user icon
user icon

'Daniil Kvyat zat recent in de simulator van Williams'

  • Gepubliceerd op 18 dec 2017 13:39
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Williams is het enige team dat nog een opening voor volgend seizoen heeft. Lance Stroll is zeker van zijn plek binnen de Britse renstal, maar wie volgt Felipe Massa op? Williams is er nog niet uit en tilt de beslissing over de jaarwisseling heen.

Sergey Sirotkin heeft de beste papieren. De Rus beschikt over een aanzienlijk budget en bij de bandentest op Yas Marina Circuit liet hij een betere indruk achter dan Robert Kubica. De meeste concurrentie krijgt Sirotkin misschien wel van een landgenoot.

Sky Sports F1 bericht namelijk dat Daniil Kvyat recent een bezoek gebracht heeft aan de fabriek van Williams in Grove voor een sessie in de simulator. Mogelijk heeft hij de teamleiding met zijn optreden aan het twijfelen gebracht, wat het uitstel zou verklaren.

In een eerder stadium zijn ook Pascal Wehrlein en Paul di Resta in verband gebracht met Williams. Zij kunnen dit stoeltje echter op hun buik schrijven. De Britse renstal zal een keuze maken uit de Russen Sirotkin en Kvyat en de op een comeback hopende Kubica.

Reacties (26)

Login om te reageren
  • was al bekend, nu weten we het wel

    • + 2
    • 18 dec 2017 - 13:57
    • Kvyat of Sirotkin? Wat is jullie keuze? Voor mij is het de keuze uit allebei niks. Moet ik kiezen dan maar Sirotkin. Kvyat heeft zijn kans gehad vind ik. Wat vinden jullie?

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 21:37
    • Dan Kvyat Sirotkin zou alleen een keuze zijn voor het geld. Kvyat is wild maar wel heel snel.

      Al zou ik Pascal Wehrlein ook nog wel een kans gunnen.

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 22:29
  • Dus Kvyat wordt de reserve/sim rijder.

    • + 1
    • 18 dec 2017 - 14:07
    • John6

      Posts: 4.435

      Die kans is heel groot.

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 14:17
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Wie zegt dat?

      Weet jij hoeveel geld Kvyat mee kan brengen? En laat het wat minder dan Sirotkin zijn, maar wel een goede indruk in de simulator achtergelaten hebben. + dat hij meer ervaren is dan Sirotkin, wat beter naast Stroll zou passen. Waarom zouden ze dan niet voor Kvyat kiezen en het inkomstenverlies compenseren door Sirotkin voor minder geld de rol van reserve/sim aanbieden?

      • + 1
      • 18 dec 2017 - 15:26
    • Hein

      Posts: 91

      Kvyat is in potentie duidelijk de beste van het stel. Een nieuwe omgeving zal zijn talent weer naar boven laten komen. Zeker naast Lance Stroll.

      • + 1
      • 18 dec 2017 - 21:11
    • Het blijft speculeren tot de bekendmaking in januari.

      Schijnt dat als pa Palmer alles verkoopt hij ook miljardair in geld is, dus Jolyon is ook weer in de race. ;)

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 00:50
  • SolarCell

    Posts: 980

    Ik gun het Kvyat wel om bij een nieuw team een frisse start te maken

    • + 3
    • 18 dec 2017 - 14:28
    • Taures

      Posts: 1.010

      Ik ook, puur om Helmut te plagen.

      • + 1
      • 18 dec 2017 - 18:50
    • @Taures , vooral als kvyat met zn williams , verstappen van de baan torpedoëerd :p

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 21:13
  • erwin93

    Posts: 893

    Ik snap nooit die drang om in de F1 te blijven rijden als je afgeserveerd bent. Kijk naar Hartley die heeft nu meer uit zijn carriere gehaald dan mogelijk was geweest, zelfde geldt voor Buemi ook eigenlijk. Al denk ik dat hij wel niveau Sainz is.

    • + 0
    • 18 dec 2017 - 14:29
    • Perez was net zo goed afgeserveerd bij McLaren. Ik zou ook nog voor een stoeltje gaan.

      • + 2
      • 18 dec 2017 - 14:41
    • Wat @TM zegt plus dat een coureur zelden vindt dat hij terecht is afgeserveerd.

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 00:53
  • Was toch niet de enige die nog in de Sim heeft "gereden" ? Dacht ook Kubica nog...

    • + 0
    • 18 dec 2017 - 14:50
  • Echt de kans best groot dat Kvyat in de Williams komt. Goede combi van skills en Euro's

    • + 0
    • 18 dec 2017 - 15:03
  • BRM

    Posts: 597

    Ik snap niet zo goed waar de conclusie vandaan komt dat Sirotkin een betere indruk heeft achter gelaten in Abu Dhabi dan Kubica? Het wordt overal als een feit gepresenteerd, maar volgens mij was al duidelijk dat ze beiden totaal verschillende programma's hebben afgewerkt. Ik snap dat een zachtere compound bijvoorbeeld 1 seconde sneller is, maar als Kubica dan maar 0.4 seconden sneller was kan je niet zeggen dat die langzamer was op basis daarvan, wie weet reed die wel met veel brandstof. Iemand bij Williams of ergens in de F1 die dit bevestigd heeft of heb ik wat gemist?

    Mocht Kubica overigens echt langzamer zijn, dan hoeft die van mij niet in te stappen. Leuk verhaal, maar de F1 is voor de 20 snelste coureurs ter wereld. Het is al erg genoeg dat iemand als Stroll al in de F1 zit, laat ze dan alsjeblieft voor Kvyat kiezen en niet voor Sirotkin. Kvyat heeft al veel kansen gehad, dat klopt. Maar misschien kan deze verandering van omgeving hem wel weer zijn snelheid laten terug vinden. Van alle namen en beschikbare kandidaten zijn de enige twee voor de F1 geloofwaardige keuzes Kvyat en Wehrlein, de rest is er nog niet klaar voor, te oud of gewoon niet snel genoeg. Laten we hopen dat het ooit prachtige Williams verstandig is.

    • + 1
    • 18 dec 2017 - 15:05
    • De besluitvorming draait om geld. De argumentatie wordt er later bij gezocht.

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 16:19
    • Snelrondje, je roept weer mee met de meute. Verdiep je er eens in, zal een hoop schelen. Begin eens met de posts van Beri te lezen.

      • + 1
      • 18 dec 2017 - 18:53
    • geka

      Posts: 119

      Snelste 20 coureurs? Yeah right

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 20:06
    • Hè, hè @BRM, eindelijk een medestander op dit punt.
      Nee, niemand van Williams heeft nog maar iets bevestigd. Speculeren mag natuurlijk altijd maar velen nemen inderdaad geruchten als feiten aan.

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 00:58
  • Ik heb begrepen dat op nieuwjaarsdag de 3 overgebleven coureurs Russiche Roulette gaan spelen tot er 1 overblijft.

    • + 1
    • 18 dec 2017 - 16:57
  • Hein

    Posts: 91

    Kvyat is in potentie duidelijk de beste van het stel. Een nieuwe omgeving zal zijn talent weer naar boven brengen.

    • + 2
    • 18 dec 2017 - 21:09

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    14:10 - 16:10

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 2

    16:00 - 17:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:10 - 16:10

    Snelste ronde

    14:10 - 16:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Rusland
  • Geb. datum 28 apr 1994 (26)
  • Geb. plaats Ufa, Rusland
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar