfde was als vorig jaar.. waarom zou je ze dan ontslaan ? als ze fout op fout hadden gemaakt, ja ok, maar nu ??

    • + 0
    • 27 maa 2018 - 11:01
  • silsur

    Posts: 1.017

    Terecht niet ontslaan, human error wordt zelden op zich staand gemaakt. Haas zou er goed aan doen te onderzoeken wat de oorzaken zijn dan het bij twee monteurs verkeerd ging. Onvoldoende training? Luchtdruk (mech. problemen)? Verkeerde instructies?

    Niemand maakt 'express' een dergelijke fout, en ook niet 'zomaar' als het vorig jaar iedere keer goed ging. Je moet juist de onderliggende oorzaken wegnemen.

    • + 0
    • 27 maa 2018 - 12:35
    • Nelewart

      Posts: 51

      Het team heeft al aangegeven dat ze te weinig hadden geoefend.

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 13:05

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel