user icon
user icon

Robert Kubica voelt zich op zijn gemak in Williams FW40

  • Gepubliceerd op 29 nov 2017 09:28
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Robert Kubica zou het erg spijtig vinden als de testweek in Abu Dhabi geen vervolg krijgt, bijvoorbeeld in de vorm van een contract voor 2018. De Pool hoopt komend seizoen na zes jaar afwezigheid zijn comeback in de Formule 1 te maken. Hij is een belangrijke gegadigde voor een stoeltje bij Williams.

Gisteren reed hij precies honderd ronden op de eerste dag van de bandentest op Yas Marina Circuit. Met een 1:41.296 kwam Kubica niet verder dan een negende plaats, maar hij zette zijn snelste tijd neer op de zachte compound. Alle andere rijders gebruikten de nieuwe hyperzachte band.

Kubica verklaarde na afloop: "Wat de toekomst brengt, ik weet het niet. Dit was in ieder geval een dag waardoor ik het teleurstellend zou vinden als er nu niks uit voortvloeit, want ik voelde vertrouwen en ik voelde me comfortabel in de auto. Het voelde natuurlijk aan."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 6.130

    Het liep gesmeerd in de WiliamsWD40

    • + 15
    • 29 nov 2017 - 09:30
    • ohnoname

      Posts: 64

      Hahaha, ik wou dat ik kon +'sen

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 09:44
    • Geniale grap MASF1😅

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 10:21
  • Kubica terug in de formule 1. Als hij dat voor elkaar bokst én erin slaagt om compitatief te zijn?! Wauw, dan is hij alleen daarom één van de grootste coureurs ooit, zelfs wanneer hij nooit kampioen zal worden.

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 10:22
  • Is er ergens een tijdenoverzicht te vinden? Dan heb ik iets meer context, want met de huidige context weet ik nog steeds niet of die tijd goed is ondanks de andere compound.

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 10:46
    • Never mind, al iets gevonden. Maar vraag me alsnog af of dit in verhouding nou een redelijke tijd is. Dat ze hem en Stroll maar eens op dezelfde compound op dezelfde dag een tijd laten neerzetten.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 10:48
    • 0xygen

      Posts: 1.160

      Dit was een banden test, waarom extreem hard pushen om dan je banden verrot te hebben? Dan kan je beter 100 rondes per dag rijden en zo meer informatie ophalen.

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 15:17
  • AtteH

    Posts: 1.515

    Dan is ie ook de eerste coureur, als je zag hoe Massa en vooral Stroll soms met die wagen zat te worstelen... Tenzij je niet op je limiet rijdt, dan is het misschien gemakkelijker ja!

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 10:49
  • Wat zou het waanzinnig zijn als Kubica terug kan keren EN ook nog competitief kan zijn. Ik gun het hem van harte en ik gun Williams ook wel wat positiviteit als het gaat om prestaties en de manier waarop er naar ze gekeken wordt.

    • + 2
    • 29 nov 2017 - 11:39
  • Tja, eerst even zien of de FIA hem fit genoeg verklaard. Ik zou persoonlijk vraagtekens zetten bij de Halo, in combinatie met zijn zwakke arm. Komt hij er goed uit? En hoe gaat dat als de auto op de kop licht? We zagen bij Alonso in Melbourne al hoe moeilijk dat is zonder Halo.

    Ik blijf die Halo maar een gevaarlijk (en lelijk en F1 onwaardig) ding vinden, zeker nu met die scheermessen er bovenop.

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 18:14
    • JaapB

      Posts: 1.164

      Volgens mij is deze test al gedaan laatst, je moet volgens mij binnen x aantal seconden zelfstandig uit je auto kunnen komen en daarin is hij gewoon geslaagd.
      Probleem zit uiteindelijk in dat hij zijn goede hand overal voor gebruikt en als hij dus een klap maakt en zijn goede hand bezeerd hij dan nog steeds in staat is om binnen die aantal seconden uit zijn auto kan komen met hulp van zijn slechtere hand.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 19:11
    • Ok. In dat geval blijft het nog altijd link die Halo. Bij Kubica mogelijk nog meer.

      Stel je voor dat Kubica een identieke crash zou hebben als Alonso in Melbourne...
      Maar nu met Halo (en dan laten het bezeren van de andere hand buiten beschouwing).
      Dan wordt het nog knap lastig. Voor iedere rijder maar bij hem mogelijk nog lastiger.

      Ik vraag me af of de FIA een dergekijke test heeft gedaan. Een test waarbij een rijder die met een omgeslagen auto tegen de banden staat binnen 10 seconden uit de auto kan komen. Mocht dat niet gebeurd zijn, en puur en vooral de frontal impact tests...
      Dan vindt ik het bijna onverantwoord dat ze de Halo nu al invoeren.

      Overigens bedacht ik me ook.... waar zal bijv. een band naartoe schieten ? In de meeste gevallen denk ik met een boog omhoog...
      Leuk als je als toeschouwer naast de baan zit, en dat ding wordt gelanceerd door een Halo....

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 22:38
    • Kubica crasht nooit. ;)

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 02:20

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Polen
  • Geb. datum 7 dec 1984 (35)
  • Geb. plaats Krakau, Polen
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,83 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar