Massa: "Financiële beweegredenen achter keuzes Williams"

  • 15 dec 2017 13:15
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

Felipe Massa staat er niet van te kijken dat Robert Kubica achter het net dreigt te vissen wat betreft het tweede stoeltje bij Williams voor 2018. De Britse renstal lijkt de voorkeur te geven aan Sergey Sirotkin. De Rus is bereid om 17 miljoen euro te betalen voor een seizoen Formule 1.

Dat bedrag is een bepalende factor voor Williams, verzucht Massa tegenover Autosport. "De beweegredenen achter de keuzes van het team zijn van financiële aard en zo kijken ze ook naar Robert Kubica, dus het verbaast me niets dat dat hij buiten de boot dreigt te vallen."

De gestopte Braziliaan vervolgt: "Maar ik weet niet wat er gaat gebeuren, ik volg het team nu niet meer. Mijn gedachten gaan naar andere dingen uit, bijvoorbeeld naar wat ik vanaf nu ga doen. De Formule 1 beheerst mijn leven niet meer."

Eerder claimde Massa nog wel te weten wat Williams ging doen. Lance Stroll blijft sowieso bij de Britse renstal, de vraag is alleen nog wie hem gezelschap zal houden. In eerste instantie leek Kubica de belangrijkste gegadigde, maar deze week kwam Sirotkin bovendrijven als favoriet.

Reacties (28)

Login om te reageren
  • bschuit

    Posts: 8.854

    Kunnen beter die hele tent aan Strullovitch verkopen... Strolliams... Leuk speeltje voor zoonlief...

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 13:20
    • Taures

      Posts: 754

      Jammer van zo'n mooie team.

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 15:31
  • Ah, het natrappen door gefrustreerde ex-werknemers is begonnen...

    • + 1
    • 15 dec 2017 - 13:31
    • bschuit

      Posts: 8.854

      Welk natrappen?

      • + 2
      • 15 dec 2017 - 13:32
    • deze gefrustreerde ex werknemer heeft anders wel een goed punt

      • + 4
      • 15 dec 2017 - 13:34
    • JV fan

      Posts: 1.702

      hoezo ? Kubica zou anders ook een flinke zak sponsorgeld meenemen, (ook iets van 15 miljoen.. ) Kubica heeft het gewoon niet meer..

      • + 2
      • 15 dec 2017 - 13:39
    • Sympathieke gast die Felipe en wat racen betreft nog altijd in de bloei van zijn carrière. Mis die kleine grootse kanjer nu al.

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 13:49
    • mee eens, Felipe kan nog best een aantal jaren mee, hij deed het toch niet onverdienstelijk

      ik heb het al die tijd niet goed gezien :/

      • + 2
      • 15 dec 2017 - 13:52
    • Bij Williams zijn ze nu ook tot dat inzicht gekomen en achter de schermen wordt nog steeds geprobeerd hem over te halen om voor nog een jaar bij te tekenen.
      Als om drie uur vanmiddag het niet gelukt is wordt om 16.00 een persconferentie belegd waarin Nyck de Vries als teamgenoot van Lance wordt gepresenteerd.

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 14:25
    • Ach, als Sirotkin er voor zorgt dat ie in z'n bovenkamer wat minder kortsluiting heeft vind ik het niet eens een hele gekke keuze. Want die gozer kan echt wel een potje sturen hoor, hij verkloot het alleen veel te vaak in goede positie door dommigheid. Als ie dat blijft doen hebben ze die 17 miljoen nog voor de zomer op....

      • + 2
      • 15 dec 2017 - 15:03
  • wat kostte Massa eigenlijk per jaar? 8 miljoen, kan dat kloppen?

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 13:41
    • KoBus

      Posts: 2.314

      @NEPPATSREV

      Volgens TotalSportek $3,5 miljoen in 2017

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 14:27
    • @Kobus: foutje, dat betaalde Massa aan Williams om nog een jaartje te mogen racen toen Bottas vertrok. Nu vroeg Williams het dubbele en dat kon hij niet betalen. ;)

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 19:35
  • Zal vader Stroll de keuze van Williams extra motiveren ten voordelen van Sirotkin? wie weet is hij (vader Stroll) bang voor Kubica dat zijn zoon zoek wordt gereden volgend jaar.

    Misschien wordt er onder de tafel wel met veel miljoenen geschoven naar Sirotkin om dat stoeltje te claimen.

    Alu-hoedjes en komkommers :)

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 13:41
    • wat zou hij daar mee opschieten?

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 13:42
    • Ik geloof er ook geen reet van dat papa Stroll een zwakke teamgenoot zou willen.
      Die man is schathemelrijk geworden en dat gebeurt niet als je dat soort zwakke deals zou maken om je zoon er beter uit te laten zien.

      • + 2
      • 15 dec 2017 - 14:51
    • precies, feit is dat Stroll best kan sturen, maar nog veel te onervaren en te jong. Feit is ook dat geld hem op die plek heeft gekregen, maar pappa gaat geen sprookjes maken om zijn zoon goed voor de dag te laten komen. die weet ook wel dat het uitkomt. En volgens mij windt hij er ook geen doekjes om als Stroll slecht presteert.

      • + 1
      • 15 dec 2017 - 17:12
    • Geloof ook niet dat daddy zover gaat of dat Claire zo diep gezonken is.

      Wel wil hij zijn zoons (of zijn eigen?) sprookje zover beïnvloeden dat hij de pegels flink laat rollen door bijvoorbeeld circuits af te huren en het Williams-testteam extra werk te bezorgen.

      • + 0
      • 16 dec 2017 - 00:31
  • We zien je wel weer in maart Massa, in de Williams en met een zak geld om te komen rijden.

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 13:42
  • Zou er vandaag nog een persbericht van Williams komen over het tweede stoeltje? That’s the question!

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 13:46
    • Even hun Twitteraccount in de gaten houden Larry.
      Daar wordt het als eerste gepubliceerd.

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 13:57
    • Hoop eerlijk gezegd dat het pas half januari komt...

      • + 0
      • 16 dec 2017 - 00:32
  • Aero

    Posts: 187

    Zoveel mensen zoveel meningen. Maar ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit niet de beste beslissing is voor Williams. Vanaf 2014 leek Williams de weg naar de top weer gevonden te hebben, goede rijders, goed team en een goede auto met een grote sponsor. Helaas lijkt daar niks meer van over te zijn. Ik ben ook wel benieuwd hoe Martini hierover denkt. Zij zullen ook geen twee tientjes aan sponsorgeld betalen lijkt mij. Martini wil toch ook zoveel mogelijk in beeld komen (en dan niet ergens in de bandenstapel).
    Martini toch ook meer eisen stellen behalve leeftijd denk ik dan. Of zou het salaris van Claire en Paddy zo hoog zijn dat ze twee goed betalende rijders nodig hebben?

    Rijders mogen dan volgens Frank Williams niet het belangrijkste zijn en daar heeft hij dit jaar zeker gelijk in. Met twee goede rijders hadden ze wellicht dichterbij Force India gezeten maar niet verslagen (denk ik), dus dit jaar maximaal gepresteerd. Volgend jaar gaan Renault en McLaren zo goed als zeker voorbij Williams en Force India blijft er ook wel voor zitten. Volgend jaar moet Williams dus voor een Mercedes, Ferrari, Red Bull, Force India, Renault en een McLaren zien te eindigen om een punt te scoren. Met $troll en $irotkin zie ik dat niet snel gebeuren. Met iemand als Wehrlein bijvoorbeeld is de kans een heel stuk groter. Die punten kunnen aan het eind van het seizoen heel belangrijk zijn.

    Hoe dan ook vind ik het spijtig om te zien dat een team met zo'n mooie historie zwicht voor het grote geld. Geef een jong talent een kans en durf een risico te nemen. Voor Williams lijkt meedoen belangrijker dan winnen maar als raceteam moet je meedoen om te winnen lijkt mij. Of in ieder geval er alles aan doen en uitstralen dat je wilt winnen.

    • + 3
    • 15 dec 2017 - 14:22
  • Met het geld van de pay drivers kunnen ze zich het wel veroorloven dat ze 4 posities lager eindigen volgend jaar. Uitzingen tot 2021 en dan met de nieuwe regels goed voor de dag zien te komen.

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 15:33
  • Box1986

    Posts: 1.642

    Wat als die rus sneller blijkt te zijn als stroll? Is het dan einde carrière van stroll?

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 15:52
    • Neuh, Dan gooit papa er gewoon weer even 10 miljoen tegenaan, En gaan ze op zoek naar een nog slechtere rijder.

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 18:37
    • Box1986

      Posts: 1.642

      Dan is zijn geloofwaardigheid helemaal weg :)

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 15:32
  • Musky

    Posts: 2.187

    De F1 beheerst mijn leven niet meer... Massa je bent bij Williams te licht bevonden je accu is leeg Massa. Nu gaan we de roddels van Flipje en Sjaak continu horen over Williams!!

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 18:13

Gerelateerd nieuws



AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team wordt in 2019 'best of the rest'?


WK standen 2018

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Canada
  • Geb. datum 29 okt 1998 (20)
  • Geb. plaats Montreal, Canada
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar