user icon

Sergey Sirotkin zet zinnen op racestoeltje bij Williams

  • Gepubliceerd op 01 dec 2017 09:59
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Sergey Sirotkin is niet zomaar naar Abu Dhabi afgereisd om deze week voor Williams te testen. De Rus hoopt dat zijn optreden tijdens de bandentest op Yas Marina Circuit hem meer oplevert dan alleen de ervaring. Hij zou dolgraag komend seizoen op de Formule 1-grid staan, maar of dat ook tot de mogelijkheden behoort?

Sirotkin vertelde aan Auto Hebdo: "Ik ben Williams dankbaar voor de kans, maar ik weet niet wat de toekomst voor mij in petto heeft. Het moge duidelijk zijn dat ik niet naar Abu Dhabi ben gegaan om van de zon te genieten. Een stoeltje bij Renault is voor de nabije toekomst uitgesloten, maar het is een voorrecht om de kunnen werken met verschillende teams op het hoogste niveau. Het valt me alleen erg zwaar om slechts reserve te zijn. Ik leer veel, maar ik heb de adrenaline van racen nodig."

De Rus wisselde in Abu Dhabi een paar woorden met Robert Kubica, een van zijn concurrenten voor een zitje bij Williams voor 2018. "Ik ontmoette Robert daar voor het eerst en hij was heel open en erg aardig. We maakten een praatje en we konden zelfs tijden vergelijken, al zeggen die bij zo'n test vrij weinig. Voor hem was het belangrijkste dat hij een goed niveau heeft kunnen halen. Ik denk dat wat hij gedaan heeft echt exceptioneel is."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • NEE!....onderbouwing: NEE!

    @Larry ;)

    • + 2
    • 1 dec 2017 - 10:14
    • Je hebt er inieder geval een seconde(?) over nagedacht @Darlos, haha. ;)

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 23:43
  • Als ze echt voor Sergey kiezen, dan is het een dubbele keuze voor geld en hebben ze by far de zwakste line-up van de hele startgrid. Stroll heeft dan ook niet een mentor en een voorbeeld die hem kan pushenen hem beter kan later worden. Laat Sergey gewoon in een andere raceklasse zijn heil gaan zoeken. Ik hoop dat men bij Williams kiest met verstand en dat de keuze valt op Kubica mits hij inderdaad capabel en snel is of Wehrlein. De andere opties zouden ze niet serieus moeten overwegen. Geen Di Resta, Kvyat of Sirotkin alstublieft!

    • + 3
    • 1 dec 2017 - 10:16
    • Kubica

      Posts: 3.999

      Wehrlein zou wel al kunnen coachen? Als Kubica niet snel genoeg was of om een andere reden tegenviel, dan heeft Williams geen andere keus dan twee onervaren 'semi-talenten' in de auto te zetten.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 10:25
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Ach...... wat zal de inbreng van coach Massa nou helemaal geweest zijn?

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 10:28
    • Kubica

      Posts: 3.999

      Juist daarom heeft Stroll er nu wel een nodig ;)

      • + 1
      • 1 dec 2017 - 10:31
    • rickf1

      Posts: 1.623

      "Lance, als je het stuur vast hebt, niet steeds heel snel van links naar rechts en terug bewegen"

      • + 1
      • 1 dec 2017 - 17:16
  • @Kubica: Wehrlein is misschien niet echt een coach, maar ik schat hem wel in als meest capabele coureur uit het rijtje dat genoemd wordt. Natuurlijk hoop ik op een rentree van Kubica en dat hij nog steeds een goede en snelle coureur is en ik denk dat er geen betere coach kan zijn voor Stroll dan Kubica, maar mocht Kubica toch niet meer goed genoeg zijn, laat het dan alsjeblieft Wehrlein worden.

    • + 1
    • 1 dec 2017 - 10:52
    • Beri

      Posts: 3.105

      Ik heb liever Sirotkin dan Wehrlein als ik heel eerlijk ben. Ik heb de hype van Wehrlein nooit begrepen.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 11:57
    • Wehrlein heeft met zowel de Manor als met de Sauber punten gescoord en was bijna altijd beter als zijn teamgenoot in zowel kwalificatie en de race. Ook reed hij op posities met die roestbakken, wat eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn. Kortom, ik vind dat hij genoeg heeft laten zien om een beter stoeltje te verdienen. Williams is daar perfect voor. Is hij een megatalent? Weet ik niet. Is hij een potentieel kampioen? Weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat hij gewoon goed gepresteerd heeft en ik gun hem het zitje alhoewel ik zeker geen fanboy van hem ben.

      • + 3
      • 1 dec 2017 - 14:13
    • JWO

      Posts: 144

      Ik ben het met je eens Rogier. Ik zou het jammer vinden als we Wehrlein nooit in een acceptabele auto te zien krijgen. Ik denk, vanwege exact de redenen die je opnoemt, dat Wehrlein een behoorlijk puike racer is.

      • + 1
      • 1 dec 2017 - 15:16
  • Maximo

    Posts: 6.774

    Ja, bij Williams bouwen ze weer hard aan de weg terug naar de top.

    • + 1
    • 1 dec 2017 - 11:07
  • F1-06

    Posts: 582

    Dan liever Kvyat, die kan Stroll vele malen meer leren dan Sirotkin.

    • + 0
    • 1 dec 2017 - 21:10
  • erwin93

    Posts: 893

    Maar volgens Olav was het allemaal gelul en was Kubica slecht ;p Sirotkin zegt het zelf al, tijden zeggen niet zo veel.

    • + 0
    • 1 dec 2017 - 23:47
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Het was jammer dat Mol er niet meer over kon zeggen.

      Ik krijg de indruk dat Sirotkin meer indruk maakt. Renault wil echter niet meer met rookies werken denk ik en heeft 'm daarom niet als rijder genomen.

      • + 0
      • 2 dec 2017 - 12:52
    • erwin93

      Posts: 893

      Nja of Olav moet een lijntje hebben bij Williams. Maar volgens mij is Sirotkin ook nog eens veelste jong voor Williams.

      • + 0
      • 3 dec 2017 - 00:04
  • Als Sirotkin nu daddy Stroll wijs maakt dat hij ook zijn vader is krijgt hij misschien wel het zitje van Lance...

    • + 0
    • 1 dec 2017 - 23:48

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Rusland
  • Geb. datum 27 aug 1995 (25)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar