user icon

Stroll: "Gewaagd concept van Williams heeft tijd nodig"

  • Gepubliceerd op 22 maa 2018 15:57
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Williams heeft met de FW41 gebroken met het concept van de voorgangers van de bolide voor 2018. Tot nu toe heeft het de Britse renstal weinig gebracht. Tijdens de wintertests vertoefde Williams steevast in de onderste regionen. Coureur Lance Stroll geeft toe dat zijn team nog niet in een topvorm steekt.

"Het ontwerp van de nieuwe auto is gewaagd, gedurfd, en het zal meer tijd vergen om alles eruit te halen dat erin zit", aldus de jonge Canadees tegenover La Presse. "De nieuwe wagen is nu al beter dan de bolide van vorig jaar, maar dat geldt voor iedereen. Pas komend weekend in Melbourne weten we waar we echt staan."

Voor Stroll wordt het zijn tweede seizoen in de koningsklasse van de autosport. "Het klopt dat ik het vorig jaar bij vlagen zwaar heb gehad in de auto, maar ik voel me nu stukken beter. Met ervaring op zak denk ik dat ik komend seizoen veel sneller voor de dag kan komen."

"Het is lastig om het goed te doen in de kwalificaties als de sessie na Q1 of Q2 al voorbij is, zoals vorig jaar voor mij het geval was. Het is lastig om te wennen aan de banden en de limiet van de wagen te vinden als je maar één rondje of twee rondes hebt om het te doen. Maar ik weet nu veel beter wat ik kan verwachten, dus ik ga ervan uit dat ik me veel beter zal kwalificeren."

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Dat wordt hem niet. Halverwege het seizoen komt de focus op 2019 te liggen..

    • + 0
    • 22 maa 2018 - 16:00
    • Arie54

      Posts: 3.624

      En daarna een verkoop van het team aan Papa Stroll.

      • + 0
      • 22 maa 2018 - 17:50
    • Zucht

      Posts: 452

      om daarna het team klaar te maken voor de gp2

      • + 0
      • 22 maa 2018 - 18:49
  • Succes Williams, met het doorontwikkelen van jullie auto met deze onervaren gassies.

    • + 1
    • 22 maa 2018 - 16:12
    • Beri

      Posts: 2.945

      Dankjewel!

      • + 0
      • 22 maa 2018 - 16:17
  • Is ook een goed excuus, dat gewaagde concept. Het gewaagde concept zit hem al in het feit dat ze twee ondermaatse pay-drivers hebben met weinig ervaring. Maar goed, wat betreft dat laatste mogen ze mij graag het tegendeel bewijzen.

    • + 5
    • 22 maa 2018 - 16:13
    • Esdamion

      Posts: 814

      Dat lijkt me nou inderdaad de grootste factor voor het langer duren van het alles eruit kunnen halen. Met Stroll gaan ze de oorlog niet winnen. Sirotkin heeft mij ook nog niet weggeblazen. Maar die zou zomaar weleens sneller kunnen zijn dan Stroll.

      • + 0
      • 22 maa 2018 - 16:29
    • Dat laatste ben ik met je eens Esdamion, echter is de vraag of dit de juiste graadmeter is of je in deze sport thuishoort. Maar zo hebben we tenminste wel iets om over te zeuren natuurlijk ;)

      • + 1
      • 22 maa 2018 - 16:34
    • Esdamion

      Posts: 814

      Ik ben als kind in een bad azijnzuur gedompeld, zeuren kan ik wel :P

      • + 2
      • 22 maa 2018 - 19:52
  • Dus wat hij eigenlijk wil zeggen, het is niks, het was niks en het wordt niks ...

    • + 0
    • 22 maa 2018 - 16:17
    • Wat hij zou moeten zeggen is: 'Ik pas precies bij deze wagen, de wagen is even onvoorspelbaar en slecht als ik ben. Nu kan ik tenminste ook zeggen dat het materiaal niet goed is.'

      Even zonder gekheid, eigenlijk best bijzonder voor een coureur als Lance Stroll om kritiek te uiten op een wagen gemaakt door Williams. De man is zelf (momenteel) natuurlijk ook alles behalve perfect en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

      Ik blijf erbij, die jongen zo vroeg te laten rijden in de F1 doet wellicht afbreuk aan de potentie die hij had kunnen hebben. Ze wouden het Verstappen effect denk ik, maar zo werkt het niet. En wellicht is deze jongen een mooie toekomst ontnomen puur door zo vroeg te laten debuteren en dwaalt hij samen met het geld van papa binnen enkele jaren af naar lagere klassen terwijl hij anders in 2020 best indruk had kunnen maken bij zijn debuut op 21 jarige leeftijd. Das over het algemeen toch een prima leeftijd bij een debuut als je geen Max Verstappen heet ?

      • + 0
      • 22 maa 2018 - 20:44
  • z0mer

    Posts: 2.085

    Gaat moeilijk worden voor Williams. Kijk McLaren heeft wat slechte jaren en weinig sponsoren, maar die hebben in ieder geval nog een succesvol bedrijf en rijke eigenaren, waardoor ze bijvoorbeeld afscheid kunnen nemen van Honda. Wat kan Williams? Niet veel, die zijn afhankelijk van twee coureurs die wat geld in het laatje brengen.

    • + 0
    • 22 maa 2018 - 16:20
    • Stroll is miljardair.... Geschat vermogen 2.7 miljard... Zou mij niet verbazen als hij de hele (Williams) tent koopt... Als het slecht gaat is het nog is niks waard ook....

      • + 0
      • 22 maa 2018 - 16:29
    • Ze kunnen beter een keer 2 goede betrouwbare ervaren rijders er in zetten en ze de wagen laten ontwikkelen. Ja dan maak je misschien een jaar verlies maar je hebt dan wel meer ervaring om de wagen beter te maken en je en krijgt meer geld omdat je waarschijnlijk hoger eindigd. Wat ze nu doen is zelfmoord en past niet bij dit team. Neem perez en een raikonen volgend jaar. Probeer het tenminste, Rai kan je gratis overnemen en kost wel wat salaris en voor perez moet je dan voor 1 keertje maar een beetje geld overmaken maar dan heb je 2 rijders die ook echt een beetje kunnen rijden en de wagen beter kunnen maken.

      Of is dit teveel?

      • + 1
      • 22 maa 2018 - 16:37
    • @Royalere, als ze Perez weten te strikken bij Williams doen ze het goed, die gast heeft talent en brengt een miljoentje of 15 aan sponsoring mee. Ik betwijfel echter of Perez zelf wel interesse in Williams heeft, dat is niet bepaald een stap hogerop zoals hij ambieert.
      En weet niet wat Raikkonen het team zou kunnen brengen, qua racen lijkt hij het vuur beetje kwijt te zijn, mss ontwikkeling van de wagen

      • + 2
      • 22 maa 2018 - 17:04
  • Het Chassis heeft tijd nodig om aan de coureurs te wennen, duurt ongeveer een jaartje, en dan is het in orde.

    • + 1
    • 22 maa 2018 - 16:36
  • Hij is beetje makkelijk maar ik ga hem toch maken: Jij had meer tijd nodig gehad.

    • + 1
    • 22 maa 2018 - 16:56
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Na de titel dacht ik even dat hij het "Concept onervaren of matige coureurs" bedoelde en zichzelf meer ademruimte wilde geven.

    • + 0
    • 22 maa 2018 - 17:18
  • Box1986

    Posts: 1.662

    Je moet de limiet al zoeken voor de quali, namelijk in 1 van de vrije trainingen. Eerst dacht ik hem nog het voordeel van de twijfel te geven maar komt meer en meer over als een idioot.

    • + 0
    • 22 maa 2018 - 18:31
    • Hoe zit het eigenlijk met het aantal strafpunten voor de stuurrukker? Kunnen we ons al verheugen op een race op de bank zitten en Kubica in zijn wagen?

      • + 0
      • 22 maa 2018 - 20:03
  • Rimmer

    Posts: 8.223

    Welk gewaagd concept?
    Williams was vorig jaar al heel vroeg met deze auto bezig. Elke keer kwam weer het excuus dat men al bezig was met 2018 en Paddy er zo hard aan werkte etc etc.
    De auto was in december al klaar en de wintertest kon ze niet vroeg genoeg komen.
    Uiteindelijk allemaal grootspraak van een team in verval dat haar stoeltjes verkoopt aan de hoogste bieder en oprecht geloofd dat deze Kaltenborn aanpak succesvol is.

    • + 2
    • 22 maa 2018 - 20:11
    • Precies !

      Ze hebben nu n auto gebouwd die niet eens fatsoenlijk een bocht kan maken in een voor formule 1 begrippen fatsoenlijke tijd

      • + 1
      • 22 maa 2018 - 22:55
    • Zo denk ik er ook over. Ik ben er van overtuigd dat de sterkste rijder op de bank zit. En zoals topsport beaamt moet de sterkste altijd opgesteld worden.

      • + 0
      • 22 maa 2018 - 23:42
    • d@nny

      Posts: 2.459

      @motori-arts

      Accepteer nou gewoon dat Kubica op de bank zit. Het is zo besloten dus gewoon accepteren joh...

      • + 0
      • 23 maa 2018 - 14:01
  • Kubica

    Posts: 3.925

    Het indekken van zichzelf is begonnen ...

    • + 0
    • 22 maa 2018 - 22:55

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Canada
  • Geb. datum 29 okt 1998 (22)
  • Geb. plaats Montreal, Canada
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec